Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-17, 04:35
Medlem
GreenYoshis avatar
Både svägerskan och Pernilla verkar ha en usel människosyn. Inte underligt att hon inte gick vidare i Melodifestivalen. Tror nog människor generellt är less att se mobbare på tv. Såna som Anna Anka, Pernilla, Gunilla Persson, Katrin Zytomierska, ETC .

Komiskt i Berg flyttar in när hon gärna briljerade med att hon inte kan betala in sina egna räkningar Pappan brukar ryka in. Får bara känslan av att hon lever kvar i det stadiet att hon fortfarande tror att hon är arton och att det är något söt över att visa upp sin okunnighet och okunskap framför tittare.
Citera
2013-02-17, 11:36
Medlem
Städerskan hade nog blivit glad. & slät, skriver idioten. Hur tolkar man det? Jag tolkar det som att städerskan ska ta burken och använda den.
Hon kunde ha skrivit städerskan blir glad och slät även gästen som kom efter.
Men kontentan av tweetet var väl att få fram att hon har kräm för 7000 för det är det ända hon är ute efter att skriva hur dyra saker hon har.
Citera
2013-02-17, 11:43
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbeduskan
Städerskan hade nog blivit glad. & slät, skriver idioten. Hur tolkar man det? Jag tolkar det som att städerskan ska ta burken och använda den.
Hon kunde ha skrivit städerskan blir glad och slät även gästen som kom efter.
Men kontentan av tweetet var väl att få fram att hon har kräm för 7000 för det är det ända hon är ute efter att skriva hur dyra saker hon har.

Är det inte lite tragiskt att man faktiskt behöver en rynkkräm för 7000:-?
Än värre är att man tror att det ska funka.
Och värst av allt, att man förutsätter att alla städerskor/are är tjuvar.

Tja, efter aftonbladets artikel om hur hon gick på den där "ung o bortskämd-killen" och hans utseende, så hoppas jag att hon står vid sitt ord om att man som offentlig person och bloggare får vara beredd på att ta lite kritik och skit. För hon gör sig förtjänt av en del själv, det får man ju hoppas att hon inser.
Citera
2013-02-17, 15:29
Medlem
Photoshoppeds avatar
Hon måste ju ha skrivit en nolla för mycket - Kanebokräm kostar väl inte sjutusen??????
Citera
2013-02-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Hon måste ju ha skrivit en nolla för mycket - Kanebokräm kostar väl inte sjutusen??????

Jo det finns en som kostar så mycket.
Citera
2013-02-17, 20:52
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Jo det finns en som kostar så mycket.

Länk tack. Jag vet att det finns förpackningar som innehåller flera produkter som kostar 7000. Men en kräm? Visa den! (I så fall är det bara för jävligt. Särskilt med tanke på att Wahlgrenskan är rynkig som ett russin.)
Citera
2013-02-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Länk tack. Jag vet att det finns förpackningar som innehåller flera produkter som kostar 7000. Men en kräm? Visa den! (I så fall är det bara för jävligt. Särskilt med tanke på att Wahlgrenskan är rynkig som ett russin.)

Tydligen har hon fått det i present av sin familj, en jädra massa Kanebokrämer och schampoon och bjäfs, skulle tippa att hennes familj lagt runt 20 000 kr på krämer och hårvårdsprodukter åt henne, fascinerande . Den dyraste är Ultimate the cream, en ny creme som kostar 595 euro :http://pernillawahlgren.se/pernillas-blogg/sensai-kanebo.html

http://www.worlds-luxury-guide.com/Beauty/Beauty-Products-Cosmetics/Cream-Kanebo
Citera
2013-02-17, 22:11
Medlem
Å herregud....jag skäms över Pernilla Wahlgren, hon beter sig som en hormonstinnn 14-åring. Här försvarar hon sig helt hysteriskt på sin blogg, b.la genom att klistra in massor med stöttande tweets ifrån folk, som om det vore ett bevis för att det inte hoppade olämpliga grodor ur käften på henne som inte var särskilt svåra att "misstolka":http://modernmom.se/pernilla/skit-journalistik/#comments
Citera
2013-02-17, 22:14
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Å herregud....jag skäms över Pernilla Wahlgren, hon beter sig som en hormonstinnn 14-åring. Här försvarar hon sig helt hysteriskt på sin blogg, b.la genom att klistra in massor med stöttande tweets ifrån folk, som om det vore ett bevis för att det inte hoppade olämpliga grodor ur käften på henne som inte var särskilt svåra att "misstolka":http://modernmom.se/pernilla/skit-journalistik/#comments

Vet inget alls om Pernilla men i det här fallet har hon ju rätt. En vansinnig tolkning av hennes skämtsamma tweet.
Citera
2013-02-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vet inget alls om Pernilla men i det här fallet har hon ju rätt. En vansinnig tolkning av hennes skämtsamma tweet.

Fast å andra sidan kan man ju undra om det är så lämpligt att skämta om sådant här. Att städerskor har låg status är ingen nyhet. Att då lägga upp ett skämt som anspelar på "rik kvinna glömmer jättedyr kräm på hotell som fattig & ful (rynkig) städerska glatt norpar åt sig" är väldigt provocerande för vissa just eftersom hon, även om hon skämtar, samtidigt slår nedåt. Precis samma sak när man skämtar om invandrare eller folk med olika handikapp utan att vara en del av den "människokategorin" själv, det provocerar ofta och folk kan bli paranoida och inbilla sig att man har en unken människosyn.

Dessutom håller jag fast vid att hon överlag reagerar barnsligt när hon t.om går i taket för att bli anklagad för att ha smutsiga tassar och då försvarar sig och intygar att hon inte är sjuk Lite saklighet hade inte skadat....
Citera
2013-02-17, 22:29
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Kan du ge ett exempel?
Orkar inte följa strömmen och klicka på hennes blogg vilket uppenbarligen varit menigen med allt det här.

Ärligt talat.
Jag har funderat ett tag.

De som gör viktiga jobb och "bidrar" och levererar till det här samhället har inte tid med tramsor som Pernilla och andra som henne.

Medelklassen bryr sig inte heller. De kanske råkar se något på Aftonbladet, men har inte tid att engagera sig mer, de går vidare.

Det är bara vi underklassmänniskor som ger "avskum" och ickemänniskor som Pernilla ett klick och får dem att känna sig viktiga och uppmärksammade.

Har ni tänkt på det?
Därför vill jag starta en grupp (precis som de har på facebook) där man olikar folk och saker.
Kan vi inte ha en sådan här på FB?

Eller hela FB är redan en sådan?
Citera
2013-02-17, 22:31
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Kan du ge ett exempel?
Orkar inte följa strömmen och klicka på hennes blogg vilket uppenbarligen varit menigen med allt det här.

Ärligt talat.
Jag har funderat ett tag.

De som gör viktiga jobb och "bidrar" och levererar till det här samhället har inte tid med tramsor som Pernilla och andra som henne.

Medelklassen bryr sig inte heller. De kanske råkar se något på Aftonbladet, men har inte tid att engagera sig mer, de går vidare.

Det är bara vi underklassmänniskor som ger "avskum" och ickemänniskor, Pernilla ett klick och får dem att känna sig viktiga och uppmärksammade.

Har ni tänkt på det?
Därför vill jag starta en grupp (precis som de har på facebook) där man olikar folk och saker.
Kan vi inte ha en sådan här på FB?

Eller hela FB är redan en sådan?

Vadå exempel vad yrar du om? Tolkningen av hennes tweet var en typisk aftonhoranlögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in