2023-10-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Tror han stängde ner det. Han tiltade totalt när någon kommenterade att alla behöver ju inte tycka som Bengt varje gång

OK, förstått att han tiltade. Men tjafset här gäller ju mer ifall affiliate-ersättning är bra eller dåligt.
Jag kan inte se det som dåligt för spelarna eftersom det inte gnager på varken insatser eller vinster.
Annat med den som lägger på 5% på insatsen och/eller drar på vinsten.
Citera
2023-10-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlighted2022
Hmm, hur räknar du nu? 57000 tb på 365 satsade är ungefär 150 ggr i odds, så det räcker väl i 3 år sådär. Eller förklara gärna hur DU räknar

Fast nu åsyftade jag inte enbart Bengt och heller inte hans ena system, så oddset är totalt irrelevant. Var skrivet med en gnutta ironi, men är nog inte heller speciellt långt ifrån sanningen då det säkert pumpas in system för miljonbelopp en vecka där det är jackpott på både Stryk/EU.

Noterade i din post-historik härinne på Flashback att Stugan verkar vara ditt stora intresse här i livet. I motsats till dig så läser jag i denna tråden på sin höjd en gång i månaden, då jag avskyr folk som skor sig på andra människors misär likt det Bengt Sonnert pysslar med. Man kan ju bara undra hur ini helvetes många människor han bidragit med till att dra ner i skiten… men men, pengar är väl allt han bryr sig om om jag har förstått saken rätt.
Citera
2023-10-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Fast nu åsyftade jag inte enbart Bengt och heller inte hans ena system, så oddset är totalt irrelevant. Var skrivet med en gnutta ironi, men är nog inte heller speciellt långt ifrån sanningen då det säkert pumpas in system för miljonbelopp en vecka där det är jackpott på både Stryk/EU.

Noterade i din post-historik härinne på Flashback att Stugan verkar vara ditt stora intresse här i livet. I motsats till dig så läser jag i denna tråden på sin höjd en gång i månaden, då jag avskyr folk som skor sig på andra människors misär likt det Bengt Sonnert pysslar med. Man kan ju bara undra hur ini helvetes många människor han bidragit med till att dra ner i skiten… men men, pengar är väl allt han bryr sig om om jag har förstått saken rätt.

Tar fasta på den sista raden du skrev, "om jag förstått saken rätt"
men du kanske inte är medveten då om att det är företaget Acroud som tar hand om vinsten i verksamheten efter att TGC såldes? Visst har TGC-ägarna visst intresse av aktiekursen i Acroud, men är ju ändå andra som äger o styr det företaget.

Och att dra slutsatser av vad en persons stora intresse här i livet är baserat på vad man kollar på Flashback verkar enormt dåligt underlag för att dra slutsatser.

Spelbranschen är smutsig men TGC är knappast smutsigare än än andra aktörer - tvärtom.
Citera
2023-10-10, 04:57
Medlem
Citat:
Hmm, hur räknar du nu? 57000 tb på 365 satsade är ungefär 150 ggr i odds, så det räcker väl i 3 år sådär. Eller förklara gärna hur DU räknar

Om du räknar ihop alla lappar Bengan krängt denna månad så är +-0 inte långt ifrån sanningen.

Hans 400 fick tex 8 rätt , det är alltså ett system för 40.000kr

Det sista Bengan skrev till mig innan han tog bort sitt twitter var " Vi gör alltid bra system"

Jo tjena Kerstin, jag kan inte minnas senast jag fick 8 rätt, Dom är inte duktiga, dom använder bara hävstång till sin fördel, många lappar kommer även innebära många chanser på 13, gör du system för 500.000 varje omgång när det finns 1,5 möjliga rader som ger 13 är det ju självklart att man förr eller senare sätter 13. Det handlar inte om skicklighet, utan om matematik. Vill du se bra system så kolla på dom som ställer upp varje år i Tips-Sm, dom som ligger och snittar 11-12rätt med ett 64 raders, det är skicklighet. Ge dom samma spelkassa och dom drar in mer pengar än GOA GUBBARNA.
Citera
2023-10-10, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Om du räknar ihop alla lappar Bengan krängt denna månad så är +-0 inte långt ifrån sanningen.

Det sista Bengan skrev till mig innan han tog bort sitt twitter var " Vi gör alltid bra system"

Jo tjena Kerstin, jag kan inte minnas senast jag fick 8 rätt, Dom är inte duktiga, dom använder bara hävstång till sin fördel, många lappar kommer även innebära många chanser på 13, gör du system för 500.000 varje omgång när det finns 1,5 möjliga rader som ger 13 är det ju självklart att man förr eller senare sätter 13. Det handlar inte om skicklighet, utan om matematik. Vill du se bra system så kolla på dom som ställer upp varje år i Tips-Sm, dom som ligger och snittar 11-12rätt med ett 64 raders, det är skicklighet. Ge dom samma spelkassa och dom drar in mer pengar än GOA GUBBARNA.

Du blandar och ger och verkar tro på det du skriver, men svårt att hänga med i din matte.
Men dom du höjer till skyarna i Tips-SM kanske spelar rader som ger många rätt i lågutdelningsomgångar, så vad säger det om vad de skulle få tillbaks om dom körde stora system som då inte går ihop sig för att insatsen när dom får 11-12 rätt överstiger utdelningen. Om man kör 64 rader är det en annan sak.

Spelar du rader som har värde på miljonen så är det självklart att de går in mer sällan än de som har värde på några tusen. Och om alla system som stugan lämnar i vore lika i grunden blev det inte heller miljonutdelningar när de slår in, det begriper de flesta.
Citera
2023-10-10, 10:35
Medlem
Citat:
Du blandar och ger och verkar tro på det du skriver, men svårt att hänga med i din matte.
Men dom du höjer till skyarna i Tips-SM kanske spelar rader som ger många rätt i lågutdelningsomgångar, så vad säger det om vad de skulle få tillbaks om dom körde stora system som då inte går ihop sig för att insatsen när dom får 11-12 rätt överstiger utdelningen. Om man kör 64 rader är det en annan sak.

Spelar du rader som har värde på miljonen så är det självklart att de går in mer sällan än de som har värde på några tusen. Och om alla system som stugan lämnar i vore lika i grunden blev det inte heller miljonutdelningar när de slår in, det begriper de flesta.

Spelar man 40k rader med syfte på miljoner och får 8 rätt så är det bra mycket skit bakom tangenterna.

Bengan ska fan skriva förlåtbrev för hand till samtliga andelsköpare.
Citera
2023-10-10, 11:15
Medlem
Citat:
Spelar man 40k rader med syfte på miljoner och får 8 rätt så är det bra mycket skit bakom tangenterna.

Bengan ska fan skriva förlåtbrev för hand till samtliga andelsköpare.

Du verkar tro att receptet för att vinna bara är att spela stort.
Är man fel på det i en speciell omgång så spelar insatsen ingen roll!
Om det fanns andelsköpare som köpte både det systemet och det vinnande systemet så klagar de knappast. Satsningen på rader med högre värden slog dramatiskt åt ena hållet och det andra systemet landade maximalt fel medan det andra maximalt rätt.
Stugan har ju varit tydliga med att man satsar på system med högt radvärde.

Men visst, jag förstår att de som hade andelar i 40K systemet är besvikna den här gången.
Men det finns knappast någon facit över vad som är rätt eller fel, spel kan har enorma swings, speciellt om man jagar högvinster.
Citera
2023-10-10, 12:22
Medlem
Citat:

Det är så mycket dumt här så jag kan fan inte hålla mig.

1. 400kr per andel är ett system för 20k, inte 40k. Ett system för 40k har nio hel. Då lär han knappast ha fått åtta rätt..
2. Det är fullt möjligt att göra bra rader som ger åtta (eller nio) rätt. Allt handlar om att gå plus I LÄNGDEN. Inte på enskilda omgångar.
3. Att du på allvar skriver att de som ligger i topp i Tips-SM skulle dra in mer pengar med samma kassa är ett sådant idiotiskt uttalande så jag funderar på om du bara trollar. OM det skulle vara så, varför kör de inte med samma kassa? Det är inget som stoppar dom. Dessutom är dessa ”SM-spelare” såna som sätter 13 när det ger 10k. Vad gör du helst? Vinner 10k fem omgångar av åtta. Eller vinner 200k en gång av åtta. Jag vet vad jag föredrar men jag gissar att du lutar åt andra hållet…
Citera
2023-10-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ser att det hänt ngt med hans konto på Twitter, men hur kan du säga att affiliate suger ut de som spelar?
Det är väl tvärtom att det inte påverkar vad de som satsar får tillbaks. De som har system och tar betalt på annat sätt sänker ju återbäringen direkt.
Om SPELARE som förlorade 64kr på sitt STRYKTIPS nu spelare för flera 100, ibland kanske hetsats till att satsa en 1000 för att inte MISSA en vinst i NÅGOT av alla 100 BOLAG då SPELAR det minsann ingen roll om PENGARNA går till Svenska SPEL, Rädda BARNEN eller Bengt SONNERT. De försvinner ändå UR den PERSONENS KASSA. AFFILITARE hetsar till att få STUGANs KUNDER att spela FÖR MER än de tidigare GJORDE. UTSUGAR MAFFIA kan man kalla STUGAN med 100 % RÄTT!
Citera
2023-10-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseLarsson
Om SPELARE som förlorade 64kr på sitt STRYKTIPS nu spelare för flera 100, ibland kanske hetsats till att satsa en 1000 för att inte MISSA en vinst i NÅGOT av alla 100 BOLAG då SPELAR det minsann ingen roll om PENGARNA går till Svenska SPEL, Rädda BARNEN eller Bengt SONNERT. De försvinner ändå UR den PERSONENS KASSA. AFFILITARE hetsar till att få STUGANs KUNDER att spela FÖR MER än de tidigare GJORDE. UTSUGAR MAFFIA kan man kalla STUGAN med 100 % RÄTT!

Du verkar ha missat att den spelare som agerar på det viset kanske går och spelar på samma sätt även om inte stugan skulle finnas. Alla spelbutiker annonserar med stora skyltar när de pickat in en större vinst. Och folk går dit och "ökar sitt spelande" när tåget har gått för den specifika gången.

Och det verkar ha gått dig helt förbi att det numera är Acroud som tar hand om överskottet, då inte de tidigare stugan-ägarna längre har någon stor andel av aktieinnehavet. Det gör nog också att stugan inte på samma sätt längre ger bort stora pengar till SuicideZero eller Cancerfonden som de gjorde tidigare.

Tycker tjafset från några här har gått helt överstyr.

Trist att
Citera
2023-10-10, 14:14
Medlem
Citat:

Att köpa andelar är det bästa du kan göra ur spelansvarssynpunkt förutom att inte spela alls. Du får tillbaka pengarna (eller delar av pengarna) mycket oftare vilket gör att det tar längre tid att gula helt. Spelare som har tendens att spela bort allt de äger och har hade gjort det snabbare utan andelar. Enda sättet att förhindra det är att totalförbjuda allt spel. Har du den åsikten har du ändå min respekt för att du brinner för något du tror på även om det absolut inte är min åsikt.
Citera
2023-10-10, 14:36
Medlem
Citat:

Skaffa dig en GPS, för du är helt fel ute å cyklar. Eller medicin som hjälper dig att må bättre, för det är uppenbart att det är nått fel på dig…..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in