2021-07-01, 00:21
Medlem
Fick jobb på ett stort Bauhausvaruhus en gång. Det såg fint ut på ytan men därunder var det kaos. Det började med att jag tänkt ta mig en kopp kaffe men det fanns inte en endaste ren kopp att tillgå i fikarummet där diskmaskin och vask var överbelamrade med smutsig disk. Därefter var det dags att få ett skåp och arbetskläder men fanns inget ledigt skåp så jag fick lägga mina grejer ovanpå skåpen med stöldrisk som följd. Arbetskläderna var kassa och inte anpassade för marskylan i självplocksavdelningen. Skorna hade dålig stötdämpning. Jag fick också ställa mig i informationsdisken utan att få någon upplärning överhuvudtaget och när jag drack lite vatten fick jag en skarp tillsägelse om att inte dricka vatten inför kunderna för det var ett serviceyrke. Vidare till kassan där belysningen var under all kritik och de bara hade en kassa öppen så det bildades en lång kö samtidigt som jag hade fullt upp med att försöka lära mig kassan så gott det gick. Det blev stressigt och gick inget vidare. Jag blev inte långvarig på det stället.

Är det alltid så eller var det ett dåligt skött varuhus?
Senast redigerad av Vorlander 2021-07-01 kl. 00:41.
Citera
2021-07-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Varför får man inte jobb på Bauhaus om man har god kunskap inom bygg och mångårig erfarenhet? Alla som jobbar där verkar relativt okunniga och nya inom branschen men när jag söker får jag inte ens komma på intervju. Jag har gett upp att söka pga detta då det är slöseri med tid bara.

Jobbar också inom bygg och sökte jobb på Hornbach just för att ge kunder bra service men inte fan fick man något jobb. Istället har dom anställda som inte vet ett skit om sina produkter och inte ens vet vad service är, är fan ta mig ett mysterium varför dom anställer idioter men dom vill väl ha folk utan hjärna och vilja som är lätta att kontrollera tydligen!
Citera
2021-07-01, 00:46
Medlem
Bauhaus och Hornbach är exakt likadana, tyvärr.
Anställer billigt folk ist för kunnigt folk. Behöver inte vara proffs, men folk som jobbat förr med sortimentet.
Samma känsla får jag på Jula och Rusta, speciellt Jula.
Citera
2021-07-01, 01:08
Avstängd
Varför vet inte många av era medarbetare att batchnr inte är desamma som artnr.
Citera
2021-07-01, 02:36
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Irriterar mig alltid på er förmåga att inte förstå att man vill ha hjälp.

-hej! Ursäkta, var kan jag hitta xxxx?
- hej, där borta! (Pekar med fingret på andra sidan av 5000kvm varuhuset) och går.

Toppen’ tack. Visa mig exakt var.

Vart ligger problemet?
Hade jag jobbat på Bauhaus hade jag irriterat mig på lågbegåvade individer som du. Det är väl bara att öppna ögonen och köra uteslutningsmetoden? Hade personalen tvingats leda lågbegåvade kunder till varan de vill titta på hade de inte gjort något annat. Ta med dig snuttefilten nästa gång så kanske det inte känns lika jobbigt, och sluta besvära personalen med korkade frågor. Neandertalare.
Citera
2021-07-01, 02:43
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Jobbar också inom bygg och sökte jobb på Hornbach just för att ge kunder bra service men inte fan fick man något jobb. Istället har dom anställda som inte vet ett skit om sina produkter och inte ens vet vad service är, är fan ta mig ett mysterium varför dom anställer idioter men dom vill väl ha folk utan hjärna och vilja som är lätta att kontrollera tydligen!

Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Bauhaus och Hornbach är exakt likadana, tyvärr.
Anställer billigt folk ist för kunnigt folk. Behöver inte vara proffs, men folk som jobbat förr med sortimentet.
Samma känsla får jag på Jula och Rusta, speciellt Jula.
Det finns byggaffärer med kunnigt folk. Handla där om ni inte vet vad ni ska ha.

Jaså är de dyrare där? Vad konstigt…

Man får helt enkelt välja mellan lågt pris eller bättre service. 1+1 blir alltid 2. Det går inte att få både och.
Citera
2021-07-01, 02:58
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Hade jag jobbat på Bauhaus hade jag irriterat mig på lågbegåvade individer som du. Det är väl bara att öppna ögonen och köra uteslutningsmetoden? Hade personalen tvingats leda lågbegåvade kunder till varan de vill titta på hade de inte gjort något annat. Ta med dig snuttefilten nästa gång så kanske det inte känns lika jobbigt, och sluta besvära personalen med korkade frågor. Neandertalare.

Låter spontant som om du jobbar där 😅. Du tog väldigt illa vid dig, det är tydligt det… sorlig individ
Citera
2021-07-01, 03:13
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Låter spontant som om du jobbar där 😅. Du tog väldigt illa vid dig, det är tydligt det… sorlig individ
Icke. Däremot har jag problem med fågelholkar som dig som inte har lärt sig använda hjärnan och vill bli ledsagad genom livet.
Citera
2021-07-01, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonmat
Såg "Jag jobbar på elgiganten", tänker att jag kan svara på frågor inom Bauhaus.

Om mig: Har ingen färdig gymnasieutbildning, ingen utbildning inom bolaget.

Inom Bauhaus: Några år inom Bauhaus varav 2 år som arbetsledare

Ska försöka svara så ärligt som jag kan om hur vi hanterar kunder, kundärende, hur snacket går mellan kollegorna och hur det fungerar inom Bauhaus

Vad vore drömpositionen inom Bauhaus?
Citera
2021-07-01, 04:57
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Namnet kommer ifrån "Mr. Bauhaus" som vi säger internt mellan varandra. Bauhaus är från grunden ett familjeföretag där efternamnet är "Baus" och hus på tyska är haus, vilket gav namnet Bauhaus. Han avled för något år sedan om jag inte minns fel.

Så alltså om de hetat scheisse istället för Baus. Så skulle företaget heta Scheissehaus
Citera
2021-07-01, 08:33
Medlem
EEJos avatar
Måste bara fråga, lyssnar du på bandet Bauhaus när du är på jobbet?
Citera
2021-07-01, 11:05
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Såg "Jag jobbar på elgiganten", tänker att jag kan svara på frågor inom Bauhaus.

Om mig: Har ingen färdig gymnasieutbildning, ingen utbildning inom bolaget.

Inom Bauhaus: Några år inom Bauhaus varav 2 år som arbetsledare

Ska försöka svara så ärligt som jag kan om hur vi hanterar kunder, kundärende, hur snacket går mellan kollegorna och hur det fungerar inom Bauhaus
Hur går snacket på jobbet om hackerattacken och de senaste veckornas it-problem inom företaget?

Har ni märkt av någon dip i försäljningen till företag respektive privatkunder?

Hur länge i snitt är anställda kvar i företaget, är personalomsättningen stor?

Vilken butik av alla Bauhausvaruhus är sämst respektive bäst att jobba i respektive handla hos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in