Citat:
Ursprungligen postat av
erskungligahoghet
Jag är varken rik eller snygg, hur förklarar du att jag får ligga med tjejer några snäpp över min egen liga på Tinder? Jag har det mycket lättare där än i verkligheten.
Jag förklarar det nog mer genom någon som vill humble-bragga på nätet och få känna sig som en online-alfa för en stund med sitt häftiga självförtroende, positiva attityd och helt manliga stil som gör att han lyckas så himla bra med kvinnor i jämförelse med alla dessa hemska kvinnohatande incelsen.
Men det är kvinnor som börjar relatera till sig själva i diskussioner som handlar om hur läget ser ut generellt, att använda anekdotisk bevisföring är feminint och ett argumentationsfel.
Det spelar ju ingen roll även ens ifall det var sant för det talar inte om hur läget ser ut generellt.
"Men bro! Om du säger att det är fel att klämma främmande brudar på röven - hur förklarar du då att jag lyckades ligga med en på krogen efter att ha dykt upp bakifrån och klämt henne på baken?"
Citat:
Ursprungligen postat av
erskungligahoghet
Min erfarenhet är att det är oproportionerligt många snygga tjejer på Tinder och det verkar som att de fulare tjejerna inte är där. Samtidigt som killar generellt är fulare än tjejer.
Har du ens sett en brud utan make up?
Kvinnor spenderar hela dagarna på sociala medier, prata make up osv. Bara att titta på hur många miljoner visningar sådana här make up-videos har på Youtube. Det finns till och med videos där influencers som visar andra kvinnor hur de ska redigera sina foton för att de ska se vackrare ut på bilderna och hur de ska vinkla hakan eller magen för att det ska se snyggare ut på foton. Hur många killar är experter på sånt?
Med andra ord så är ju tinder-flödet inte särskilt representativt för verkligheten. Ifall Tinder förbjöd kvinnor att lägga upp bilder med filter, redigeringar, vinklar och med make up, så hade inte påstått något dylikt.
Ta Bachelorette-tjejen som exempel:
https://static.cdn-expressen.se/imag...9/original.jpg
Många killar som högersveper på henne längst till höger där, inte så många andra på den till vänster. Då har hon ändå gjort massa skönhetsingrepp på tänder, pattar, kindben, läppar, näsan, hakan ögonfransar osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
erskungligahoghet
Tinder ger snarare kvinnorna en reality check för deras eget marknadsvärde och vi med självförtroende kan ta för oss när vi väl matchar.
Så varför har inte ditt helt fantastiska alfa-självförtroende och din otroligt positiva attityd (i motsats till patetisk bitterhet) lyckats göra så att du regelbundet kammar hem några klockrena 10or då?
Jo, därför att andra faktorer spelar in. En man på 155 cm eller ett utseende som inte alls faller kvinnan i smaken kommer inte kunna snacka bort sin längd eller fula tryne ens med den positivaste attityden i världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
erskungligahoghet
Jag har hört liknande från normala till snygga kvinnor, riktigt fula har jag inte pratat med men de har det nog inte enkelt skulle jag gissa.
Bland incels är det tyvärr standard att skylla på vad motsatta könet attraheras av, istället för att jobba mot att själv bli det. Men kvinnorna ska vara smala oskulder och knulla som gudinnor. Noll självinsikt.
Som att klaga på att man inte får jobb som läkare när man knappt har gymnasieutbildning.
Hur vet du att ingen incels någonsin har jobbat med sig själv? Under åren på gymmet har jag sett många ensamma killar på runt 160 cm på fredagkvällar, medan andra varit ute och roat sig. De skaffar sig hårda kroppar och det är killar som med största sannolikhet kämpat hårdare än de flesta andra killar i livet. Men det är ju liksom skit samma när man förlorade i genlotteriet i ett avseende.
Igen, är helt med på att man inte bör ha en gnäll-attityd men för den sakens skull behöver man inte vara någon mainstream-tönt som bara svamlar om att
"amen bro, skaffa bara en positiv attityd och var självsäker när du skriver med kvinnorna på tinder - då kommer de bli jättevåta och du kommer att ligga med massa kvinnor över din liga".
Det är sånt folk med lägre IQ svamlar om eftersom de för det första inte förstår vår evolution och kvinnor och mäns olika fortplantningsstrategier där kvinnor bara intresserar sig för ca 10-20% av männen.