2021-10-29, 19:58
Medlem
[quote=svennesanning|77748490]
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Ja vad jag har läst, så har hon blivit slagen både av Emil och av sitt senaste ex.
Var har du läst det?
2021-10-29, 19:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon var för sjuk!!! Som kvinna kan man inte förstå nån som inte sätter sina barn i första rum. Som är konstant otrogen mot pappan till sin barn
Det är bara en egoistisk, Elker kanske sjuk människa
Eller en människa vars liv varit kaos sen barndomen kanske?

Och innan jag får ännu ett emo-marinerat svar; nej det fritar henne inte från ansvaret för mordet men kanske, kanske kan man ana vad som gjorde henne till den hon var? Eller talar jag för döva öron nu?

(notera att detta svar har korrekt antal hakparenteser och placering av dom)
2021-10-29, 20:02
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
12 år för kallblodigt mord och avrättning. Ja det är verkligen rea och total utförsäljning av rättvisa i Sverige där ett liv inte är mycket värt.
Vårt land är ett skämt.

Hoppas denna borderline psykopat ruttnar i fängelset.
Observera, enbart vad jag tror. Finns ingen substans i det.
2021-10-29, 20:03
Medlem
[quote=Vemdalen62|77748498]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja eller hur... Har hon bostad? Nej, Var bor hennes 4 barn.. Hos Kimmo
Är det å ta ansvar menar du?

Ja visst var det ett ansvar att se till att barnen fanns där efter att hon blev bostadslös. Eller du tycker det hade varit bättre med barnen på gatan? Vad har du för syn egentligen?
2021-10-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Eller en människa vars liv varit kaos sen barndomen kanske?

Och innan jag får ännu ett emo-marinerat svar; nej det fritar henne inte från ansvaret för mordet men kanske, kanske kan man ana vad som gjorde henne till den hon var? Eller talar jag för döva öron nu?
Absolut.. Det finns alltid en anledning till verkan. Men många människor har blivit lidande pga hennes framfart. Framför allt just nu både hennes och Emils barn. Och man kan tyvärr inte bara skylla på barndomen
2021-10-29, 20:07
Medlem
[quote=svennesanning|77748570]
Citat:

Ja visst var det ett ansvar att se till att barnen fanns där efter att hon blev bostadslös. Eller du tycker det hade varit bättre med barnen på gatan? Vad har du för syn egentligen?
Ska andra behöva ta hand om hennes barn? Ja nu är det ju uppenbart för nu sk hon ju sitta i fängelse ett och annat år för mord. Ansvarsfull förälder? Inte nånstans
2021-10-29, 20:07
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Observera, enbart vad jag tror. Finns ingen substans i det.
Oavsett så blir det 12 år om straffet är 18 år då detta sjuka landet tillämpar 2/3 dels frigivning för gott uppförande.
För i detta landet kan du vara värsta psykopatiska svinet som misshandlar, rånar och i detta fallet mördar folk. Men är du bara en snäll liten vovve och sitter när de ber dig kan du släppas ut och bita folk igen.
2021-10-29, 20:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Absolut.. Det finns alltid en anledning till verkan. Men många människor har blivit lidande pga hennes framfart. Framför allt just nu både hennes och Emils barn. Och man kan tyvärr inte bara skylla på barndomen
Nej, men det kan bidra till att förklara hur hon blev den hon är. Och det är därför jag vänt mig mot det ohämmade primitiva hat många här i tråden har öst över henne.

Jag har tidigare uttalat, ett antal gånger, att jag trott och hoppats på livstid men fick strafflagen redovisad för mig idag av Stefan S och i domen.

Likaledes har jag sagt att domstolen inte kommer att göra nån socialpsykiatrisk utredning av hela skeendet (eller ännu längre tillbaka i tiden) utan enbart ägna sig åt att värdera bevisningen i det aktuella målet; även det uppenbarligen något som inte är i samklang med många skribenters önskan
2021-10-29, 20:14
Medlem
[quote=Vemdalen62|77748639]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ska andra behöva ta hand om hennes barn? Ja nu är det ju uppenbart för nu sk hon ju sitta i fängelse ett och annat år för mord. Ansvarsfull förälder? Inte nånstans

2 av dom är han ju pappa till och de 2 andra är ju trots allt uppväxta med honom som jag har förståt.
Fast med din syn på saken är det bättre att alla 4 barnen ska bo på gatan då ju.
Snacka om sinnessjukt synsätt.
2021-10-29, 20:15
Medlem
BMC64s avatar
Slänger ut en fråga till nån som är mer skolad i lagtexter, det tingsrätten skriver i punkt 61 i domen
innebär det att dom dissar Lydias påstående om att hon blivit slagen ? Det är lite förvirrande för när man läser i uppsåts förklaringen så står det att det inte spelar nån roll om hon blivit knuffad å slagen så var det inte nördvärn. Men under punkt står det putativt (inbillat) nödvärn

61. Avslutningsvis i denna del konstaterar tingsrätten att det inte har framkommit
någonting som talar för att Lydia Barth trodde sig befinna sig i en nödvärnssituation i
det ögonblick då hon sköt Emil Fremdling. Hon kan alltså inte ursäktas på grund av
inbillat (s.k. putativt) nödvärn. Samtliga objektiva rekvisit är därmed täckta av uppsåt
2021-10-29, 20:22
Medlem
[quote=svennesanning|77748736]
Citat:

2 av dom är han ju pappa till och de 2 andra är ju trots allt uppväxta med honom som jag har förståt.
Fast med din syn på saken är det bättre att alla 4 barnen ska bo på gatan då ju.
Snacka om sinnessjukt synsätt.
Eller hur. Jag har barn och inte sitter jag i fängelse för mord eller inte behöver mina barn bo varken på gatan eller hos sin pappa för att jag flyttar runt till olika karlar med alkoholproblem. Men du verkar tycka det är ett normalt liv för 4 barn
2021-10-29, 20:22
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon fick väl 18 år.

Det går inte att placera L bland alla gängskjutningar.
Precis, Lydia bestämde helt själv att Emil skulle dö..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in