2022-05-12, 14:37
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Undra varför det bankas i första ledet. DOCK så har jag noterat att en kasse låg på 80% medans övriga kassar låg runt 40%, vilket var skevt.
Det var Encrohärvan där den där säkerhetsvakten var TP, han hade 150kg kola hemma tror jag, plus tjacket då.

För att öka mängden och pengarna därefter, amfetamin är starkt och kan bankas mycket, kokain med lägre procent känns inte ens. Så om kunderna ska komma tillbaka måste de hålla en viss nivå.
Han kanske inte hade bankat den än. Tomtom sa tex till pontan att banka 60% så de blir dubbelt så mycket. Alltså runt 30. Så de kan ha mängder med högre halt som inte har nått slutledet än. Men om de ska göra någon en tjänst och vara schyst med ungefär liknande rang, så kan de också sälja utan att banka först. Men då bankar dom ändå sen.
Citera
2022-05-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
För att öka mängden och pengarna därefter, amfetamin är starkt och kan bankas mycket, kokain med lägre procent känns inte ens. Så om kunderna ska komma tillbaka måste de hålla en viss nivå.
Han kanske inte hade bankat den än. Tomtom sa tex till pontan att banka 60% så de blir dubbelt så mycket. Alltså runt 30. Så de kan ha mängder med högre halt som inte har nått slutledet än. Men om de ska göra någon en tjänst och vara schyst med ungefär liknande rang, så kan de också sälja utan att banka först. Men då bankar dom ändå sen.

Aha, har aldrig reflekterat över att amfetamin är så starkt i grunden jämfört med kokain, tackar för input.
Citera
2022-05-12, 14:59
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Aha, har aldrig reflekterat över att amfetamin är så starkt i grunden jämfört med kokain, tackar för input.

De är två olika substanser, en kemiskt tillverkat och andra naturliga blad/buskar. Så kanske inte världens bästa jämförelse men ge någon 100% rent amfetamin och 100% rent kokain så kan den första inte ens stava till eller tänka på sömn i någon dag, till skillnaden från den andra som sover inom några timmar.
Citera
2022-05-16, 10:30
Medlem
Artikel om Tommy idag i Uppsala nya tidning. Bild med blurrade ansikten från någon gangster aw.

https://dms-api.ntm.eu/api/v1/images...ht/374/as/webp

Citat:
Längst t v 43-åringen som polisen anser är ledare för Gottsundanätverket. Ytterligare fyra av männen runt bordet är från Uppsala och ställs inför rätta under måndagen.
Citera
2022-05-20, 14:20
Medlem
Citat:
Här har 15.267 sidor fördelat över 41 olika aktbilagor. Totalt landar förundersökningen på 1,15 GB. Bifogar även stämningsansökningarna som denna förundersökning har resulterat i.

https://anonfiles.com/xcA7Cbccyb/Tom...ns_kningar_zip

Om någon har problem att ladda ner filen så löser skicka PM bara så löser jag det så snabbt som möjligt.
Ska själv påbörja läsningen av denna under dagen, hoppas ni uppskattar den lika mycket som jag!

Det har väckts åtal vid Södertörns tingsrätt mot två personer för synnerligen grov narkotikasmuggling sedan de smugglat in över 200 kg amfetamin åt Tommy Andersson:
(FB) Jättebeslag av amfetamin i Örebro (2021-11-01)
Citera
2022-05-20, 14:28
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
De är två olika substanser, en kemiskt tillverkat och andra naturliga blad/buskar. Så kanske inte världens bästa jämförelse men ge någon 100% rent amfetamin och 100% rent kokain så kan den första inte ens stava till eller tänka på sömn i någon dag, till skillnaden från den andra som sover inom några timmar.

Rätta mig om jag har fel med amfetamin tillverkas med bas som efedrin och den utvinns från ephedra.

Ephedra är buskar/kvistar.

Det har jag själv gjort en gång.
Citera
2022-05-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Rätta mig om jag har fel med amfetamin tillverkas med bas som efedrin och den utvinns från ephedra.

Nja, efedrin är en metamfetaminanalog. Det är inte riktigt samma sak med andra ord. Effekterna av efedrin var dock vad som inspirerade till den syntetiska framställningen av amfetamin.
Citera
2022-05-20, 15:32
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy

Mycket ovanligt.
”Många sätt att tillverka amfetamin.
Amfetamin kan tillverkas på många olika sätt och med flera olika utgångskemikalier, på fackspråk narkotikaprekursorer.
Den vanligaste är fenylaceton, även kallad BMK.
Den är prekursor i nästan allt amfetamin på den illegala svenska marknaden.
En annan är bensaldehyd.
Att tillverka amfetamin utifrån fenylaceton går att lära sig utan ingående kemikunskaper, men är svårt att göra utan att det luktar och stinker.
Att utgå från bensaldehyd förutsätter djupare kemikunskaper.”
Citera
2022-05-23, 10:39
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Har kommit ett nytt åtal mot personer kopplade till de tidigare 17 åtalade i mål B 3535-21 vid Uppsala tingsrätt. Nedan länkar jag UNT artikel som berör ämnet.

https://unt.se/nyheter/uppsala/artik...psala/l7dnn80l

Nedan finner ni stämningsansökan för målet, inväntar FUP som förhoppningsvis kommer under dagen.

https://anonfiles.com/98aagcj5y0/Upp...Aktbil-365_pdf
Citera
2022-05-23, 12:07
Medlem
s44ms avatar
Citat:
Har kommit ett nytt åtal mot personer kopplade till de tidigare 17 åtalade i mål B 3535-21 vid Uppsala tingsrätt. Nedan länkar jag UNT artikel som berör ämnet.

https://unt.se/nyheter/uppsala/artik...psala/l7dnn80l

Nedan finner ni stämningsansökan för målet, inväntar FUP som förhoppningsvis kommer under dagen.

https://anonfiles.com/98aagcj5y0/Upp...Aktbil-365_pdf
r det vanligt att dom tar upp nya åtal mitt under rättegången? Så man kan i princip väcka åtal för 1 misstanke men under rättegången poppar det upp 3 nya åtal? Detta sätt kan inte va så vanligt då jag aldrig hört om det...
Citera
2022-05-23, 12:54
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s44m
r det vanligt att dom tar upp nya åtal mitt under rättegången? Så man kan i princip väcka åtal för 1 misstanke men under rättegången poppar det upp 3 nya åtal? Detta sätt kan inte va så vanligt då jag aldrig hört om det...
Ska sägas att detta åtal är mot personer som inte åtalats i det andra målet jag benämner, men finns tydlige kopplingar till de åtalade i det målet.
Citera
2022-05-23, 14:07
Medlem
Tack alltid bra info du delar med dig av Lisauppsala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här