2021-05-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Stämmer inte, invandrare har det generellt svårare än svenskar på Tinder. Och en kvinna vill gärna ha en man som tar initiativ ja, precis som vi män gärna vill ha en feminin kvinna.

Problemet är inte kvinnorna det är er patetiska bitterhet. Visa lite stake och var inte så jävla desperata så ska ni se hur ert dejtingliv förändras.

Saken är ju att det finns ett överflöd av män idag. Lägg därtill att endast 10-20% av singelmän är sexuellt aktiva eftersom kvinnor graviterar till toppskiktet av män.

Med andra ord så hade ju situationen faktiskt varit precis exakt densamma här även ifall inte en enda kille i Sverige var "patetiskt bitter". Vi hade trots allt haft samma situation även ifall alla killar var jättemuntra och gick runt och sjöng "Oh happy day" på dagarna och hela fadderullan.
Det hade liksom inte spelat någon roll hur pass muntra killar var, tyvärr.

Så att bara säga att fenomenet är ett resultat av "patetisk bitterhet" är att göra det för enkelt för sig. Då ignorerar man grundläggande statistik då det är en statistisk utopi att få till någon slags 50-50-fördelning där alla män har en kvinna medan kvinnorna endast går för toppskiktet.

Så det är bara ett statistiskt faktum att de flesta kommer bli utan något, även att de som får något och kan knulla runt, kommer att behöva kämpa för det, så till vida man inte hade en väldig tur i genlotteriet eller föddes in i rikedom.
2021-05-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Lätt att säga om frekvent får nya matchningar, vilket de flesta män inte får. Och att män inte får matchningar beror inte främst på kassa bilder utan att de inte uppfattas tillräckligt attraktiva.
Nej, att män inte får matchningar beror på att för många sätter kvinnor på piedestal så de vadar i desperata män som pussar deras fötter för ett hej.

Kolla på ryssarna, de är arbetslösa alkoholister med värdelös kvinnosyn. Eftersom det är deras utbud finner sig kvinnorna i det.

Sen får man ställa sig frågan om man swipear i sin egen liga, jag själv tycker jag får förvånansvärt många 8-9 poängare som dessutom visar intresse även om jag själv är ganska ful.

Prata lite med normala tjejer om deras upplevelse på Tinder så kommer du se att det är ganska ointressant för dem också. Hur många av de klagar inte på att män aldrig skriver, är tråkiga osv? När de gör det är de bortskämda, men män är utsatta offer? Patetiskt.

Min egen erfarenhet är att kvinnor på Tinder har ett jävla överseende och låter oss komma undan med mycket. Och de bryr sig inte så mycket om utseende ens på en sån ytlig app, de går igång på annat.
2021-05-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Saken är ju att det finns ett överflöd av män idag. Lägg därtill att endast 10-20% av singelmän är sexuellt aktiva eftersom kvinnor graviterar till toppskiktet av män.

Med andra ord så hade ju situationen faktiskt varit precis exakt densamma här även ifall inte en enda kille i Sverige var "patetiskt bitter". Vi hade trots allt haft samma situation även ifall alla killar var jättemuntra och gick runt och sjöng "Oh happy day" på dagarna och hela fadderullan.
Det hade liksom inte spelat någon roll hur pass muntra killar var, tyvärr.

Så att bara säga att fenomenet är ett resultat av "patetisk bitterhet" är att göra det för enkelt för sig. Då ignorerar man grundläggande statistik då det är en statistisk utopi att få till någon slags 50-50-fördelning där alla män har en kvinna medan kvinnorna endast går för toppskiktet.

Så det är bara ett statistiskt faktum att de flesta kommer bli utan något, även att de som får något och kan knulla runt, kommer att behöva kämpa för det, så till vida man inte hade en väldig tur i genlotteriet eller föddes in i rikedom.
Jag är varken rik eller snygg, hur förklarar du att jag får ligga med tjejer några snäpp över min egen liga på Tinder? Jag har det mycket lättare där än i verkligheten.

Min erfarenhet är att det är oproportionerligt många snygga tjejer på Tinder och det verkar som att de fulare tjejerna inte är där. Samtidigt som killar generellt är fulare än tjejer. Tinder ger snarare kvinnorna en reality check för deras eget marknadsvärde och vi med självförtroende kan ta för oss när vi väl matchar.

Inget värt att ha kommer gratis. Vänd på det, om en överviktig tjej gnällde om alla ytliga killar som bara vill ha modeller och att hon alltid måste skriva först och ingen svarar vad hade ditt tips till henne varit?

Jag har hört liknande från normala till snygga kvinnor, riktigt fula har jag inte pratat med men de har det nog inte enkelt skulle jag gissa.

Bland incels är det tyvärr standard att skylla på vad motsatta könet attraheras av, istället för att jobba mot att själv bli det. Men kvinnorna ska vara smala oskulder och knulla som gudinnor. Noll självinsikt.

Som att klaga på att man inte får jobb som läkare när man knappt har gymnasieutbildning.
2021-05-25, 20:12
Medlem
Yo-Yo-mamas avatar
Citat:
Jag är varken rik eller snygg, hur förklarar du att jag får ligga med tjejer några snäpp över min egen liga på Tinder? Jag har det mycket lättare där än i verkligheten.

Min erfarenhet är att det är oproportionerligt många snygga tjejer på Tinder och det verkar som att de fulare tjejerna inte är där. Samtidigt som killar generellt är fulare än tjejer. Tinder ger snarare kvinnorna en reality check för deras eget marknadsvärde och vi med självförtroende kan ta för oss när vi väl matchar.

Inget värt att ha kommer gratis. Vänd på det, om en överviktig tjej gnällde om alla ytliga killar som bara vill ha modeller och att hon alltid måste skriva först och ingen svarar vad hade ditt tips till henne varit?

Jag har hört liknande från normala till snygga kvinnor, riktigt fula har jag inte pratat med men de har det nog inte enkelt skulle jag gissa.

Bland incels är det tyvärr standard att skylla på vad motsatta könet attraheras av, istället för att jobba mot att själv bli det. Men kvinnorna ska vara smala oskulder och knulla som gudinnor. Noll självinsikt.

Som att klaga på att man inte får jobb som läkare när man knappt har gymnasieutbildning.

Håller med dig i allt du säger!

Däremot fungerar det tvärtom för mig. Är, som du, inte rik eller särskilt snygg, däremot, till skillnad från dig, har det alltid gått åt helvete på Tinder och dylika appar.

I verkligheten har jag inga problem med att få hem en pingla men på Tinder får jag knappt någon match

Underligt det där.
2021-05-25, 20:19
Medlem
flashbacktrollets avatar
Låter som en relativt positiv tinderupplevelse som man. de flesta män, som jag förstått det, får i princip inga matchningar alls.

Jag har fått ca 100 (om man räknar bort alla från SEA, Amerika osv som slinker med trots att man inte har på global mode), varav ca 5-10% har svarat.

Av alla utrikes som jag har matchat med (mot min vilja) har 100% svarat och går att prata med.
2021-05-25, 20:37
Medlem
Citat:

Jag förklarar det nog mer genom någon som vill humble-bragga på nätet och få känna sig som en online-alfa för en stund med sitt häftiga självförtroende, positiva attityd och helt manliga stil som gör att han lyckas så himla bra med kvinnor i jämförelse med alla dessa hemska kvinnohatande incelsen.

Men det är kvinnor som börjar relatera till sig själva i diskussioner som handlar om hur läget ser ut generellt, att använda anekdotisk bevisföring är feminint och ett argumentationsfel.

Det spelar ju ingen roll även ens ifall det var sant för det talar inte om hur läget ser ut generellt.

"Men bro! Om du säger att det är fel att klämma främmande brudar på röven - hur förklarar du då att jag lyckades ligga med en på krogen efter att ha dykt upp bakifrån och klämt henne på baken?"

Citat:
Min erfarenhet är att det är oproportionerligt många snygga tjejer på Tinder och det verkar som att de fulare tjejerna inte är där. Samtidigt som killar generellt är fulare än tjejer.

Har du ens sett en brud utan make up?

Kvinnor spenderar hela dagarna på sociala medier, prata make up osv. Bara att titta på hur många miljoner visningar sådana här make up-videos har på Youtube. Det finns till och med videos där influencers som visar andra kvinnor hur de ska redigera sina foton för att de ska se vackrare ut på bilderna och hur de ska vinkla hakan eller magen för att det ska se snyggare ut på foton. Hur många killar är experter på sånt?

Med andra ord så är ju tinder-flödet inte särskilt representativt för verkligheten. Ifall Tinder förbjöd kvinnor att lägga upp bilder med filter, redigeringar, vinklar och med make up, så hade inte påstått något dylikt.

Ta Bachelorette-tjejen som exempel:

https://static.cdn-expressen.se/imag...9/original.jpg

Många killar som högersveper på henne längst till höger där, inte så många andra på den till vänster. Då har hon ändå gjort massa skönhetsingrepp på tänder, pattar, kindben, läppar, näsan, hakan ögonfransar osv.

Citat:
Tinder ger snarare kvinnorna en reality check för deras eget marknadsvärde och vi med självförtroende kan ta för oss när vi väl matchar.

Så varför har inte ditt helt fantastiska alfa-självförtroende och din otroligt positiva attityd (i motsats till patetisk bitterhet) lyckats göra så att du regelbundet kammar hem några klockrena 10or då?

Jo, därför att andra faktorer spelar in. En man på 155 cm eller ett utseende som inte alls faller kvinnan i smaken kommer inte kunna snacka bort sin längd eller fula tryne ens med den positivaste attityden i världen.

Citat:

Hur vet du att ingen incels någonsin har jobbat med sig själv? Under åren på gymmet har jag sett många ensamma killar på runt 160 cm på fredagkvällar, medan andra varit ute och roat sig. De skaffar sig hårda kroppar och det är killar som med största sannolikhet kämpat hårdare än de flesta andra killar i livet. Men det är ju liksom skit samma när man förlorade i genlotteriet i ett avseende.

Igen, är helt med på att man inte bör ha en gnäll-attityd men för den sakens skull behöver man inte vara någon mainstream-tönt som bara svamlar om att "amen bro, skaffa bara en positiv attityd och var självsäker när du skriver med kvinnorna på tinder - då kommer de bli jättevåta och du kommer att ligga med massa kvinnor över din liga".

Det är sånt folk med lägre IQ svamlar om eftersom de för det första inte förstår vår evolution och kvinnor och mäns olika fortplantningsstrategier där kvinnor bara intresserar sig för ca 10-20% av männen.
Senast redigerad av trevliggrabb 2021-05-25 kl. 20:42.
2021-05-25, 22:28
Medlem
Citat:
Jag förklarar det nog mer genom någon som vill humble-bragga på nätet och få känna sig som en online-alfa för en stund med sitt häftiga självförtroende, positiva attityd och helt manliga stil som gör att han lyckas så himla bra med kvinnor i jämförelse med alla dessa hemska kvinnohatande incelsen.
Okej.
Citat:
Men det är kvinnor som börjar relatera till sig själva i diskussioner som handlar om hur läget ser ut generellt, att använda anekdotisk bevisföring är feminint och ett argumentationsfel.

Det spelar ju ingen roll även ens ifall det var sant för det talar inte om hur läget ser ut generellt.
Frågeställningen i tråden är subjektiv och baseras på empiri men det blir fel när jag gör det?
Citat:
Har du ens sett en brud utan make up?

Kvinnor spenderar hela dagarna på sociala medier, prata make up osv. Bara att titta på hur många miljoner visningar sådana här make up-videos har på Youtube. Det finns till och med videos där influencers som visar andra kvinnor hur de ska redigera sina foton för att de ska se vackrare ut på bilderna och hur de ska vinkla hakan eller magen för att det ska se snyggare ut på foton. Hur många killar är experter på sånt?

Med andra ord så är ju tinder-flödet inte särskilt representativt för verkligheten. Ifall Tinder förbjöd kvinnor att lägga upp bilder med filter, redigeringar, vinklar och med make up, så hade inte påstått något dylikt.

Ta Bachelorette-tjejen som exempel:

https://static.cdn-expressen.se/imag...9/original.jpg

Många killar som högersveper på henne längst till höger där, inte så många andra på den till vänster. Då har hon ändå gjort massa skönhetsingrepp på tänder, pattar, kindben, läppar, näsan, hakan ögonfransar osv.
De flesta framställer sig bättre än i verkligheten på Tinder. Vad jag säger är att om jag ser 100 brudar på stan, och 100 tjejer på Tinder kommer det vara overkligt många riktigt snygga tjejer på Tinder. Då har jag alla åldrar. Tinder är mest sexiga 18-23 åringar, men jag har tur om jag ser en av dem på stan. Jag matchar så klart aldrig med dem, men de är där.
Citat:
Så varför har inte ditt helt fantastiska alfa-självförtroende och din otroligt positiva attityd (i motsats till patetisk bitterhet) lyckats göra så att du regelbundet kammar hem några klockrena 10or då?

Jo, därför att andra faktorer spelar in. En man på 155 cm eller ett utseende som inte alls faller kvinnan i smaken kommer inte kunna snacka bort sin längd eller fula tryne ens med den positivaste attityden i världen.
Har en amazon på 190 cm det lättare än dvärgen på 155? Ironiskt nog har jag 2 vänner runt den längden som på något vänster alltid har ny tjej, men de är båda lustigkurrar och stadga sig är svårare. Men det säger sig självt att ju fler brister man har desto mer får man jobba på det man kan, och sänka sina förväntningar på partnern.

Jag utgår från att vi pratar medianen här och inte extremerna. Det är ointressant att jämföra en förtidspensionär i rullstol med en ekonomiskt oberoende hunk på 25 år eller?
Citat:
Hur vet du att ingen incels någonsin har jobbat med sig själv? Under åren på gymmet har jag sett många ensamma killar på runt 160 cm på fredagkvällar, medan andra varit ute och roat sig. De skaffar sig hårda kroppar och det är killar som med största sannolikhet kämpat hårdare än de flesta andra killar i livet. Men det är ju liksom skit samma när man förlorade i genlotteriet i ett avseende.
Jättemånga incels jobbar på sig själva, men de har förstått grejen och skyller inte sina brister på kvinnorna. Jag riktar mig till den som formulerar sig som den jag citerade innan du svarade, att man måste göra allt jobb "utom om det är en neger, då går dom vilda". Förstår inte det kontroversiella i att kalla den offerkoftan patetisk.

Om sen killarna på 160 som du ser är ensamma eller inte går nog att diskutera, eller har du frågat dem? Kan det vara så att du antar lite mycket om deras situation? (Noterar att anekdoter är okej när du gör det, oavsett hur långsökt).
Citat:
Igen, är helt med på att man inte bör ha en gnäll-attityd men för den sakens skull behöver man inte vara någon mainstream-tönt som bara svamlar om att "amen bro, skaffa bara en positiv attityd och var självsäker när du skriver med kvinnorna på tinder - då kommer de bli jättevåta och du kommer att ligga med massa kvinnor över din liga".

Det är sånt folk med lägre IQ svamlar om eftersom de för det första inte förstår vår evolution och kvinnor och mäns olika fortplantningsstrategier där kvinnor bara intresserar sig för ca 10-20% av männen.
80-90% av männen dör som oskulder? Jag vet vad du syftar på men du tolkar det lite bokstavligt. De 80% av kvinnorna som helst ligger med top 20% av männen gör det inte exklusivt. Då och då är de öppna för oss andra och då gäller det att smida medan järnet är varmt, som jag skrev i mitt första inlägg: det handlar om timing.

Och du kanske tycker det är en klyscha för ointelligenta, men jag har varit på båda sidor. Blev av med oskulden sent, tog inte initiativ och fattade inte ens när tjejer visade mig intresse. Jag är knappast top 20%, snarare definitionen av hur man utseendemässigt skulle föreställa sig en "beta". Så jag vet inte hur jag annars ska förklara att det funkar för mig men inte för vanliga killar.

Du behöver inte överdriva vad jag säger med halmgubbar, det är inte raketforskning att någon som utstrålar självsäkerhet och kan föra en konversation har större chanser än den som ventilerar över att "tjejer aldrig skriver först" på internet. Jag har inte (förränn nu) pratat i termer av alfa och beta, jag presenterar mig som snäll och charmig.
2021-05-25, 22:55
Bannlyst
Citat:
Med dig, ja. Men inte med andra. Du får förstå att det är hård konkurrens idag. Du är inte något speciellt i deras ögon, de har redan massor av killar som dig uppradade på Instagram etc. Jag själv har till och med fler "likes" än dig men får också kämpa, så till vida jag inte nöjer mig med en rugguggla.

Att de låter dig skriva i ett år betyder tyvärr inte att de skulle låta en man som de var extremt attraherade för, skriva i ett år. Om Drake eller en gigachad bjöd ut någon av dina matchningar efter 3-4 meddelanden så kommer brudarna möta upp honom.

Män värderar sex, kvinnor värderar uppmärksamhet. Och med alla valmöjligheter som kvinnor har, så väntar och hoppas de hellre på en Chad medan du sådana som du får agera som underhållning och ge dem uppmärksamhet.

Det är också anledningen varför du inte bör skänka bort din uppmärksamhet åt kvinnor för enkelt. Chad kan hon gå med på att träffa efter några enstaka meddelanden och sen suga av efter en timmes lång dejt medan du får skriva i all evighet innan hon efter mycket om och men oentusiastiskt går med på att gå ut på en dejt och se ditt jävla tryne. Sen kräver hon minst 4-5 dejter där du ger bort din tid och uppmärksamhet innan hon ger dig sex.

Det bör du inte acceptera och inte ge någon uppmärksamhet. En kvinna hade heller aldrig accepterat att hon gick in i en butik och blev tvungen att köpa en Versace-väska för 70 000 kr medan expediteten lät bruden bakom henne få gå före i kön och köpa den för en 50-lapp.

Wtf är chad
2021-05-25, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManOrAnimal
Det finns sjukt söta och snygga tjejer i butiker. ICA och Coop har lärt sig vilka man ska anställa.

Haha det har du fan rätt i! Coop har väldigt fina unga tjejer 😍😍
2021-05-26, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinkBoi
På tinder brukar det vara stelt att skriva, verkar hon skön så försök övergå till typ snapchat eller något
Vad skulle snapchat göra för skillnad? Man skriver ju där med? 🙄
2021-05-26, 10:41
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Har nu i skrivande stund 850 matchningar på tinder. Och ja jag har klickat ja på alla vita tjejer!

Hur som helst! Av 850 stycken har jag träffat 1? Folk vill skriva i 1 år innan man ses? Och varför ska man skriva 1 år för att direkt märka att man inte klickade? Kan man inte spara det året till någon annan då?

Sen är 95% sjukt stela! Har folk inget ordförråd idag? 75% svarar inte ens.

Någon som känner igen sig?

850 brukar som tryckt gilla på dig? Låter ju bra ju mannen! Du måste vara stilig. Bli lite roligare att snacka med bara, du kanske inte måste snacka om simpsons och aktiemarknaden hela tiden?

8-9 heta ligg är ju helt ok.

high five från en Chad.
2021-05-26, 11:17
Medlem
Citat:

Personligen är jag i princip aldrig med om det fetade. Får väldigt mycket tjejer om jag vill via tinder men extremt ovanligt med tjejer i min egen liga. Tjejer går i betydligt mindre mån på rent utseende och kollar ofta på saker som intressant livsstil, attityd till livet etc. Där ligger jag ganska dåligt till, lever rätt basic och investerar allt istället för att äta ute och köpa klockor på klarna. Sånt tycks attrahera tjejerna i hög grad. Jag har bra bilder och ser extremt bra ut med hade jag velat kamma hem dem absolut finaste i högre grad hade det behövts mer bilder på fancy restauranger och på resor. Sånt tycker kvinnor om att se. Jag har mest bilder utomhus i någon park eller på stan någonstans.

Håller dock inte med om att det är oproportionerligt mycket snygga på tinder. Jag tycker det räcker att gå ned på stan så kryllar det av brudar snyggare än någon man ser på tinder. Var på Zara med en tjejkompis för någon helg sen, var extremt snygga brudar i princip överallt.

Men i regel är det inkorrekt att kvinnor bara attraheras av utseende vilket många incels verkar klaga på. Finns många väldigt average snubbar på alla plan som lyckas fånga rätt fina tjejer. Du kommer ingenstans med att bara vara snygg som kille, du behöver självförtroende, positiv attityd och gärna en intressant livsstil som kvinnan kan se sig vara del av. Samt att du har en attityd där du inte riktigt bryr dig om utfallet utan tar det som det kommer. Det sista är varför jag är singel, när jag får intresse för en tjej börjar jag bry mig och då är man dödsdömd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in