2021-10-29, 19:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Det är många som varnat i flera decennier att landet varit på väg åt helvete.
Jag undrar hur feminister hade sett på detta fallet om könsrollerna varit ombytta och killen står och pratar med tjejen och hon filmar och han sedan kallblodigt skjuter henbe. Hade varit på löpsedlarna i flera veckor.

Det finns inga feminister i denna tråd, har du missat det?

L är/var nog en kvinna som feministerna inte vill ha att göra med. För stark!

Feminister lägger ett stort värde i VEM de kommer till försvar till!
2021-10-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon fick väl 18 år.

Det går inte att placera L bland alla gängskjutningar.
jo visst hon lider av Adhd och är lättkränkt, inget konsekvenstänk alls
vilket så klart även de gängkriminella skyttarna saknar, de kan inte heller inse vad ett kallblodigt mord innebär.
Kvinnan i detta fallet tycks emellanåt ha viss insikt.
Men mkt störd kvinna och 18år i fängelse lär inte göra henne till en tänkande i ansvarsfull person.
2021-10-29, 19:38
Medlem
[quote=svennesanning|77748202]
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Och vad spelar det för roll vart dom kommer ifrån?

Dom är inte boende eller närvarande fäder i Sverige. L har varit ensamstående förälder.
2021-10-29, 19:40
Medlem
[quote=Remark|77748264]
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning

Dom är inte boende eller närvarande fäder i Sverige. L har varit ensamstående förälder.

Jo det förstod och vet jag ju. Men det handlar om föräldrar som inte tar sitt ansvar. Vart dom kommer ifrån spelar ingen roll. Det var så jag menade.
2021-10-29, 19:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Vilket är på tok för lågt. Det diskuterades om det kunde bli ev. strafflindring i hovrätten till 12 år om du inte läste vad jag åsyftade.

Jaha, det missade jag, kanske läste för fort.

Själv hör jag till dem som hoppas på en sänkning i HD.
2021-10-29, 19:48
Medlem
[quote=svennesanning|77746300]
Citat:

Håller med dig.
Jag saknar också en större utredning till varför det hände, varför "hon gick över gränsen". Med andra ord, man saknar mer bakgrund till den psykiska misshandeln/mobbingen som hon fick utstå.
Hon har själv utsatt många människor tex sina barn och många män för saker som ingen borde behöva utstå!
Skönt att hon är inlåst nu så hon slipper förstöra fler människors liv.
2021-10-29, 19:50
Medlem
[quote=Remark|77748264]
Citat:

Varit ja... Men har inte på länge tagit det ansvar hon borde för sina barn. Hennes ex får ta hand om både deras gemensamma barn och hennes barn sen tidigare.
2021-10-29, 19:53
Medlem
[quote=svennesanning|77748297]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jo det förstod och vet jag ju. Men det handlar om föräldrar som inte tar sitt ansvar. Vart dom kommer ifrån spelar ingen roll. Det var så jag menade.

Det var precis därför jag gjorde inlägget om Turkiet o Sydamerika de flyttade t hemländerna o tog inte ansvar över sina grabbar.
Någon skrev att kvinnan blivit misshandlad av sina män- exakt vem som misshandlat henne har inte framgått
2021-10-29, 19:54
Medlem
Citat:
Det finns inga feminister i denna tråd, har du missat det?

L är/var nog en kvinna som feministerna inte vill ha att göra med. För stark!

Feminister lägger ett stort värde i VEM de kommer till försvar till!
Hon var för sjuk!!! Som kvinna kan man inte förstå nån som inte sätter sina barn i första rum. Som är konstant otrogen mot pappan till sin barn
Det är bara en egoistisk, Elker kanske sjuk människa
2021-10-29, 19:55
Medlem
[quote=Vemdalen62|77748416]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Varit ja... Men har inte på länge tagit det ansvar hon borde för sina barn. Hennes ex får ta hand om både deras gemensamma barn och hennes barn sen tidigare.

Sorry, men jag litar ju hellre på vad folk som känner Lydia än på dig när det gäller den infon. Och vad man har kunnat läsa sig till så har hon visst tagit ansvaret för sina barn.
2021-10-29, 19:57
Medlem
[quote=moshes|77748446]
Citat:

Det var precis därför jag gjorde inlägget om Turkiet o Sydamerika de flyttade t hemländerna o tog inte ansvar över sina grabbar.
Någon skrev att kvinnan blivit misshandlad av sina män- exakt vem som misshandlat henne har inte framgått

Ja vad jag har läst, så har hon blivit slagen både av Emil och av sitt senaste ex.
2021-10-29, 19:57
Medlem
[quote=svennesanning|77748471]
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Sorry, men jag litar ju hellre på vad folk som känner Lydia än på dig när det gäller den infon. Och vad man har kunnat läsa sig till så har hon visst tagit ansvaret för sina barn.
Ja eller hur... Har hon bostad? Nej, Var bor hennes 4 barn.. Hos Kimmo
Är det å ta ansvar menar du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in