Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorNo
Hur går snacket på jobbet om hackerattacken och de senaste veckornas it-problem inom företaget?
Har ni märkt av någon dip i försäljningen till företag respektive privatkunder?
Hur länge i snitt är anställda kvar i företaget, är personalomsättningen stor?
Vilken butik av alla Bauhausvaruhus är sämst respektive bäst att jobba i respektive handla hos?
I varuhusen är stämningen fortfarande go, det har släppt en hel del extra vi behöver göra. Det enda snacket har varit om lönen och när nätet fungerar igen. Prognosen är 1-2 veckor tills alla hus är fullt fungerande.
Såklart har vi fått en dip, framförallt mot företag då att betala via faktura ej har fungerat, men dipen har inte varit så stor som befarad.
Snittet har jag tyvärr inte. Men personalomsättningen är rätt stor på de mindre timmarna, de som har 5-15h/v. Många som har de som extra knäck eller vid sidan av plugget.
Sen har varje varuhus sina guldkorn som har 10-15 år eller mer i samma varuhus eller inom bolaget. Många på högre tjänster har många år inom bolaget då de klättrat, så skulle säga att den ligger högt
Nu har jag inte varit i varje Varuhus vi har. Men de varuhus som ligger i toppen är nog Sickla och Kalmar. Sickla har huvudkontoret ovanför vilket gör att de blir ordning och reda medans Kalmar alltid har god försäljningssiffror med goda recensioner.
Mycket av varuhusets sortiment och utseende utgår ifrån Sickla, de har alltid de varor/plats som behövs.
Kalmar har blivit utsedd till årets varuhus flertal gånger.
När de kommer till att jobba i blir det svårare. Ser liknande ut i varje varuhus, har svårt att säga då jag inte jobbat i så många hus