2026-06-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Hm en ny fnurra på tråden?

Detta han sa i podden om Pernillas barn… varför uttalar han sig ens om hur de är? Varför inkluderas inte den yngsta? Är ”framgångsrik” och ”utåtriktad” hans ideal? Varför inte ”jättetrevliga, jag har haft glädjen att lära känna dem och vi trivs jättebra tillsammans”?

” Bauer passar också på att hylla Pernilla Wahlgrens barn.

– Alla tre är framgångsrika. Alla tre är älskvärda. Alla tre är utåtriktade.”

https://www.expressen.se/noje/bauers-ilska-efter-hatet-mot-bianca-ingrosso-/
Lite fränt ändå att han beskriver dom som framgångsrika, älskvärda och utåtriktade ...dvs allt som han inte själv är!!!🤣😂🤣
Surgubben är avis men smööööörar för PW nu!!! Det dryper...
Citera
2026-06-29, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Lite fränt ändå att han beskriver dom som framgångsrika, älskvärda och utåtriktade ...dvs allt som han inte själv är!!!🤣😂🤣
Surgubben är avis men smööööörar för PW nu!!! Det dryper...
Framgångsrik är han väl eftersom han gift sig med PW och utåtriktad är han väl också.
Citera
2026-06-30, 05:51
Medlem
Citat:
Tror absolut att han ser sig som en "plastpappa" till Theo . Stackars grabb. När dom spelade minigolf skämde ju Bauer ut sig sig så tom Theo så generad ut. Gapade och sprang runt för att han vann. Alltså extremt barnsligt och pinsamt.Trodde nog själv att han var rolig. Bauer om någon har nog extremt låga pappapoäng. Får inga föräldravibbar av honom alls så ge råd till en tonåring ska han nog helst skita i. Messade väl PW om en massa saker med Theo och oordning mm.
Nä Bauer och ungar går liksom inte ihop alls....

Han tror väl själv att han ses som charmig med barnasinnet kvar när han beter sig sådär. Jävla fjant 🙈🙈😂😂

Nån gång sa han ju ifrån om att Theo hade diskat stekpannan men lagt den på tork istället för att torka av och ställa in i skåpet direkt. Måste vara hemskt att leva med en narcissist som också är pedant. Brukar det höra ihop kanske 🤔
Citera
2026-06-30, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Framgångsrik är han väl eftersom han gift sig med PW och utåtriktad är han väl också.
Varken eller skulle jag säga.
Vad / var hade han varit utan PW ? Hade du känt till honom? Nej tänkte väl det.
Det enda eloge man kan ge honom är att han har haft en jäkla tur som träffade henne.. Något annat än tur är det inte. Han hade suttit kvar i sitt attefallshus och jobbat( kanske) med vitt snus. Thats it!
Utåtriktad? Snarare exibitionist och narcissist. Måste väl finnas en gräns för att bara kallad utåtriktad. Han verkar mer bekräftelsekåt än så.
Citera
2026-06-30, 09:25
Medlem
Ja det hör gärna ihop, en perfekt fasad utåt. Med det sagt behöver det inte vara så att narcissisten gör jobbet själv, känner han för det så dirigerar han med fast hand sin omgivning. Är väl en ganska tydligt beskrivning här. Får chansen att domdera, trycka till och visa vem det är som bestämmer inom hemmets väggar.
Citat:
Ursprungligen postat av 4inarow
Han tror väl själv att han ses som charmig med barnasinnet kvar när han beter sig sådär. Jävla fjant 🙈🙈😂😂

Nån gång sa han ju ifrån om att Theo hade diskat stekpannan men lagt den på tork istället för att torka av och ställa in i skåpet direkt. Måste vara hemskt att leva med en narcissist som också är pedant. Brukar det höra ihop kanske 🤔
Citera
2026-06-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Ja det hör gärna ihop, en perfekt fasad utåt. Med det sagt behöver det inte vara så att narcissisten gör jobbet själv, känner han för det så dirigerar han med fast hand sin omgivning. Är väl en ganska tydligt beskrivning här. Får chansen att domdera, trycka till och visa vem det är som bestämmer inom hemmets väggar.

ser 🥺

En sådan person som Bauer (eller andra som beter sig på samma sätt) har en förmåga att trycka ner kvinnan, tills han får henne att tro att det är hon som gör fel. Han förtalar hennes vänner, ivärsta fall får hon inte umgås med dom alls. Tyvärr är man sällan mottaglig för för vänners omsorg, om man inte tillbringar lång tid med dessa, så dom har möjlighet att nå fram till kvinnan. I mitt fall var det min mormor som pratade med mig och mina vänner. Jag åkte iväg på semester med dom och fick mitt liv jämfört med då och nu. Sakta vågade jag inse att jag behövde komma loss. Vännerna hade pratat ihop sig och stod bakom mitt beslut och peppade mig när jag bröt förlovningen. Dom stodpå gården och körde hem mig direkt, innan jag blev övertalad/hotad att stanna kvar. Ett rent helvete rent ut sagt. Det tog lång tid innan jag blev mig själv igen. Tack gode gud för vänner !!
Citera
2026-06-30, 11:13
Medlem
Är det viktigaste när man träffar en sådan person. Familjen och vänner som sluter upp. Och fungerar inte det så bör (ska) man ta hjälp utifrån. Har arbetat bl a inom kvinnojouren och din berättelse är tyvärr allt för vanlig. Det är svårt att gå själv, och lämna förhållandet. I regel finns han med nästan överallt och täcker upp sitt revir. Och det är som sagt inte svårt eftersom kvinnans utrymme blir mindre och mindre. Mao, inget förhållande man bara tackar för sig och lämnar, som en del tycks tro. Blev glad över att din berättelse, att det till slut gick så bra och att du nu är ditt fina gamla jag igen ❤️.
Citat:
Ursprungligen postat av Daiwa
ser 🥺

En sådan person som Bauer (eller andra som beter sig på samma sätt) har en förmåga att trycka ner kvinnan, tills han får henne att tro att det är hon som gör fel. Han förtalar hennes vänner, ivärsta fall får hon inte umgås med dom alls. Tyvärr är man sällan mottaglig för för vänners omsorg, om man inte tillbringar lång tid med dessa, så dom har möjlighet att nå fram till kvinnan. I mitt fall var det min mormor som pratade med mig och mina vänner. Jag åkte iväg på semester med dom och fick mitt liv jämfört med då och nu. Sakta vågade jag inse att jag behövde komma loss. Vännerna hade pratat ihop sig och stod bakom mitt beslut och peppade mig när jag bröt förlovningen. Dom stodpå gården och körde hem mig direkt, innan jag blev övertalad/hotad att stanna kvar. Ett rent helvete rent ut sagt. Det tog lång tid innan jag blev mig själv igen. Tack gode gud för vänner !!
Citera
2026-06-30, 11:31
Medlem
[quote=Alsteralven3338|95311321]
Är det viktigaste när man träffar en sådan person. Familjen och vänner som sluter upp. Och fungerar inte det så bör (ska) man ta hjälp utifrån. Har arbetat bl a inom kvinnojouren och din berättelse är tyvärr allt för vanlig. Det är svårt att gå själv, och lämna förhållandet. I regel finns han med nästan överallt och täcker upp sitt revir. Och det är som sagt inte svårt eftersom kvinnans utrymme blir mindre och mindre. Mao, inget förhållande man bara tackar för sig och lämnar, som en del tycks tro. Blev glad över att din berättelse, att det till slut gick så bra och att du nu är ditt fina gamla jag igen ❤️.
[/QUOT

Tack snälla 🙏🏼
Efter 32 år blir jag fortfarande nervig när jag möter honom. Men - jag är stark! Och har mina vänner🙏🏼
Citera
2026-06-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Hon måste ha den värsta sommaren i sitt liv. Undrar fortfarande vad som får henne att, förutom Allsången, bege sig på en soloturné. Vem kom på det liksom? Vill hon ens själv?
När hon åkte upp till Kiruna över dagen var det på någon festival. Vem vill lyssna på PW solo med playback? Känns lite deppigt och desperat på nåt vis. Tycker inte att hon förtjänar detta alls.
Citera
2026-06-30, 19:05
Medlem
Nej men eller hur. Hon verkar göra allt för att inte vara hemma, och när hon väl är det, då ska det vara med stora leenden att det "är så härligt "! Showen lyser igenom så man tycker faktiskt lite synd om henne. Ser sina närmaste vänner med parter som är kära och lyckliga. Och hon får dras med Bauer. Usch det kryper i mig när jag ser hans ansikte!
Citat:
Hon måste ha den värsta sommaren i sitt liv. Undrar fortfarande vad som får henne att, förutom Allsången, bege sig på en soloturné. Vem kom på det liksom? Vill hon ens själv?
När hon åkte upp till Kiruna över dagen var det på någon festival. Vem vill lyssna på PW solo med playback? Känns lite deppigt och desperat på nåt vis. Tycker inte att hon förtjänar detta alls.
Citera
2026-06-30, 20:01
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Självklart döljer han saker. Att för den delen kasta skit på sitt ex, är ett riktigt vidrigt beteende. Speciellt med ett barn inblandat.
Tror han "preppar " oss med att hon är ett pucko mm just för att hon vet sanningen. Han vill till varje pris inte att vi ska tro på något hon säger. Hoppas någon bjuder in henne till någon podd med. Då kanske alla frågetecken rätas ut.

Att gå ut och kasta ex under bussen är ett lågmärke. En stor varningsflagga. Podden visar ju enbart hur dum han är. ”Mina barn skulle säga att jag är hård, fyrkantig och glad…Eh va?! Och att jag höjer rösten. Hm inget konstigt i mina ögon att hans barn inte ville ha kontakten. Verkar ju inte få något på ”bästa pappan” på det. Han dumförklarar ju sig själv, fattar han inte det?
Citera
2026-06-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Att gå ut och kasta ex under bussen är ett lågmärke. En stor varningsflagga. Podden visar ju enbart hur dum han är. ”Mina barn skulle säga att jag är hård, fyrkantig och glad…Eh va?! Och att jag höjer rösten. Hm inget konstigt i mina ögon att hans barn inte ville ha kontakten. Verkar ju inte få något på ”bästa pappan” på det. Han dumförklarar ju sig själv, fattar han inte det?
Nej han fattar inte. Hård och fyrkantig var väl hans pappa med så det verkar gå i arv. Det var han ju själv inte nöjd med så varför upprepa misstaget då!?. Korkad på riktigt om han inte lärt sig något av det beteendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in