2022-02-05, 21:50
Medlem
Anledningen till att jag personligen vill prova Windows 11 är att jag läst att det är mycket bättre HDR på den. Någon som har erfarenhet av det?

"Windows 11 Greatly Improves HDR for Gaming, Movies, and TV Content"
https://www.benq.com/en-us/knowledge-center/knowledge/windows11.html

Previously on Windows 10, turning on HDR in the OS rather than allowing it to appear per app resulted in a dim display with low brightness and faded colors. While in Windows 11 HDR isn’t totally perfect or as good as on a professional-grade home cinema projector or TV, it’s leaps and bounds beyond Windows 10.

Fattar dock inte vad de menar med "as good as as on a professional grade home TV". Man måste ju ha en TV och monitor i vilket fall om man använder den för Windows så hur skulle TV:n ha en "egen" HDR när den får singal från windows om den är inkopplad i datorn?
Senast redigerad av dendarborta 2022-02-05 kl. 21:53.
Citera
2022-02-05, 22:24
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Håller inte med om detta. W11 har en del problem. Många vill nedgradera till W10.. W10 har mognat nu precis som Windows XP och Windows 7 behövde mogna. Att hoppa på ny windows version innan dom första åren är vansinnigt.

Du gick ifrån, "fullt av barnsjukdomar" till, "en del problem". Det sistnämnda är nyanserat och i överensstämmelse med fakta.

Att skrämma upp Ts om W11 med påståenden som inte stämmer, i stort, är ju inte schysst.
Citera
2022-02-05, 22:26
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Anledningen till att jag personligen vill prova Windows 11 är att jag läst att det är mycket bättre HDR på den. Någon som har erfarenhet av det?

"Windows 11 Greatly Improves HDR for Gaming, Movies, and TV Content"
https://www.benq.com/en-us/knowledge-center/knowledge/windows11.html

Previously on Windows 10, turning on HDR in the OS rather than allowing it to appear per app resulted in a dim display with low brightness and faded colors. While in Windows 11 HDR isn’t totally perfect or as good as on a professional-grade home cinema projector or TV, it’s leaps and bounds beyond Windows 10.

Fattar dock inte vad de menar med "as good as as on a professional grade home TV". Man måste ju ha en TV och monitor i vilket fall om man använder den för Windows så hur skulle TV:n ha en "egen" HDR när den får singal från windows om den är inkopplad i datorn?

Då får du nog bättre svar i spelforumet.
Citera
2022-02-05, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Du gick ifrån, "fullt av barnsjukdomar" till, "en del problem". Det sistnämnda är nyanserat och i överensstämmelse med fakta.

Att skrämma upp Ts om W11 med påståenden som inte stämmer, i stort, är ju inte schysst.

W11 har några år kvar innan man kan använda. Windows 11 är som Windows 95, man bör man vänta på Windows 98 istället.
Citera
2022-02-06, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
W11 har några år kvar innan man kan använda. Windows 11 är som Windows 95, man bör man vänta på Windows 98 istället.

Jag uppgraderade min laptop för månader sen, arbetsplatsen har uppgraderat samtliga datorer. Inga problem överhuvudtaget. Vad baserar du det på att det är några år kvar innan man kan använda?
Citera
2022-02-06, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Jag uppgraderade min laptop för månader sen, arbetsplatsen har uppgraderat samtliga datorer. Inga problem överhuvudtaget. Vad baserar du det på att det är några år kvar innan man kan använda?

Basera på vad jag upplever. Kör Windows 11 på en av min laptopar. Har inga problem den... Men har annan input där det förekommer problem med w11.
Citera
2022-02-08, 09:26
Bannlyst
Windows 11 Home vs Win10

Windows 11 Home vs Win10, vad är skillnaden mellan operativsystemen?

Vilken är snabbare och bättre? Jag hoppas att windows förbättrar sina produkter i framtiden, att dom inte säljer samma saker som är lika dåligt, då slösar man sina pengar, för windows var bra förr i tiden, win7 var fantastiskt bra.

Vad tror ni andra, vilken är bättre win11 eller win10?
Citera
2022-02-08, 09:32
Medlem
Hackenbush55s avatar
Har haft win 10 och har nu Win 11, jag tycker att 11:an är bättre och snabbare.
Senast redigerad av Hackenbush55 2022-02-08 kl. 09:34.
Citera
2022-02-08, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readmy
Windows 11 Home vs Win10, vad är skillnaden mellan operativsystemen?

Vilken är snabbare och bättre? Jag hoppas att windows förbättrar sina produkter i framtiden, att dom inte säljer samma saker som är lika dåligt, då slösar man sina pengar, för windows var bra förr i tiden, win7 var fantastiskt bra.

Vad tror ni andra, vilken är bättre win11 eller win10?

Windows 10 är ett ihop tejpat härke mellan gamlat och nytt. Windows 11 är lite flytt.
Citera
2022-02-08, 20:06
Medlem
11 är väl i stort bara ett sminkat 10, provat 11 men gick tillbaka efter 2 timmar
Citera
2022-02-08, 22:04
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Windows 10 är ett ihop tejpat härke mellan gamlat och nytt. Windows 11 är lite flytt.

Det gamlaste är mycket bettär en det nyatte! 🤣🤣🤣
Citera
2022-02-08, 22:29
Bannlyst
vilka versioner av win11 finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in