Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Varför heter varuhusen just Bauhaus - samband med stilarten?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bauhaus

Namnet kommer ifrån "Mr. Bauhaus" som vi säger internt mellan varandra. Bauhaus är från grunden ett familjeföretag där efternamnet är "Baus" och hus på tyska är haus, vilket gav namnet Bauhaus. Han avled för något år sedan om jag inte minns fel.
Citera
2021-06-30, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Har du trappor hemma?

Tillbehör och renoveringstrappor har vi hemma i butiker.na Hela paket med trappor lagerför vi generellt inte i butikerna. Finns vissa undantag
Citera
2021-06-30, 20:32
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonmat
Det kan skilja sig mellan varuhus till varuhus. Överlag är det bra stämning mellan kollegor, i o med att många varuhus har över 100 anställda finns alltid de som inte kan prata med varandra. Men kollegorna gör dagarna roliga

Gött att höra!
Citera
2021-06-30, 20:34
Medlem
Blir det något knulla kollegor emellan?
Har du gjort något nasty inne i varuhuset? Typ tryckt någon i bajjan på lagret eller bakom grillarna?
Citera
2021-06-30, 20:38
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Sen går det inte att pausa köp eller ta bort för många felscannade varor, då kan kassan låsas och jour havande behöver gå dit fysiskt och dra ett kort

Låter ju helt absurt. Måste varit ett jävla svinn innan man infört ett sånt system.
Citera
2021-06-30, 20:51
Medlem
Varför är ni återförsäljare till olika produkter men inte tar hand om garanti eller återköp om varan är trasig?

Efter det senaste inköpet vilket var en vedeldad badtunna kommer jag aldrig någonsin handla hos Bauhaus igen, Verkligen den sämsta servicen jag upplevt!
Citera
2021-06-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Blir det något knulla kollegor emellan?
Har du gjort något nasty inne i varuhuset? Typ tryckt någon i bajjan på lagret eller bakom grillarna?

Rykten går alltid runt. Vilorummet är det enda jag hört om och vet det har hänt. Sen finns det alltid aw och julfester… I själva butiken är dock inget jag hört.
Skit inte där du äter säger jag bara
Citera
2021-06-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Låter ju helt absurt. Måste varit ett jävla svinn innan man infört ett sånt system.

Svinn överlag är vi duktiga på i Bauhaus
Citera
2021-06-30, 21:07
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Vet du vad Bauhaus var för något på 20-30-talet?
Citera
2021-06-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto

Uppenbarligen saknas den bildningen eftersom vederbörande jobbar på Bauhaus.
Citera
2021-06-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto

Som jag förstod det var det en skola för konst, arkitektur osv.
Vissa brukar fråga om Bauhaus (butik) har någon relevans med bandet Bauhaus som ska vara en av de första Gothic bandensom bildades.
Citera
2021-06-30, 22:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Namnet kommer ifrån "Mr. Bauhaus" som vi säger internt mellan varandra. Bauhaus är från grunden ett familjeföretag där efternamnet är "Baus" och hus på tyska är haus, vilket gav namnet Bauhaus. Han avled för något år sedan om jag inte minns fel.

Visar hur korkad personal man har som inte ens fattar företagets namn och som dessutom kallar en tysk för engelskans "Mr"...

Namnet är en lek med ord i och med att grundaren hette Herr Baus, det stämmer. Men bau betyder bygg och haus betyder hus. Så Bygghus. Alltså blir leken med ord betydligt mer logisk och anknyter till verksamheten. Det finns troligen även en ytterligare nivå på ordleken som anspelar på den kända tyska modernistiska arkitektstilen Bauhaus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in