Idag, 11:16
Medlem
Katten1227s avatar
Igår såg jag avsnittet i säsong 2 där Pernilla gav Benjamin och Bianca en intensivkurs i Västerås för att de skulle kunna ta körkort så att Pernilla inte skulle behöva köra dem överallt hela tiden. Hon körde dem dit, betalade kursen och hotell.

När de kom till hotellet ville Bianca flytta till ett annat hotell eftersom deras rum vette mot en vägg och hennes följare på IG vill se finare bilder. Benjamin övertalade henne dock att stanna.

Båda körde i teoriprovet, Benjamin rejält medan Bianca bara var 2 poäng från godkänt. Benjamin hade å andra sidan inte pluggat för han kan inte fokusera på sådant som han tycker är tråkigt (allt utom musik och matlagning).

Sedan sa han att han körde över heldragen linje på motorvägen under uppkörningen, men ändå blev han godkänd. Att köra över en heldragen linje är såvitt jag vet alltid en garanti för att bli underkänd. Så antingen körde han inte över heldragen linje, eller också var inspektören så "star-struck" att hon godkände honom ändå. Ungefär som efter rättegången mot Biancas stalker när de utredande poliserna stod utanför tingsrätten och väntade på henne för att de ville kolla hur hon mådde.

När det gäller Benjamin får jag en obehaglig känsla av att han kommit undan med mycket bara för att han är kille och upplevs som charmig. Pernilla talar ju ofta om hur "gullig" han är. I de tidiga säsongerna av WV är han bortskämd, omogen och otacksam. Då är han i slutet av tonåren och i början av de 20 så mycket kan ha hänt sedan dess (jag har bara sett säsong 19 av de senare säsongerna och där är han knappt med), men i de tidiga säsongerna ger han inget trevligt intryck. Till och med Bianca verkar mer sympatisk.
Senast redigerad av Katten1227 Idag kl. 11:23.
Citera
Idag, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirrormachine
https://www.facebook.com/share/v/18Ly8U4xdd/

Det är skämskudde i VARENDA SCEN.
PW blev förälskad, bekräftad och manipulerad av en osäker overt narcissist.

Spring för livet och se dig aldrig om är det enda rådet när man genomskådat dom.

Åh, fy...det där har jag missat.

Extrem skämskudde!! Han är en sådan linslus så man baxnar ju.
Senast redigerad av Realdoll00 Idag kl. 13:40.
Citera
Idag, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten1227
Igår såg jag avsnittet i säsong 2 där Pernilla gav Benjamin och Bianca en intensivkurs i Västerås för att de skulle kunna ta körkort så att Pernilla inte skulle behöva köra dem överallt hela tiden. Hon körde dem dit, betalade kursen och hotell.

När de kom till hotellet ville Bianca flytta till ett annat hotell eftersom deras rum vette mot en vägg och hennes följare på IG vill se finare bilder. Benjamin övertalade henne dock att stanna.

Båda körde i teoriprovet, Benjamin rejält medan Bianca bara var 2 poäng från godkänt. Benjamin hade å andra sidan inte pluggat för han kan inte fokusera på sådant som han tycker är tråkigt (allt utom musik och matlagning).

Sedan sa han att han körde över heldragen linje på motorvägen under uppkörningen, men ändå blev han godkänd. Att köra över en heldragen linje är såvitt jag vet alltid en garanti för att bli underkänd. Så antingen körde han inte över heldragen linje, eller också var inspektören så "star-struck" att hon godkände honom ändå. Ungefär som efter rättegången mot Biancas stalker när de utredande poliserna stod utanför tingsrätten och väntade på henne för att de ville kolla hur hon mådde.

När det gäller Benjamin får jag en obehaglig känsla av att han kommit undan med mycket bara för att han är kille och upplevs som charmig. Pernilla talar ju ofta om hur "gullig" han är. I de tidiga säsongerna av WV är han bortskämd, omogen och otacksam. Då är han i slutet av tonåren och i början av de 20 så mycket kan ha hänt sedan dess (jag har bara sett säsong 19 av de senare säsongerna och där är han knappt med), men i de tidiga säsongerna ger han inget trevligt intryck. Till och med Bianca verkar mer sympatisk.

Pinsamt! Och JA t.o.m. BI är mer sympatisk än Benji. Han kommer aldrig att slå i USA, för där är det "blood, sweat and tears" som gäller.

Väldigt dåligt engelskauttal har han också.
Citera
Idag, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Pinsamt! Och JA t.o.m. BI är mer sympatisk än Benji. Han kommer aldrig att slå i USA, för där är det "blood, sweat and tears" som gäller.

Väldigt dåligt engelskauttal har han också.
Håller med. Dålig engelska hela vägen. Undrar hur han låter när han pratar...
Citera
Idag, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Lyssnade på deras podd nu och de har ju helt rätt. Klart det är ”ett långsamt farväl” PW har helt klart genomskådat vad C är för en figur.

Ja, det är ju så uppenbart!

Jag undrar om CB förstått det och därav kärleksbombning och "på ytan"-humorn?

Ser fram emot W&W-poddavsnittet idag!
Citera
Idag, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Ja, det är ju så uppenbart!

Jag undrar om CB förstått det och därav kärleksbombning och "på ytan"-humorn?

Ser fram emot W&W-poddavsnittet idag!

Jag visste det!!!

Nu går CB all in och charmar ( = kärleksbombar) PW med stort engagemang i hennes barn och barnbarn. Med hull och hår!

Enligt forskning håller det max 90 dagar om det är narcbeteende vi pratar om.

Tro mig, i augusti krackelerar det... Igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in