”Under måndagsförmiddagen ryckte polisen ut till flera olika adresser runtom i Göteborg. Polisen vill i nuläget inte berätta vad det handlar om, men säger att allmänheten är utom fara.
– Det jag kan säga är att det är en pågående insats mot grov organiserad brottslighet, säger polisens presstalesperson Anna Göransson.”
De slog till mot mitt grannhus tidigt som attan. Vaknade av en kort kort siren. Nästan så de slog på och ångrade sig. Sen när jag gick ut och sprang vid 06:15 var det pådrag på gatan.
Civilare, piké/ instatsatyrkan. Buss och bilar.
Hörde att de fört ut en kille i bara kallingarna.
De slog till mot mitt grannhus tidigt som attan. Vaknade av en kort kort siren. Nästan så de slog på och ångrade sig. Sen när jag gick ut och sprang vid 06:15 var det pådrag på gatan.
Kan alla ni som vill gråta ut om kvinnor och invandrare lugna ner er ett par hekto?
Det är ett stadsövergripande organiserat tillslag på flera adresser på en måndagsmorgon. Nu har jag inte plåtkoll men antar att dom flesta torskar inte besöker prostituerade så tidigt och vad folk skriver på facebook skiter dom nog blanka fan i.
Låt dom med litet mer på sin palett få tala ut nu så man inte behöver scrolla så förjävligt över tretusen tramsinlägg.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!