2022-01-08, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Studion på TV6 hade ett bra, om än kort, reportage om hur man jobbar hos vallarna.
Titta på det.

Jag vill inte se hur vallarna jobbar. Jag vill se Perry stå inTV och förklara vad som gick fel när han levererade de klassiska skidorna förra året. Vad har man lärt sig för att det aldrig skall upprepas? Hur tänkte han när han gav Jonna och Kalla just de här skidorna.

Sedan vill jag se om de samlat in alla erfarenhet genom åren i någon databas. För det är samma skidorter varje år..borde finnas hur mycket material som helst samlat genom åren.
Citera
2022-01-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Absolut!
Och det var en bra sträcka.
Men det var i början av december och den banan var ju inte så utslagsgivande.
Baserat på vad jag hört om hennes försäsongsträning och hur hon åkt på rullskidor så tror och
hoppas jag att hon kan leverera på hög nivå.
Jeg ville lagt veldig lite vekt på stafetten på Lillehammer. Den banen var rett og slett ekstremt lett. Basert på hva Stepanova har vist ellers i WC f.eks. klarer jeg ikke se for meg at hun vil henge med i 5 km i en OL-løype.
Citera
2022-01-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag ser inte att Dahlqvist gjort något som ska motivera en stafettplats på distans. Olsson har visat något som ingen annan (förutom FK och EA så klart) varit i närheten att visa.

visst Moa har visst ett otroligt bra lopp men hon måste upp till nivå igen för att bli aktuell det håller inte att ta stryk av Jonna med så mycket och slå Maja med så pass lite på milen..
Citera
2022-01-08, 19:43
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är ju svårt att veta hur lagen på en stafett i OS ser ut redan nu men om man utgår ifrån att Sverige, Norge och Ryssland blir huvudfavoriter även om USA och Finland har duktiga åkare så är mitt tips på laguttag såhär:

Swe/Ribom-Andersson-Karlsson-Sundling
Nor/T Weng-H Weng-Johaug-Fossesholm
Rus/Stupak-Nepryaeva-Sorina-Stepanova
För kompletthetens skull behöver man ha med Finland, USA och Tyskland - länge sen det var sex så bra lag:
Fin: Matinatalo-Niskanen-Pärmekoski-Joensuu eller släng in Kyllönen på andra och ta bort Jasmi
USA: Swirbul-Brennan-Diggins-Kern
Tyskland: Sauerbrey-Hennig-Fink-Carl eller ska Gimmler in nånstans?
Citera
2022-01-08, 19:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
visst Moa har visst ett otroligt bra lopp men hon måste upp till nivå igen för att bli aktuell det håller inte att ta stryk av Jonna med så mycket och slå Maja med så pass lite på milen..

Om hon slår Dahlqvist så räcker det ju för att väljas före henne.
Citera
2022-01-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är ju svårt att veta hur lagen på en stafett i OS ser ut redan nu men om man utgår ifrån att Sverige, Norge och Ryssland blir huvudfavoriter även om USA och Finland har duktiga åkare så är mitt tips på laguttag såhär:

Swe/Ribom-Andersson-Karlsson-Sundling
Nor/T Weng-H Weng-Johaug-Fossesholm
Rus/Stupak-Nepryaeva-Sorina-Stepanova

Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Jeg ville lagt veldig lite vekt på stafetten på Lillehammer. Den banen var rett og slett ekstremt lett. Basert på hva Stepanova har vist ellers i WC f.eks. klarer jeg ikke se for meg at hun vil henge med i 5 km i en OL-løype.

Ja, jag är rädd för om Ryssland låter Stupak eller Neppy köra sträcka 4. De kanske är bättre i klassisk men de är tillräckligt bra för att vara ett svårt hot mot både Sverige och Norge. Om Ryssland har en sprintåkare på sträcka1 som lyckas hänga med och sedan Stupak, Sorina och Neppy, då har de ett starkt lag.

Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
För kompletthetens skull behöver man ha med Finland, USA och Tyskland - länge sen det var sex så bra lag:
Fin: Matinatalo-Niskanen-Pärmekoski-Joensuu eller släng in Kyllönen på andra och ta bort Jasmi
USA: Swirbul-Brennan-Diggins-Kern
Tyskland: Sauerbrey-Hennig-Fink-Carl eller ska Gimmler in nånstans?
Ja, det är många bra lag. Det kan bli en "skrällseger".
Citera
2022-01-08, 19:59
Bannlyst
Då vallning är ca 50 % av prestationen så tycker jag det är otroligt viktigt att det även diskuteras vilka vallare som levererat i mästerskap och vilka som bommat. Någon kanske kan här presentera vilken vallare varje åkare har?

Jonna Sundling= Perry Olsson
Charlotte Kalla= Perry Olsson
Emma Ribom= Anders Niemi
Frida Karlsson= Mats Eklund

Fyll på..
Citera
2022-01-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Ja, jag är rädd för om Ryssland låter Stupak eller Neppy köra sträcka 4. De kanske är bättre i klassisk men de är tillräckligt bra för att vara ett svårt hot mot både Sverige och Norge. Om Ryssland har en sprintåkare på sträcka1 som lyckas hänga med och sedan Stupak, Sorina och Neppy, då har de ett starkt lag.

Ja, det är många bra lag. Det kan bli en "skrällseger".

Sanslöst spännande blir det
Citera
2022-01-08, 20:02
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa

Hon hade dessutom en sekundstrid med junioren Märta Rosengren innan nyår. Imponerar föga.
Citera
2022-01-08, 20:11
Medlem
OweGbgs avatar
Det är synd att inte vi får se en fight mellan Maja, Moa O och Jonna i skejtloppet imorgon det hade varit intressant att jmf formen på skejt.
Det är bara Jonna som åker så det lär väl bli en klar seger för henne för jag ser inte nån av de norskor som är med skall kunna slå henne.
Citera
2022-01-08, 20:16
Medlem
FNLSs avatar
Zebastian Modin har fått covid och missar VM. Får hoppas han hinner i form till Paralympics
Citera
2022-01-08, 20:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Hon hade dessutom en sekundstrid med junioren Märta Rosengren innan nyår. Imponerar föga.

Det är en lika intelligent kommentar som att döma ut skidskytten Sebastian Samuelsson för hans djupdykning i dagens mixstafett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in