2022-08-31, 10:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag behöver inte känna en person för att kunna skapa mig en uppfattning om vad dem går för.
I detta fall, så finns det en dokumenterad historik som sträcker sig ända ner till när hon flyttade till Sverige.

Detta är så sjukt, man kommer med det ena och det andra beviset vartifrån det står men ändå ljuger man, blir anklagad för att man inte kan läsa alt helt IQ befriad för att man inte fattar vad som står (där 1/100 ser "rätt" och alla andra är totalt blåsta i deras ögon)

men "det har jag hört från "insert random name" ska vara tydliga bevis för deras påståenden..

Suck

offt: ey. lämna mina kaninisar utanför vid risk för krig! De är lika mycket familjevänner som hundar och katter!
2022-08-31, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Hmm, den jägarexamenskursen är den främsta i Sverige, så dåligt rykte har den ju inte rent allmänt. Återigen Mumsemuff, när ska du sluta ljuga så förbannat?
Det andra tänker jag inte komentera längre, vi vet alla vad du hittar på.
Jag har uppvisat motsatsen tidigare, att du anmäler det som falsk ryktesspridning, personangrepp, osköna kallingar eller något annat trams, får stå för dig.
Hur var det nu med fejjaninlägget med Lydia och väninnan som med vapen och vin i händerna skulle göra Skåne osäkert? Du har väl sett det skojsiga inlägget? Ansvarsfullt?
2022-08-31, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Behövde nästan skämskudde när jag läste det förhöret heh.

Ja ta till alkohol efter jobbiga missöden är det många som gör, och inget man ska behöva bli mördad för.

Skulle snarare relatera henne som en vampyr, de behöver ju också bli inbjudna och när de väl blivit det är de svåra att få ut.

Får hoppas P inte har skuldkänslor för att han presenterade dom för varandra,en blodsugare är bra på att "glamorera" sin omgivning

Citat:
Detta är så sjukt, man kommer med det ena och det andra beviset vartifrån det står men ändå ljuger man, blir anklagad för att man inte kan läsa alt helt IQ befriad för att man inte fattar vad som står (där 1/100 ser "rätt" och alla andra är totalt blåsta i deras ögon)

men "det har jag hört från "insert random name" ska vara tydliga bevis för deras påståenden..

Suck

offt: ey. lämna mina kaninisar utanför vid risk för krig! De är lika mycket familjevänner som hundar och katter!
Det är ganska tröstlöst, men om jag låter lögnerna stå obesvarade så blir det en skymf mot Emil och hans efterlevande.
Den bild av honom som utan några bevis målas upp här, för att lägga skuld på honom, när det är bevisat bortom rimligt tvivel att det Lydia påstår har hänt är lögn.
Hon kan inte erkänna, för hon tycker inte att hon gjort fel.

Det som framkommer om Lydia under polisförhören och förhöret med Kimmo ger en samstämmig bild av hur Lydia agerar och beter sig.
Tragiskt att hon inte stoppats tidigare, uppmärksammats av sjukvården långt tidigare.
Yoga och massasge, aoum-sång, läkeörter, salvor och alternativmedicin i all ära, men det finns en anledning till att mässlingsutbrott återkommer i tex Järna.. tron på vaccin och medicin är obefintlig.
Läs om biodynamisk odling, med häxkonsterna...läskigt
Det är vad Lydia är uppvuxen med,.
Endel barn behöver tydliga regler och ramar, andra kan hållas lite "lösare"

En föreläsning jag var på handlade om autism och en man berättade att han hade två söner. Om han skulle be dem båda att ta sig till Usa och köpa ett ex av The New York Times och återvända hem med den och växeln, skulle den ena sonen göra exakt det som var uppgiften, medan den andra kanske inte ens kom iväg med flyget.

Barn ska inte uppfostras i kollektiv. Det är som uppgjort för att utsätta dem för onödiga risker och faror. Övergrepp, mobbning, vilsenhet.

Hur kom det sig att en 9-årig flicka hamnade på mariapol för att ha missbrukat? Detta var på -90 talet, inte under woodstockeran på -70 talet?!

Mitt bland alla, men ingen såg?!
2022-08-31, 14:11
Medlem
Citat:
I det tredje polisförhöret med Lydia, som återges med start på sidan 251 i fupen, framgår det hur intresserad hon hon var av jakt...
Läs det och fundera över hur jaktintresserad hon var. En riktigt stor funderare är hur i helvete kursledarna kunnat låta Lydia Barth få godkänt.
Jag har framfört mina teorier tidigare, men det blir så tråkig stämning om jag gör det igen.
Det handlar kort och gott om att välja sina "vänner" väl.

Lysande Mumsbulle! Nu förstår jag precis varför du skriver att hon inte hade något jaktintresse

Lite citat från förhöret om nån annan undrar:
Citat:
-Jo, jag köpte hästgård i Skåne. Och ja jag har kompis som jagar och sånt.
Och då var väl det en bra idé att ta jägarexamen för att ja, jag hade kompisar som jaga och jag
fick chans till att ha jaktmark och sånt där nere så.. ja..

-Alltså sista åren har, jag har ju inte, jag älskar att vara ute i naturen. Det var ju mest
därför jag tog jägarexamen, alltså för att få vara med. Så jag har inte ens skjutit nått djur

-Nej men jag sköt ju ingenting när jag ute för jag ville ju bara vara ute i skogen
2022-08-31, 14:13
Medlem
Lasseliten.
Alla andra ljuger så fort det är negativ information om Lydia.
Du påstod häromdagen att Emil fick hjälp av Lydia med sitt självmord. Vad grundar du det på ?
Hur kan Larmsamtal och beteenden under rättegången tolkas så olika?
Av det jag läst och sett och hört så finns det inga tvivel om att hon ej har spärrar/hämningar som gemeneman.
Det jag hört och läst mig till är en kvinna som bränt alla broar, kommit till vägs ände på alla plan. Tillfälliga hamnen Emil, bad henne ta sitt pick och pack innan hon ordnat ny försörjare. Hon var inte redo.
Det är vad jag hör och ser.

Larmsamtalen från mörderskan är hennes mående ens relevant?
2022-08-31, 15:32
Medlem
Citat:
Godmorgon, hon säger ju själv att hon tyckte om att vara i skogen, gemenskap osv. Att jaga var inte någonting som hon var intresserad av, det kan inte bli tydligare än om du läser och tror på vad hon påstår i förhören.
Jag har förstått att du tror jag ljuger, ok. Säg till om det förändras, jag har noterat din ståndpunkt.

Kan du kanske som svalt Lydias ord med hull och hår, bevisa motsatsen till mina "lögner"- varsågod.
Kan du bevisa någonting av allt du påstår, varsågod.
Men du kan utelämna detaljerna om hemligheterna mellan dig, Lydia och frugan, (sexpartners mm) även om jag finner det besynnerlikt att Lydia skulle vara ärlig om sina äventyr med män. Man kan ha sex på olika sätt och platser, inte bara missionären i sängen..

Vapenintresse har jag inte, ej heller jakt.
Skulle på min höjd, om kriget kommer, ha höns och kanin för proteinkälla, då räcker yxan.

På Calles jägarkurser blir alla godkända, enligt specialupplägg som passar bäst...teoridelen kan genomföras skriftligt, muntligt (eller kroppsligt?)

Det kan låta som om jag är sexfixerad och avundsjuk, men jag reder mig själv och Lydia är ingen jag skulle slänga ett getöga åt.
Hon är smutsig, förbrukad.

Lägg fram några av din påstådda bevis så kanske jag ändrar uppfattning om hennes utsatthet och arbete, dumma karlar, avklarade skulder, betygsresulat, polisanmälningar, sms, mms, fotobevis osv osv.

Det enda du uppbringat är två screenshots som styrker Lydias gränslöshet. Lite tvärtemot vad du vklle åstadkomma med bevisen va?

Ja du ljuger! Jag har sagt det flera gånger, och jag kommer fortsätta säga ifrån när du kommer med dina lögner och påhittade saker som du hela tiden gör.
Och jag har påpekat det vid ett flertal tillfällen att min info inte bara kommer från Lydia, utan även från andra personer nära henne, från vad man själv sett och bevittnat i olika former. Allt detta har jag sagt till dig tidigare, men du kör envist på med dina lögner om att jag går på Lydias ord hela tiden. Men som sagt, ren jävla lögn.
Och sen kommer du ofta in på Lydias sexliv. Varför? Du säger att du inte är intresserad av henne, att du inte skulle vilja ta i henne med tång m.m, men ändå har du sånt intresse av henne och hennes sexliv. Det är inget annat än stalker beteende.
Och din kunskap angående jägarkurser m.m är lika med noll om du är dum nog att tro man kan genomföra dessa prov kroppsligt. Det är din sjuka fantasi som far iväg igen med lögner. Eller kan du belägga detta? Nä, trodde inte det heller.
Ja jag har bildbevis på blåmärken, smutsiga kläder och ögonvittnen när det gäller att Lydia blivit slagen av b.l.a Müfit. Inga konstigheter där, men jag tänker inte visa de sakerna här inne för dig. Finns ingen anledning till det då du inte är behörig till det.
Och när det återigen gäller de bevis jag lade upp så får du och dina kompisar nog gå en läskurs då det står att Det är en Man som ringer och skriker, det är en Man som ringer på fyllan. Det står att Lydia börjar hota. Men det står ingenting om med vad. Det finns också fler skärmdumpar med sms där hon skrivit att det är en man som hotar. Hon (Jelena) har ringt och berättat för denna Ulf, så man har även där ett vittne.
Däremot tackar jag dig för att du lade ut larmsamtalen, för som sagt, det har gjort att man har fått en annan syn på händelserna. För det är utan tvekan en förkrossad, uppriven, ledsen och förstörd Lydia som ringer in. Och som tur är dessa samtal sparade nu. Och alla man har pratat med säger samma sak.
Jo, om du ska snacka sån skit om en person som du hela tiden gör, då bör man känna personen, annars är det enbart skitsnack och skvaller. Ni talar skit om henne i alla inlägg om hur hon är spydig m.m. Saken är den att ni kan inte bedöma vad hon är då ni inte känner henne. Alltså är även detta en påhittad lögn.
För hur kommer det sig att det är helt okej att undersöka, prata och gräva i Lydias liv från 1 års ålder fram till december 2020, sen är det stopp och sen igång igen ca 30 minuter innan mordet. Varför är det så känsligt att gräva i Lydias och Emils liv, det är ju dem det handlar om.
Jag kommer fortsätta gräva i hans liv.
2022-08-31, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Lasseliten.
Alla andra ljuger så fort det är negativ information om Lydia.
Du påstod häromdagen att Emil fick hjälp av Lydia med sitt självmord. Vad grundar du det på ?
Hur kan Larmsamtal och beteenden under rättegången tolkas så olika?
Av det jag läst och sett och hört så finns det inga tvivel om att hon ej har spärrar/hämningar som gemeneman.
Det jag hört och läst mig till är en kvinna som bränt alla broar, kommit till vägs ände på alla plan. Tillfälliga hamnen Emil, bad henne ta sitt pick och pack innan hon ordnat ny försörjare. Hon var inte redo.
Det är vad jag hör och ser.

Larmsamtalen från mörderskan är hennes mående ens relevant?

Ja jag kan dessvärre inte hjälpa att du tror på lögnerna som sprids här. Men om man har något litet förstånd så hör man i larmsamtalet hur uppriven hon är. Känner man henne så vet man att detta är inte någon fejk över huvud taget, hon är förstörd, uppriven, ledsen, panik, chockad m.m. Det hörs så himla tydligt så det finns ingen som helst tvekan.
Och som sagt, hon bröt med Emil innan, hon hade fått klartecken till annat boende strax innan, så hon var på väg att lämna, det är därför Emil var så sur. Han var ju dessutom enligt andra här i tråden (tidigt) en man som ej tålde ett nej från en kvinna.
2022-08-31, 16:04
Medlem
Citat:
Och som sagt, hon bröt med Emil innan, hon hade fått klartecken till annat boende strax innan, så hon var på väg att lämna, det är därför Emil var så sur. Han var ju dessutom enligt andra här i tråden (tidigt) en man som ej tålde ett nej från en kvinna.

Och varför framkommer det här inte under rättegången eller i FUP:en i så fall?
Varför går hon och hämtar sitt hagelgevär och skjuter Emil om hon var på väg att lämna? Du låter väldigt naiv.

Är det någon som är en obehaglig stalker så är det väl en person som sitter på en massa bilder och konversationer mellan andra människor? Ditt engagemang känns väldigt maniskt och fixerat.
2022-08-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Och varför framkommer det här inte under rättegången eller i FUP:en i så fall?
Varför går hon och hämtar sitt hagelgevär och skjuter Emil om hon var på väg att lämna? Du låter väldigt naiv.

Är det någon som är en obehaglig stalker så är det väl en person som sitter på en massa bilder och konversationer mellan andra människor? Ditt engagemang känns väldigt maniskt och fixerat.

Både jag och andra har ju sagt detta flera gånger här inne. Hur många gånger ska man behöva upprepa det, det är en väldigt dålig utredning!
2022-08-31, 16:50
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jodå, Lydia var och är intresserad av jakt och naturen. Hon har deltagit i jaktlag ett antal gånger, dock har hon inte skjutit något vilt.
Och jägarexamen tog hon också nere i Skåne. Hon klarade den kursen på precis samma sätt som alla gör som tar jägarexamen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Lysande Mumsbulle! Nu förstår jag precis varför du skriver att hon inte hade något jaktintresse

Lite citat från förhöret om nån annan undrar:
-Jo, jag köpte hästgård i Skåne. Och ja jag har kompis som jagar och sånt.
Och då var väl det en bra idé att ta jägarexamen för att ja, jag hade kompisar som jaga och jag
fick chans till att ha jaktmark och sånt där nere så.. ja..

-Alltså sista åren har, jag har ju inte, jag älskar att vara ute i naturen. Det var ju mest
därför jag tog jägarexamen, alltså för att få vara med.
Så jag har inte ens skjutit nått djur

-Nej men jag sköt ju ingenting när jag ute för jag ville ju bara vara ute i skogen

grattis Lasse du fick ett rätt!
naturen!

så vem ljuger? Du? Lydia i förhöret eller hmm Lydia för dig?
2022-08-31, 16:57
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Jag fattar att man måste ha lite psykopatiska drag om man ska orka sitta och ta emot såna här samtal hela dagarna, men om någon har en panikattack försöker man väl hjälpa dom att varva ner och andas?

Larmoperatören blev ju knäpptyst när hon hyperventilerade som mest

Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Javisst försöker man det. Helt rätt.
För att larmoperatören är bildad och vet att skilja på människor som hyperventilerar på riktigt och på dom som låtsas göra det för att framstå som panikslagen och/eller manipulera situationen/samtalet.

Läs lite behavioral science
2022-08-31, 17:00
Medlem
Citat:
grattis Lasse du fick ett rätt!
naturen!

så vem ljuger? Du? Lydia i förhöret eller hmm Lydia för dig?

Jag ljuger inte. Se vad som står innan det du svartmarkerat "sista åren". Du vet, saker och ting kan ändra sig om du inte visste det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in