2022-01-27, 11:50
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
skrivaren funkar inte i windows 11. USB-anslutningen tokbuggar å connectar/disconnectar oavbrutet i typ 30Hz. Övriga USBpryttlar funkar felfritt.

Har du uppdaterat skrivarens drivrutiner och kanske tom uppgraderat skrivarens firmware??

Om skrivaren endast har USB2-stöd så kan du ev. tjäna på att koppla in den i ett usb2-uttag i datorn (med svart "flärp" och inte de med en blå flärp, som oftast är USB3-uttag)

Prova och se om det blir bättre!
Citera
2022-01-27, 13:23
Medlem
1FFs avatar
W11 levereras snabbare än tänkt schema - https://www.ghacks.net/2022/01/27/windows-11-will-be-offered-to-all-eligible-pcs-ahead-of-schedule/

Vill man blockera detta så gör man så här - https://www.majorgeeks.com/files/details/block_windows_11_from_installing.html
Citera
2022-01-28, 17:55
Medlem
anuspontens avatar
Förmodligen Microsofts sämsta OS någonsin.
Citera
2022-01-28, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Förmodligen Microsofts sämsta OS någonsin.

Jaha, och vad grundar du detta påstående på?
Citera
2022-01-28, 21:09
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jaha, och vad grundar du detta påstående på?
Rörigt och buggigt. Funkade bra till att börja med men har sedan blivit totalknas. Hänger sig, Trycker man på en ikon så startas programmet med ikonen bredvid. Har hänt några gånger. Startar sig SJÄLV från viloläge. Långsamt och tar en evighet att starta upp. Micropiss är så sugna på Androids och Googles mobila marknad men misslyckas ännu en gång. Jag har redan en telefon och det räcker. En dator är en dator och en mobiltelefon är en mobiltelefon. Det här operativsystemet kommer gå till historien som ett haveri, tro mig. Och ja, jag har bra grejer som med råge uppnår kraven. Och ja, jag har god datorvana. Och ja jag har allt drivisar uppdaterade samt har även uppgraderat bios. Bl. a.
Citera
2022-01-28, 22:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Rörigt och buggigt. Funkade bra till att börja med men har sedan blivit totalknas. Hänger sig, Trycker man på en ikon så startas programmet med ikonen bredvid. Har hänt några gånger. Startar sig SJÄLV från viloläge. Långsamt och tar en evighet att starta upp. Micropiss är så sugna på Androids och Googles mobila marknad men misslyckas ännu en gång. Jag har redan en telefon och det räcker. En dator är en dator och en mobiltelefon är en mobiltelefon. Det här operativsystemet kommer gå till historien som ett haveri, tro mig. Och ja, jag har bra grejer som med råge uppnår kraven. Och ja, jag har god datorvana. Och ja jag har allt drivisar uppdaterade samt har även uppgraderat bios. Bl. a.

Gjorde du en uppgradering eller nyinstallation? Det där låter som typiska problem för en inte fullt lyckad uppgradering.
Citera
2022-01-28, 22:29
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Gjorde du en uppgradering eller nyinstallation? Det där låter som typiska problem för en inte fullt lyckad uppgradering.
Uppgradering. Men det märkliga är att det var relativt bra från början och har därefter försämrats. Det blir till att installera tian igen. Vet inte om jag orkar tro på att det blir bättre med kommande uppdateringar.
Senast redigerad av anusponten 2022-01-28 kl. 22:34.
Citera
2022-01-29, 08:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Uppgradering. Men det märkliga är att det var relativt bra från början och har därefter försämrats. Det blir till att installera tian igen. Vet inte om jag orkar tro på att det blir bättre med kommande uppdateringar.

Låter, återigen, typiskt, så brukar det fungera.

Nyinstallera 11:an och se, den kommer ju dessutom att bli bättre över tid, så vart det med 10:an t.ex. Vilken många var emot när den var ny.
Citera
2022-01-29, 12:17
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Låter, återigen, typiskt, så brukar det fungera.

Nyinstallera 11:an och se, den kommer ju dessutom att bli bättre över tid, så vart det med 10:an t.ex. Vilken många var emot när den var ny.
Installerade ännu en uppdatering efter mina klagomål igår. Nu verkar det mesta funka bättre. Min kritik vad det gäller att det är rörigt kvarstår. Men en sak har jag lärt mig om elvan och det är att det helt plötsligt börjar fucka upp igen. Vi får se vad som händer....
Citera
2022-01-29, 12:28
Medlem
Det jävligaste är Start-menyn och Aktivitetsfältet.
Jag som hade sorterat apparna och mapparna så snyggt på 10:an, med störst storlek på de mest använda apparna.

Nu har man ersatt det med en värdelös "Rekommenderat" sektion som inte går att ta bort utan att hålla på med regedit.
Och startmenyns storlek går inte att enkelt justera.

Allt grupperas och det går inte att "Visa Allt" på ikonerna till höger.
Citera
2022-01-31, 13:19
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
skrivaren funkar inte i windows 11. USB-anslutningen tokbuggar å connectar/disconnectar oavbrutet i typ 30Hz. Övriga USBpryttlar funkar felfritt.

kom en uppdatering igår å nu fungerar det.
Citera
2022-02-01, 06:31
Medlem
Testade nya Windows vissa av mina program gick ej starta och fick många buggar där jag ej kunde använda fotoshop bytte tillbaka direkt då allt börja funka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in