2021-10-21, 21:33
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Så du menar att en person som har jägarexamen väljer ett kulvapen i det läget , om man bara vill skrämmas. ok då så
ett kulvapen är nog mer skrämmande än ett hagelgevär, i alla lägen utom på mindre än 20 meters håll skulle jag vilja påstå. så visst om du vill skrämmas ok, men risken för dödlig utgång blir faktor fyra om du trycker av, så jag köper inte det, hon hade jägarexamen

Tramsig dialog tycker jag, jägarexamen ja men ingen jakt erfarenhet. Hon kunde lika gärna utgått från helt andra referenser när hon "valde" vapen. små kulor, mindre rekyl (kraft) ... så detta vet ni inget om.
Senast redigerad av WWH 2021-10-21 kl. 21:35.
2021-10-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Vad kan det vara? Alltså helgerna har jag ju typ, och långhelger har jag varit ända sen
januari. Och sen så heltid det är sen typ april när jag eller innan jag förlora lägenheten.
Är vad hon sa i förhöret. Och det blev full tid efter att hon fick lämnat lägenheten.
hon säger i tidigare förhör det ja skrev innan hon viste filmen fanns
2021-10-21, 21:38
Medlem
Citat:
Så du menar att en person som har jägarexamen väljer ett kulvapen i det läget , om man bara vill skrämmas. ok då så
ett kulvapen är nog mer skrämmande än ett hagelgevär, i alla lägen utom på mindre än 20 meters håll skulle jag vilja påstå. så visst om du vill skrämmas ok, men risken för dödlig utgång blir faktor fyra om du trycker av, så jag köper inte d
hon hade jägarexamen

Sorry läste fel, nu är jag med, om hon nu tänkte skjuta så är dödlig utgång värre med hagelgevär än kulgevär, va bara min poäng
ja jag fattar men vad hon valöde är egalt det är att hon valde som bevisar nåt
2021-10-21, 21:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWH
Tramsig dialog tycker jag, jägarexamen ja men ingen jakt erfarenhet. Hon kunde lika gärna utgått från helt andra referenser när hon "valde" vapen. små kulor, mindre rekyl (kraft) ... så detta vet ni inget om.

Absolut, varför tror du hon gjorde det
2021-10-21, 21:43
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
ja jag fattar men vad hon valöde är egalt det är att hon valde som bevisar nåt
Sant, hon gjorde ett medvetet val, hon gick till vapenskåpet öppnade det, gick till altanen och avlossade ett dödande skott, resten är ren spekulation, men mord är det i lagens mening oavsett vad
2021-10-21, 21:50
Medlem
Citat:
Sant, hon gjorde ett medvetet val, hon gick till vapenskåpet öppnade det, gick till altanen och avlossade ett dödande skott, resten är ren spekulation, men mord är det i lagens mening oavsett vad
men att hon sa att hon valde en särskild amunition hon trodde skulle bara skada är vad som visar att hon tänkte sjuta .
2021-10-21, 21:53
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Absolut, varför tror du hon gjorde det

Jo, detta är svårt. Det är påvisat ett totalt kaos i och omkring denna människa. Jag tror inte ett ögonblick på att detta var en genomtänkt handling, utan resultatet av en trängd situation som hon inte klara av att kontrollera. Hon är bedömd att inte varit psykiskt instabil vid tillfället, men sannolikt satt ur funktion. "Det krävs två för tango", så hon skall dömmas för mord men straffet/vården bör vägas då båda två inte hade alla knivarna i lådan. Detta är det mest intressanta i detta mål vad samhället (TR/HR) kommer fram till i slutändan ställt mot media/folket eller FB drev som en kallblodig mördare.
Senast redigerad av WWH 2021-10-21 kl. 22:00.
2021-10-21, 21:55
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
men att hon sa att hon valde en särskild amunition hon trodde skulle bara skada är vad som visar att hon tänkte sjuta .
Ja och har du skjutit hagel, så vet du att lerduve ammunition i kaliber 12 är dödligt på det avståndet oxå, men jag ger mej nu rätten kommer nog fram till en slutats, utan våra hårklyverier
2021-10-21, 21:57
Medlem
Citat:
Jo, detta är svårt. Det är påvisat ett totalt kaos i och omkring denna människa. Jag tror inte ett ögonblick på att detta var en genomtänkt handling, utan resultatet av en trängd situation som hon inte klara av att kontrollera. Hon är bedömd att inte varit psykiskt instabil vid tillfället, men sannolikt satt ur funktion. "Det krävs två för tango", så hon skall dömmas för mord men straffet/vården bör vägas då båda två inte hade alla knivarna i lådan. Detta är det mest intressanta i detta mål vad samhället (TR/HR) kommer fram till i slutändan ställt mot media/folket eller FB drev om kallblodig mördar.
asså jag ha läst hela fup å tycker synd om människan och alla som blivit offer i hennes tragedi , men hon är farlig å ska spärras in . länge
2021-10-21, 21:58
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jo, detta är svårt. Det är påvisat ett totalt kaos i och omkring denna människa. Jag tror inte ett ögonblick på att detta var en genomtänkt handling, utan resultatet av en trängd situation som hon inte klara av att kontrollera. Hon är bedömd att inte varit psykiskt instabil vid tillfället, men sannolikt satt ur funktion. "Det krävs två för tango", så hon skall dömmas för mord men straffet/vården bör vägas då båda två inte hade alla knivarna i lådan. Detta är det mest intressanta i detta mål vad samhället (TR/HR) kommer fram till i slutändan ställt mot media/folket eller FB drev om kallblodig mördar.

Va bra då ha du din tramsiga åsikt å jag har min tramsiga åsikt, å tingsrätten kommer säkert att ta in våra åsikter
2021-10-21, 21:59
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Där jag skrev att E var sjuk i huvudet för att han filmade en naken kvinna, du tyckte det var fel av mig så då tog jag för givet att du tycker det var helt okej att filma en naken kvinna.
Men jag kanske har fel om det, hoppas det.
Hon kom ut naken alldeles själv och bärandes på ett luftgevär!
E filmade antagligen för att kunna visa l hur hon beteer sig, vad vet jag!
Han bad L att åka därifrån ett antal gånger i lugn ton.
Då sköt hon honom till döds!
Det finns inga som helst ursäkter för vad hon gjort och hon var inte i en hotfull situation.
Dessutom ljuger hon sig blå tills förhörsledarna visar henne filmen och då minns hon helt plötsligt ingenting!
Det finns miljontals människor som har växt upp i fullständig misär med olika bokstavskombinationer och inte fan blir dom mördare för det !
Hade det varit E som skjutit ihjäl L så hade alla hatat och krävt livstid, nu var det L som sköt och då måste det ligga nåt mer bakom..🙄
Inse att det finns lika mycket psykstörda kvinnor som män och den här kvinnan L tog Emils liv och 4 barn får växa upp utan sin far.
2021-10-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ja och har du skjutit hagel, så vet du att lerduve ammunition i kaliber 12 är dödligt på det avståndet oxå, men jag ger mej nu rätten kommer nog fram till en slutats, utan våra hårklyverier
ja har flera vapen o jagar oxå o vet att det du säger stämmer . det jag försöker säga är något annat dvs att hennes berättelse om att hon valde amunition och varför säger att hon planerade sjuta även om de va kort innan

jag vet att jag har svårt att skriva

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in