Citat:
Ursprungligen postat av
Notmyguru
Hur ett tillfälligt boende ser ut efter en separation är ingenting jag lägger någon vikt vid. Kan faktiskt hålla med Pernilla där, det kan finnas många anledningar till det. Som exempel har vi en bekant som efter en skilsmässa tvingades flytta hem till sin pappa och tillbaka i sitt gamla pojkrum. Det var oerhört tufft för honom och där skulle han också ha ett barn varannan vecka. Men han relativt snabbt på fötter igen, skaffade ett bättre betalt jobb och bor idag i villa i en attraktiv stockholmsförort.
Så jag skulle säga att skillnaden ligger i huruvida man själv ser till att ordna upp sitt liv eller om man förväntar sig att någon annan alltid ska stå för lösningen på alla ens problem. Tror inte att det är helt ovanligt idag att män som inte klarat att bygga en stabil grund själva hittar framgångsrika kvinnor som får stå för fiolerna. Och tro vad man vill om CB, men nog utstrålar han golddigger och kändiswannabe.
Yes, att han gör! Man märker hur olika man är som person. Jag hade aldrig satt mig i ett läge där jag skulle leva på någon annan, anamma någon annans livsstil (dvs är ingen golddigger à la CB). Hade haft mer stolthet inom mig själv.
Sedan förstår jag inte hur man kan bli så uppslukad av en person att man inte ser igenom detta och allra helst om man är en offentlig person, att man inte är mer försiktig, lyhörd, skyndar långsamt.
Ju fortare allt går desto mer varningsklockor borde dra igång allra helst om man är 50+ och varit med om det ena och det andra. Är man yngre så har man inte hunnit med att springa på minor, man tror gott om alla och främst de som ger en lite extra smicker.