Citat:
Ursprungligen postat av
saso
ts hade du själv viljat jobba i skogen?
Säg att du var tvungen att flytta till ryssland. Hade du då jobbat i skogen?
Om svaret är ja, då kan jag erbjuda dig jobb med gratis boende.
Citat:
Ursprungligen postat av
salsadansaren
Gå gör det själv om det verkar så pass skoj.
Nu var det inte riktat till mig men svarar ändå.
Nej, att jobba i skogen är inget jag drömmer om MEN om jag inte hade haft möjlighet tii något annat jobb så hade jag fan hellre planterat trä i skogen än att parasitera på andra. Enda som skulle kunna få mig att leva på bidrag hade varit om jag blev allvarligt sjuk och inte kunde jobba, då tycker jag det är helt ok att be om hjälp av andra.. men att bara vara lat eller kräsen, nej fy fan vad patetiskt.
Jag började jobba i 13 års åldern på ferier och det var riktiga skitjobb men de gav mig erfarenhet och förståelse för andras situation och varit väldigt nyttigt. Gillar man inte att plantera träd får man väl söka sig därifrån.. Kanske de behöver någon en dag som fäller träd.. då kan man ju visa framfötterna där.. eller kanske någon som kör träd.. eller sen någon som instruerar eller arbetsleder andra.. eller så kanske man träffar en kund som gör pappersmassa av träd och som behöver en som kan en del av råvara..typ som inköpare... Det jag menar är att någonstans får man fan börja. Det är inte ofta folk blir anställda som VD för Volvo med fet lön som första jobb..