2021-11-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är ingalunda någon raketforskning det är tal om. Tänder man på någon som ser ut som ett barn, så har man åtminstone tendenser till pedofili. Problemet är att du och de flesta andra tänker på psykopatiska pedofiler och stereotypa äckelgubbar så fort ni hör ordet pedofil, när det i själva verket är vanligt att till synes normala killar/män kan känna viss attraktion till flickor i typ mellanstadieåldern. Filip tillhör, åtminstone, den sistnämnda kategorin.

Du har rätt i att Mikaela är högre än Daniel på utseendeskalan och att han därför inte matchar henne. Men en bondläpp som Daniel har ingen koll på att kvinnor enbart är intresserade av män som de anser vara bättre än de själva(hypergami), utan det handlar om att han har blivit varse om vad Mikaela är för en person - och det är givet att han inte har kommit på det själv för då hade han inte valt henne på Sundbyholm där hon bar BDSM-halsbandet.
Helt klart väljer han Klara. Trots att hon ser ut som en, förvisso någorlunda söt(ibland), könsambivalent apa. Konkurrensen är helt enkelt obefintlig, då Alice är som en fjortis och dessutom lägre på fulsöt-skalan än Klara.

Det kommer hon inte att göra så länge hon inte tar avstånd från sin mörka sida - vilket hon inte kommer att göra så länge som hon lever i villfarelsen att det är Ok att ha en mörk sida. Du gör henne enbart en björntjänst medan jag gör henne en riktig tjänst genom att tala om sanningen för henne - vilket ingen annan gjort tidigare.

Mörk sida? Gäsp. Bruttan kanske har någon fetisch eller dålig sida men det har ju typ alla. Sen lite lustigt att kalla det mörk sida, alla har ju bra och dåliga dagar också. Tycker hon kanske ger problem hon inte skulle fått om hon kallade det något bättre.

Du verkar inte ha koll på brudar om någon som kallar helt normalsnygga tjejer för apor. Men gäsp. Verkar som du fått dina ideal från porrfilmer.
Citera
2021-11-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan

Du verkar inte ha koll på brudar om någon som kallar helt normalsnygga tjejer för apor. Men gäsp. Verkar som du fått dina ideal från porrfilmer.
Eller från Jehovas Vittnen
Citera
2021-11-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Kan inte låta bli: skrev inte du i ”Bonde söker fru”-tråden 2020? Inga problem att diskutera egenheter hos kandidaterna då…Har du någon gång från den tiden och fram till nuet själv drabbats av skvaller, uthängning, fördomar? Din approach till ämnet har iaf förändrats.

Om du antyder att jag skrev elakheter då får du nog ge ett bevis för det också. Jag tyckte lika illa om elaka kommentarer då. Påpekade även då att folk skrev dumheter som liknade ren mobbning. Men ja jag drogs med till viss del då det gällde en person, vilket inte alls kändes eller känns bra.
Citera
2021-11-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Om du antyder att jag skrev elakheter då får du nog ge ett bevis för det också. Jag tyckte lika illa om elaka kommentarer då. Påpekade även då att folk skrev dumheter som liknade ren mobbning. Men ja jag drogs med till viss del då det gällde en person, vilket inte alls kändes eller känns bra.
För ett tag sen såg jag en ”förlåt mig”-tråd här på forumet…
Ett pedagogiskt grepp är annars att höja kvaliteten på tråden, utan att skälla på folk. Tycker att en del här lyckas bra med det.
Iofs har du också skrivit positiva inlägg.
Citera
2021-11-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
För ett tag sen såg jag en ”förlåt mig”-tråd här på forumet…
Ett pedagogiskt grepp är annars att höja kvaliteten på tråden, utan att skälla på folk. Tycker att en del här lyckas bra med det.
Iofs har du också skrivit positiva inlägg.

Håller med dig om att man kan undvika att skälla på folk. Vill varken klaga på programdeltagare eller kommentarer här, men när det blir för elakt då är det svårt att hålla tyst.
Citera
2021-11-19, 15:41
Medlem
Daniel skickade hem Mikaela och han var helt avstängd under deras samtal. Riktigt plågsamt att se. Han måste (som många påpekat) fått info om hennes internetpersona.
Hoppas Daniel väljer Klara. Älskade när hon sa "jag har alltid vetat att jag ska ha en bonnajävel" (eller hur hon sa). De har dessutom "tycke" v b utseende.

Filip och Lina:
Båda ganska opersonliga, ointressanta, avstängda och skrytiga. Om ingen annan vill ha honom så kanske han väljer henne bara för att få valet gjort.

Peja:
OK han tar för sig och testar men det är ju helt enligt spelets regler. Han är ju inte född igår...
Den mest öppna utgången. Har ingen aning om hur han kommer att göra.
Citera
2021-11-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Mikaela var ju en helt underbar ung tjej. Så vacker och så öppen och sårbar om den hon är. Hoppas hon träffar en kille/man som verkligen är rädd om henne.

ja verkligen en helt vanlig skör o vacker ung kvinna.Jättefin och hoppas hon hittar och väljer någon
likvärdig vän.Hon är äkta pärla.
Det är kulturskribentens egen mörka fantasi som tittar fram. Det har varit uppenbart i varje inlägg.
Lika avslöjande texter skrivs av porrsurfarna.
Såsom vi alla skriver så visar det vem man själv är.
Citera
2021-11-19, 17:45
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Varför skulle det vara hans livs enda chans att hitta någon?

Daniel är blyg och bor långt ute på landet. Ingen bra kombination. Bonde Söker Fru är ju reality-tv, som gör honom till kändis och säkrar hans möjligheter att finna någon. Utan denna möjlighet skulle han få enormt svårt att finna någon, utan ett rikt socialt liv eller bondtur.
Citera
2021-11-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja verkligen en helt vanlig skör o vacker ung kvinna.Jättefin och hoppas hon hittar och väljer någon
likvärdig vän.Hon är äkta pärla.
Det är kulturskribentens egen mörka fantasi som tittar fram. Det har varit uppenbart i varje inlägg.
Lika avslöjande texter skrivs av porrsurfarna.
Såsom vi alla skriver så visar det vem man själv är.

Jag håller med om att det inte är något fel på Mikaela, jag tycker bara inte att hon och Daniel passar ihop. Tror hon kommer hitta någon annan som passar henne bätte
Citera
2021-11-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jag tycker Cathrin är jättesöt. Spelar ingen roll vad hon väger eller vilken hårfärg hon har hon utstrålar söthet, snällhet och gosighet. Hoppas hon får bonden backis eller någon annan ännu bättre som avgudar marken hennes fötter går på.
Uppfattar henne precis som du.
Irina i KÅA är precis likadan, och även Michel som uppvaktar den fina Jenny.
Det är viktigt att se o förstå att snällhet är den bästa egenskapen hos en person,
snälla mänskor bär kärlek inom sig.
Tycker att bönderna själva också är snälla o kärleksfulla personer. Alla är sådana..
Peja är en riktigt snäll person, så han bör undvika den egoistiska Heidi.
DanieL är säkert en godhjärtad person o likaså Klara.
En del av bönderna har en lång startsträcka innan de kan välja rätt person.
Gäller att inte bara bländas av det yttre.
Senast redigerad av moshes 2021-11-19 kl. 18:07.
Citera
2021-11-19, 18:25
Medlem
kulturstrategs avatar
Jag har knappt kommenterat KÅA i år, då det är så ointressant i jämförelse med förra året - som bjöd på fin underhållning med kromosomsamlaren Erik B i spetsen.

Varför David inte röstat ut Irina förstår jag inte. Hon är ju lika kvinnlig som en rysk skogshuggerska...oh wait . Nu slog hon iallafall spiken i kistan för sig själv med pratet om att ha en massa fosterbarn på gården.

Sen får jag påminna om att Jenny inte är en riktig bonde. Hon bor i lägenhet och har möjligtvis utfört nåt extraknäck på Väddögården nån gång.
Citera
2021-11-19, 18:29
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
-Eeeh....jaha....va töcker du om mäj då?
-Hihi....fniss....jo, jag tycker bra om däj...
-Höhö....det var ju kul å höre...ja töcker bra om däj åxå sa u veta...
-Du har fina ögon och så...
-Jaså...jaha....å du åxå....hehe...har du kört traktor någon gång?
-Näää...
-Vill du pröve?
-Jaaaaa....åh guuuuu va kuuuuul!
-Å du kanschä vill hjälpe mäj å plocke flyghavre nån dag....blink blink...
-Jaaa....det låter mysigt...
-Näääh om vi sulle gå tebake te de andre...
-Ja vi får la göre dä...
-Men först kanske du vill ha en lita kram?
-Gärna....och kanske en lita puss åxå...

Hahahaha... bästa inlägget på FB sedan Byagerillan härjade!

Men Peja - fy fan vad sliskigt att se honom hångla upp gammelmormor på TV - jag undrar vad barnbarnen känner?

Och Backis (vad fan heter trollet EGENTLIGEN?)? Snygga tjejer? Var då? I pappas gamla Fibban som hn gömt under madrassen?
Eleanor (Ellinor?) är ju en bedagad skönhet- men jag trodde lätt hon var 38. Snygg. Påminner om brudarna i SOS segelsällskapsresan.

Calle? Pilot? Nja? Möjligen jobbat som steward (smygbög 100%).

Bönderna börjar ta slut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in