2021-05-26, 05:10
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Den som vill ha ett kontantfritt samhälle är idioter som inte vet sitt eget bästa, men så brukar det se ut hos dumsvensken, i gemen! Hur kan man med bästa vilja överlåta ALL kontroll till banker och regering att göra och bestämma vad man vill över pöbelns penningar? Förstår inte detta alls! Är ni idioter, hela högen?

Haha ja visst är det galet hur passiviserade allt för många är i det här landet, gäller inte bara den här frågan....medborgaren bara köper rätt upp och ner alla order som utdelas av makten, skrämmande, helt sanslöst
Citera
2021-05-26, 05:58
Medlem
"minska smittspridning".... ren bullshit, har dem inte hört talas om handskar
Citera
2021-05-26, 06:38
Medlem
Tror även det har att göra med att man misstror sin personal.

Jobbade själv på ett nöjesfält i min ungdom och där var det standard att folk tog någon hundring per dag (idioter tog ännu mer och åkte fast) iaf i egen ficka efter att ha stått en heldag i ”hjulen”. Är ju inte direkt som att det fanns kvitton som styrkte exakt hur många som spelat.
Citera
2021-05-26, 06:44
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Är det för att minska smittspridning så är det väl ok. Hoppas bara på att den kommer tillbaka. Jag gillar kontanter

Du gick på det argumentet?

Minst lika mycket beröring med korthantering.
Citera
2021-05-26, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL

Du förstår inte heller kortfunktionen blipp?
Citera
2021-05-26, 07:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Inte varit på Liseberg på extremt länge men hur löser de då dessa platser där man spelar på hjulen för att vinna saker?

Det blir väl som förut att man köper kuponger i luckan som man använder.

Det var länge sedan man betalade kontant vid chokladhjulet.

Ett jävla kacklande på många här i tråden men Liseberg kommer ytterst sannolikt tjäna på detta i slutändan. Kontanthantering kostar!

Liseberg har tagit detta beslut på affärsmässiga grunder. Tror inte de samrått med judiska världskongressen, Luminati och FRA innan de tog beslutet.
Citera
2021-05-26, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det blir väl som förut att man köper kuponger i luckan som man använder.

Det var länge sedan man betalade kontant vid chokladhjulet.

Ett jävla kacklande på många här i tråden men Liseberg kommer ytterst sannolikt tjäna på detta i slutändan. Kontanthantering kostar!

Liseberg har tagit detta beslut på affärsmässiga grunder. Tror inte de samrått med judiska världskongressen, Luminati och FRA innan de tog beslutet.

Blir väl automatiskt injicerad med chip när man går i genom kassan.
Sen är det 5G i hela området.
Ha ha ha!
Citera
2021-05-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL

Hur kan du få det till det? Personalen håller inte i något som tillhör kunden som oftast bara blippar
Citera
2021-05-26, 07:25
Medlem
"Normala" Svenskar får fortfarande sin månatliga avlöning i ett vitt kuvert, kontant utan inblandning av banker.

Finns ingen gräns för konspirationsteorier bland vissa.
Fast de tror väl att avlöningen sprids över alla via chemtrailsen som flygplanen lämnar efter sig?
Citera
2021-05-26, 07:37
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Du måste vidga dina vyer och tänka längre... Självklart gör det dig inget då dina åsikter idag ligger tillräckligt nära Löfven... Men säg att din kompis tänker lite längre...... Ska han då inte ha rätt till sina åsikter?

Han får tycka vad han vill. Vad har det med mina åsikter att göra?

För protokollet så stödjer jag inte löfven i något.
Citera
2021-05-26, 07:49
Medlem
flukkes avatar
Jag tycker det är lite av ett tveeggat svärd. Åh ena sidan vill jag att man tar krafttag för att minska brottsligheten och då är det pengarna man enklast kan rycka undan. Att kriminella handlar nästan uteslutande med kontanter gör också att man ser mindre av det klientelet på nöjesfältet vilket jag tycker är bra.

Men synd om turister och äldre människor, vi vissa fall barn men jag tror att deras föräldrar vet hur man använder kort och istället köper spelkuponger osv till dom att ha istället.

För smittspridningen tror jag inte påverkas ett dugg av detta
Citera
2021-05-26, 08:10
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Det är ett väldigt känsligt samhälle, som tar bort kontanter.
Helt beroende av att det tekniska alltid fungerar, utan störningar. Låter det troligt att åstadkomma?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ed-mastercard/

Vad gör du om hackers eller tekniska problem slår ut möjligheten att betala med bankkort 1 vecka?
Vi behöver kontanter. Av samma anledning som vi behöver lager av vårdprodukter. För att allt inte fungerar perfekt alltid. Det behöver finnas marginaler och alternativ.
För att upprepa mitt föregående inlägg. Det är ett väldigt känsligt samhälle med datorer och internet. Vi blir helt beroende av att allt det tekniska ska fungera. Så håll dig till papper och penna när du kommunicerar med mig(??).

(P.S. sannolikheten att swish är nere är extremt mycket lägre än att kassan har slut på växel).
Senast redigerad av Paris24 2021-05-26 kl. 08:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in