2021-12-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han tjänar väl 350k i veckan? Hade nog inte blivit billigt. Jag tror dock Arsenal skulle må bättre som lag med honom ur truppen och en annan anfallare in istället.
Nej men som de ser ut kommer det bli en annan ny story aka Özil,att Auba kommer sitta ut kontraktet,Arteta kommer ej spela honom,det pyr nog en irriterad aura i truppen,så för slippa sista årens dåliga resultat,så bara cash him out.
Citera
2021-12-17, 20:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Pierre-Emerick Aubameyang problems continue. “He’s not available for selection against Leeds”, Mikel Arteta says.

Kan ju betyda flera saker men det mesta lutar väl att han straffas.

Citat:
Pierre-Emerick Aubameyang is training by himself — away from the first-team at Arsenal — after being excluded from selection by Mikel Arteta.

Svårt att vara tillgänglig för startelvan när man inte ens tränar med A-laget längre.

Inget fan av Arteta men i just detta tycker jag han och klubben gör rätt och kan inte förstå dom som tar Aubas sida i detta. Det är viktigt att poängtera då igen att han alltså inte straffas för att han kom hem sent från Frankrike efter besök från sin sjuka mor. Utan han är avstängd för vad nu är en TRIO av händelser där han brustit i sin disciplin. Detta som lagets top earner och kapten. En gång. Ja tillochmed två gånger kan man göra misstag. Men när vi nu är uppe i tre då är det ett problem med Auba där han brister i sin disciplin och inte verkar bry sig nämnvärt heller. Hade sett värre ut om man bara låtit det vara. Vilka signaler skickar det?

Citat:
Following his latest disciplinary breach last week, Pierre-Emerick Aubameyang will no longer be our club captain, and will not be considered for selection for Wednesday's match against West Ham United.

Första

Citat:
The first run-in with the hierarchy at the Emirates came back in February this year, when the UK had been plunged into another lockdown.

But despite the tough restrictions, Aubameyang, 32, was filmed posing with a new tattoo alongside a tattoo artist - a picture which quickly raised eyebrows.

Andra

Citat:
The controversy around the frontman did not stop there, though. Just a month later, he was benched for the north London derby due to lateness.

'He was going to start the game,' Arteta told Sky Sports. 'We had a disciplinary issue. We have drawn the line and we move on. He is on the bench.

Och nu tredje. Man kan också se hur man straffat Auba. Första händelsen gömde man undan lite och höll internt.

Citat:
Arsenal investigated the incident in an attempt to discover if any rules had been breached, but ultimately decided to keep their findings in-house.

'Whatever we do with our players we keep it internally,' Arteta said.

Andra så straffar man honom.

Citat:
Sportsmail reported in the aftermath that the striker was facing a fine to go along with his benching, because that was not the first time he had not been punctual.

Och nu tredje gången har man uppenbarligen, och förståerligt tröttnat. Av med bindeln, träna med juniorer. och är öppna med det mot fans också som förtjänar och veta vad deras högst avlönade spelare som dom betalar genom höga biljettpriser håller på med.

Sen är Arteta och klubben sig och deras beslutsfattande i stort ett jävla skämt vilket situationen, och tidigare kaptenval visar. Har ju snackats om avsaknad av ledare i klubben sen Vieira lämnade. Att Aubameyang ens blev kapten från första början var ju fel.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2021-12-17 kl. 21:00.
Citera
2021-12-18, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
All kontrovers kring Aubameyang just nu är väl bara en rökridå för att låta Arteta bänka den stora stjärnan som varit usel i 1 ½ år nu? Hade Auba fortfarande varit den anfallare han var när han kom till Arsenal och ibörjan av sin tid där så hade detta inte blivit en lika stor grej.
Ligger nog något i det nu när du säger det. Arteta har ju gjort värsta grejen av detta och egentligen är det bara rena skitsaker. Hade han levererat så hade aldrig detta hänt.
Arteta kör något spel för att få bort Auba.
Citera
2021-12-18, 16:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Är uppenbart att Auba’s tid i Arsenal går mot slutet, samma kan ju iofs sägas även om Laca.

Men jag skulle bara bli nöjd om Auba lämnar i januari, tror det hade varit bäst för båda parter.
Citera
2021-12-18, 19:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ytterligare matcher inställda i helgen. Totalt 5 matcher inställda nu. Sedan tidigare Man united-Brighton. Men nu också.

Everton- Leicester.
Southampton-Brentford
Watford-Crystal palace
West ham Norwich.

Snart tajt jul/nyårsschema. En fars detta. Får se hur dom löser skiten.

5 matcher inställda i The Championship.
3 i League 1
3 i League 2

Ju lägre ned i systemet vi går ju färre matcher behöver ställas in trots Premier league klubbarnas massiva spelartrupper och olika reserv och juniorlag. Gissar att det är fler covidsjuka också iförsig. Vilket åter belyser brist på disciplin hos dom bortskämda rockstjärnorna med för mycket pengar och frihet i Englands högsta division.

Villa-Burnley inställt också.

Om två veckor är väl risken stor att alla matcher är inställda.
Citera
2021-12-18, 20:17
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Leeds önskar nog senaste 2 omgångarna blev inställda.
Citera
2021-12-18, 21:37
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Leeds önskar nog senaste 2 omgångarna blev inställda.

De kan ju hoppas på Null and Void.
Citera
2021-12-19, 11:52
Medlem
Arsenal har faktiskt sett riktigt bra ut i de senaste matcherna. De har skapat mycket målchanser och kan nog på allvar vara med i kampen om 4:e platsen.
Citera
2021-12-19, 12:37
Medlem
Jag är den första som ska ställa mig i kön och skämmas vad jag hade Arsenal i år.
Jag trodde verkligen inte arsenal skulle va så högt uppe med sin trupp,d n är ung väldigt oerfaren om man jämför med aunoted,jag trodde arsenal skulle va på undre halvan,även fanns en tro de skulle åka ut,och efter 3 omgångar såg de ljust ut.
Men Arsenal har verkligen steppat upp.deras unga tar för sig och gör de bra,De kan nog kriga sig till d n där 4e platsen.
Citera
2021-12-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag är den första som ska ställa mig i kön och skämmas vad jag hade Arsenal i år.
Jag trodde verkligen inte arsenal skulle va så högt uppe med sin trupp,d n är ung väldigt oerfaren om man jämför med aunoted,jag trodde arsenal skulle va på undre halvan,även fanns en tro de skulle åka ut,och efter 3 omgångar såg de ljust ut.
Men Arsenal har verkligen steppat upp.deras unga tar för sig och gör de bra,De kan nog kriga sig till d n där 4e platsen.

Nu ligger de 6a om Tottenham och United gör jobbet i sina hängmatcher och det är väl ungefär där som det känns rimligt att de hamnar, varken högre eller lägre. Såklart "överprestation" om man jämför med 20/21 men det är sedvanlig standard att Arsenal är på 3-6 och slåss om europaplatserna i vanliga fall, enbart Arteta som lyckats med konststycket att göra folk förvånade över det denna gång.
Citera
2021-12-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Nu ligger de 6a om Tottenham och United gör jobbet i sina hängmatcher och det är väl ungefär där som det känns rimligt att de hamnar, varken högre eller lägre. Såklart "överprestation" om man jämför med 20/21 men det är sedvanlig standard att Arsenal är på 3-6 och slåss om europaplatserna i vanliga fall, enbart Arteta som lyckats med konststycket att göra folk förvånade över det denna gång.
Tottenham torskar idag och United tar knappast full pott heller.
Arsenal har sett betydligt bättre ut än båda dessa, sen kommer West Ham aldrig hålla heller.
Att United ens är på övre tabellen är pga Ronaldos sista minuten mål och kommer det hålla hela säsongen? Nej United är ett pajaslag och Tottenham räknar man aldrig med heller.
Arsenal all the way!
Citera
2021-12-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Tottenham torskar idag och United tar knappast full pott heller.
Arsenal har sett betydligt bättre ut än båda dessa, sen kommer West Ham aldrig hålla heller.
Att United ens är på övre tabellen är pga Ronaldos sista minuten mål och kommer det hålla hela säsongen? Nej United är ett pajaslag och Tottenham räknar man aldrig med heller.
Arsenal all the way!

Ja vi får väl se hur det slutar, Arsenal brukar fucka upp det på nåt sätt för sig varje säsong så ännu är jag inte orolig för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in