Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-26, 16:10
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikantomte
Ang ekonomin…..
Att som man, 50+, hyra ett litet Attefallshus i andra hand är väl att ganska tydligt tecken på hur det står till med ekonomin.
Att han sen fått hjälp att bla köpa möbler och lånat pengar utan att betala tillbaka…..
Och att nu låta P betal allt. Vilket hon såklart har råd med, men borde vara ett varningstecken.
Stabil man……
Är inte jätteovanligt att man hyr i andra hand i Sthlm . Inte ens som 50åring .
Citera
2021-07-26, 16:15
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Jo, han är från Stockholm och har inget fast boende. Det är konstigt.
Citera
2021-07-26, 16:21
Medlem
Citat:

Jag sa inte att det var ovanligt. Jag sa att vara 50år och hyra ett litet skyffe i andrahand säger en hel del om personens ekonomi!
Citera
2021-07-26, 16:33
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Jag sa inte att det var ovanligt. Jag sa att vara 50år och hyra ett litet skyffe i andrahand säger en hel del om personens ekonomi!
Litet skyffe ? Attefallshus kan väl vara som en tvåa i stl . Tycker inte att det säger så mkt om ekonomin. Har man separerat och inte har gjort en vinst på bostad o inte kan lägga några hundra tusen i handpenning så är det så bostadsmarknaden ser ut i Sthlm för väldigt många .
Jag fick först en väldigt dålig ” magkänsla ” av C , men ju fler som skriver kommentarer utan vad som verkar grund eller vill berätta vad som hänt i tidigare relationer / jobb så börjar jag känna mer o mer att det bara är ett par st bittra kvinnor som har blivit dumpade av C o andra som är avundsjuka som lägger ut massa galla .,
Citera
2021-07-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Pe*** Jö****

Det klarnade inte, kan jag säga.....
Citera
2021-07-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Det klarnade inte, kan jag säga.....
GAY och sångare. Haft en fling med PW.
Citera
2021-07-26, 17:43
Medlem
Citat:
Litet skyffe ? Attefallshus kan väl vara som en tvåa i stl . Tycker inte att det säger så mkt om ekonomin. Har man separerat och inte har gjort en vinst på bostad o inte kan lägga några hundra tusen i handpenning så är det så bostadsmarknaden ser ut i Sthlm för väldigt många .
Jag fick först en väldigt dålig ” magkänsla ” av C , men ju fler som skriver kommentarer utan vad som verkar grund eller vill berätta vad som hänt i tidigare relationer / jobb så börjar jag känna mer o mer att det bara är ett par st bittra kvinnor som har blivit dumpade av C o andra som är avundsjuka som lägger ut massa galla .,

Håller med dig. Mycke' elaka skriverier här om C utan substans: Än är det någon som minsann känner TRE av hans ex (har mött dem en gång på ett café), än är det någon som minsann har stött på honom i jobbet och därifrån VET att han är en skitstövel, än är det någon som minsann har haft ett ex som OCKSÅ var snäll i början men visade sig vara narcissist (vad nu det har med PW och CH:s förhållande att göra), än är det någon som hänvisar till en föredetta chef som skall ha varit i kontakt med C på ett tidigare jobb (VD minsann), som VET att han betett sig illa.....

Nä folk - detta duger inte. SLUTA SKRIVA OGRUNDAD SKIT OCH SAKER SOM NI INTE VERIFIERAR! FRAM MED FAKTA! Annars som de säger i Storbritannien i samband med bröllop -"or forever hold your peace". Alltså kom med riktiga fakta, eller sluta antyda saker ni inte kan bevisa och låt CB och PW vara i fred. Vore jag C skulle jag stämma er för förtal. Känns som att många "gottar" sig här genom att överträffa varandra i att veta så 'nedgörande' detaljer som möjligt om C.
Önskar PW och CB lycka till.
Citera
2021-07-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
GAY och sångare. Haft en fling med PW.

Ok, jag fattar vem, men förstår inte vad Peter Jöback har med detta att göra....
Citera
2021-07-27, 05:07
Känner inte C
Bara har mött levt med en person som visade sig va allt annat än den han utgav sig för i början
Alltså blev förhållandet sjukt av lögner svek. Kontroll o s v
Hoppas hoppas inte så är fallet här!!!
...men han är för bra för att vara sann

Vad gäller hans CV och X så ingen rök utan eld härinne
Men visst fram med exempel
🙏🏽
Citera
2021-07-27, 08:43
Medlem
Citat:

Citat:
Ang ekonomin…..
Att som man, 50+, hyra ett litet Attefallshus i andra hand är väl att ganska tydligt tecken på hur det står till med ekonomin.
Att han sen fått hjälp att bla köpa möbler och lånat pengar utan att betala tillbaka…..
Och att nu låta P betal allt. Vilket hon såklart har råd med, men borde vara ett varningstecken.
Stabil man……

Hur vet du att Pernilla betalar allt?
Citera
2021-07-27, 09:14
Medlem
Apropå nye pojkvännen, som jag inte känner till ett dugg om och som inte ger mig varken positiva eller negativa vibbar överhuvudtaget så reagerar jag på två saker i diskussionen:

1. Att vara en säljare utan utbildning är verkligen inte ovanligt eller något stigma direkt. Jag har träffat en hel del duktiga säljare som inte varit utbildade eller inte haft någon relevant utbildning för jobbet. Jag har också träffat en del säljare som haft fina utbildningar, men då har de sålt specifika tekniska saker eller på den internationella marknaden. Så "outbildad" säger inte mycket, men visst ett CV med hål i tyder så klart på att något hänt – men saker händer i livet för många människor. Vissa tar risker också.

2. Skilsmässor kan vara stökiga och det är oftast inte mannen som får barnen på heltid eller behåller bostaden, så det är inte nödvändigtvis på något sätt skumt att hyra vad som helst i andra hand, särskilt inte i Stockholmområdet. Givetvis är det ett tecken på att människan inte är mångmiljonär, men få är det och spelar det egentligen någon roll, om ni inte på allvar pratar om sol och vårande? I konst, kultur och media-kretsar hankar många sig fram med hög status men låga inkomster. Jag tror inte att folk från sådana kretsar dömer umgänget efter plånboken direkt.

Jag tror också att spekulationerna grundar sig i att Pernilla Wahlgren är mycket populär och omtyckt, så fansen värnar om henne. Hon verkar vara en fin människa och ingen vill att hon ska råka illa ut, men det är tyvärr inte mycket någon kan göra åt hennes val av partner. Sådant är väldigt svårt även när man är närstående och har tunga fakta kring olämpliga personer. Den kära personen brukar inte vilja lyssna på det örat någonsin.
Senast redigerad av Loqita 2021-07-27 kl. 09:18.
Citera
2021-07-27, 19:35
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Märkligt att inlägg försvinner på sidan utan anledning.

På nätet i skvallerpressen står det att C flög till Sthlm när P flög Malaga - Palma härom dagen. Att P tillbringade tid i Biancas hyrda hus.
Stämmer inte.
C flög med till Palma och flög till Sthlm idag. De har bott på htl.
Han har varit med i Wahlgrens värld som filmades in i Palma nu.
Så var det med ”skärgårdshunken” som inte från början ville vara med i tv. 🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in