Citat:
Ursprungligen postat av
Gold94
Marie-Antoinette jag beklagar sorgen för din dotter så otroligt mycket, jag har ett barn och det är en dotter som jag älskar över allt på jorden så jag kan inte eller försöker föreställa mig vad du gått igenom 😔 blir gråtfärdig när jag tänker på vad du gått igenom Marie-Antoinette fast jag inte känner dig och att vi haft olika uppfattningar ibland, fast det är sunt att dryfta ämnen så man tänker till lite.
Vad jag inte förstår är att man försöker försvara vad Lydia gjort, hade man gjort det om det var Emil som sköt? Nej, inte en chans!
Lydia dödade Emil och jag känner en skymf och blir så illa berörd av att människor som inte ens känner Emil hittar på förmildrande orsaker för att Lydia tog livet av honom där och då.
Någon skrev att tingsrätten inte vet hur en människa påverkas av långvarigt drickande, det kan jag nästan lova att dom vet om det nu är någon som tror att det är helt okunniga om livet som sitter i tingsrätten!
Lydia visste precis vad hon gjorde!
Jag har haft en kvinna framför mig med 3.75 promille i blodet som satt upp och pratade helt normalt med mig, hon ska INTE kunna sitta upp och prata i normala fall men det kan man när man dricker varje dag i en längre tid. Visste du att man tillomed kan dricka sig nykter? Det är när man slutar skaka och kan äta och bete sig normalt (som en nykter person). Så jag tror att Lydia visste precis vad hon gjorde, hon var desperat för att hon än en gång måste flytta och hon var ju inte helt dum i huvudet vad jag kan förstå men hon vägrade att ändra på sig själv!
Det är inte första gången hon hamnar i situationer, hennes 4 barn med olika pappor bor hos hennes ex som inte är pappa till någon av dom (väldigt fin kille ❤) där borde hon kanske ha stannat upp och verkligen hjälpt till om hon inte kunde fixa boende själv?
Det är inte synd om Lydia tycker jag, bara jävligt tragiskt att ingen fångat upp henne tidigare, men psykvården får inte tvinga någon att vara kvar tyvärr om det inte handlar om svåra vanföreställningar och liknande.
Jag är ledsen för att Lydia korsade Emils väg.
Ja, tack för ditt medlidande angående min dotter. Hon var missbrukare, troligen därför polisen inte var så jätteintresserad av att ens skrapa på ytan.
Japp, farfar drack sig nykter, med hjälp av slipsen, knuten runt handleden dragen runt halsen för att stilla den skakiga handen. Min dotter kunde knappt gå från bilen till utlämningsstället för metadon, efter ca en veckas ofrivillig avgiftning.
Ja, men det är ju bra att man kan ha olika uppfattningar och bolla, det gillar jag, oftast behövs det lite en jävulens advokat, så man inte tappar det mänskliga, allas lika värde, likhet inför lagen, förståelse för vad som driver människor till dåliga handlingar, etc.
Att jag möjligen har varit lite envis i denna tråd beror på att några så enormt hårt gått in på att totalt glorifiera BO, och att jag direkt blivit attackerad med barnsliga glåpord, elaka nicknames, häcklad för att jag tar upp/delat med mig av (för mig mentalt dyrköpta) livserfarenheter, bara för att man undrar vad som eventuellt drev L till detta.
Min dotter var en riktig idiotmagnet (jag har distans till hennes död nu), vi pratade faktiskt t o m om det när hon levde, och L verkar ju ha varit likadan, en idiotmagnet när det gäller män.
Vad jag förstår har L 4 barn med 3 pappor, de 2 yngsta bor med sin pappa och Ls 2 äldre barn från andra pappor. Mycket fint av honom att hålla ihop syskonskaran.
Ja, verkligen tragiskt att L inte fått mer och tidigare hjälp av psykvård och socialtjänst! Men jag vet hur ex socialtjänsten behandlar utsatta kvinnor. Speciellt vackra utsatta kvinnor.....Vi har ju även moderatledaren Kristersson som tillskansade sig en bostad som testamenterades med ändamål att användas som skydd för misshandlade utsatta kvinnor. Både min dotter och hennes missbrukande väninna har av socialtjänsten fått höra "du är ju så söt, det finns säääkert någon kille du kan flytta in hos, vi kan i alla fall inte hjälpa dig"! Och ibland betalar soc hyran i några månader, sedan kommer ny handläggare som beslutar att inte fortsätta betala hyran.......exempel på hur osäkert socialtjänstens "hjälp" kan vara.
Men jag har mycket svårt att tro att L är rakt igenom ond, planerande, kalylerande etc, och det måste ha hänt något som fått henne att helt tappa det.
E har ju inte heller ex kunnat stanna i ett förhållande, det bör ju finnas anledningar till det.