-Eeeh....jaha....va töcker du om mäj då?
-Hihi....fniss....jo, jag tycker bra om däj...
-Höhö....det var ju kul å höre...ja töcker bra om däj åxå sa u veta...
-Du har fina ögon och så...
-Jaså...jaha....å du åxå....hehe...har du kört traktor någon gång?
-Näää...
-Vill du pröve?
-Jaaaaa....åh guuuuu va kuuuuul!
-Å du kanschä vill hjälpe mäj å plocke flyghavre nån dag....blink blink...
-Jaaa....det låter mysigt...
-Näääh om vi sulle gå tebake te de andre...
-Ja vi får la göre dä...
-Men först kanske du vill ha en lita kram?
-Gärna....och kanske en lita puss åxå...
[quote=Crapmagic|77885222]Nu blir jag nyfiken, nu vill jag att du öppnar mina ögon....vad definierar ett öppet ansikte?
Vad definierar en fullblodskvinna? existerar motsvarande erigerade fullblods-män?
En definition av fullblod är att dom brukar springa fortare än halvblod som oftast råkar i galopp, lättare att fånga in
öppet ansikte
en person som visar sina känslor ärligt
ler med mun o ögon..
klar öppen blick.
Röstläget stämmer med visade känslor.
Motsatsen är
personen talar med mjuk kelig röst, men käkarna spända o ögonen uttrycker ingenting
blicken inte rak, tittar ner rullar med ögonen
undviker ögonkontakt med den andre.
Fullblodskvinna är ingen pinuppa utan är uttryck för ett rekorderligt fruntimmer som tilltalar de flesta män.
Backis: Evelina. Tror hon kommer att steppa upp sitt skådespeleri nu när det börjar vankas kyssar. Backis lär tyvärr inte kunna stå emot när kalkylerande robot-Evelina får upp "Fransk kyss. Ge. Backis" på näthinnan...
Peja: Benita.
Inget av paren har nån potential, men det finns risk för att Backis hamnar i ett passionslöst förhållande med tomma, godhetssignalerande Evelina. När barnet har kommit är det slut på skådespeleriet - och Backis får återgå till att vitglasera den gamla toalettstolens gröna porslin...
Backis: Evelina. Tror hon kommer att steppa upp sitt skådespeleri nu när det börjar vankas kyssar. Backis lär tyvärr inte kunna stå emot när kalkylerande robot-Evelina får upp "Fransk kyss. Ge. Backis" på näthinnan...
Inget av paren har nån potential, men det finns risk för att Backis hamnar i ett passionslöst förhållande med tomma, godhetssignalerande Evelina. När barnet har kommit är det slut på skådespeleriet - och Backis får återgå till att vitglasera den gamla toalettstolens gröna porslin...
öppet ansikte
en person som visar sina känslor ärligt
ler med mun o ögon..
klar öppen blick.
Röstläget stämmer med visade känslor.
Motsatsen är
personen talar med mjuk kelig röst, men käkarna spända o ögonen uttrycker ingenting
blicken inte rak, tittar ner rullar med ögonen
undviker ögonkontakt med den andre.
Fullblodskvinna är ingen pinuppa utan är uttryck för ett rekorderligt fruntimmer som tilltalar de flesta män.
Jaha, motsatsen låter onekligen som drömkvinnan!
Trodde först att du åsyftade dom rent anatomiska dragen i att ett öppet ansikte definierat av avståndet mellan ögonen, Mickaelas öppenhet
Det var en upplevelse att besöka fotoalbumet från 2011, jag tog henne framifrån och sedan backade mig ur det, vill absolut inte att hon ska känna att hon blev allmänhetens egendom nu
Senast redigerad av Crapmagic 2021-11-11 kl. 17:12.
Drar hon in deg på att stå i köket? (skatteverket borde göra avdrag på kvinnan) isåfall vill jag också starta ett familjeföretag och ge mig själv lön för mödan
Vem har nämnt ”stå i köket”, enbart. En bondhustru är ute på åkrarna, kör traktor, tröskor, tar hand om djuren osv, och tro mig, det är tyngre än vad du kan föreställa dig. Bonden kan mycket väl vara flinkast på matlagning.Man hjälps åt ,det blir som det faller sig. Du har dina funderingar, gott så. Det är en annan värld än din.
Senast redigerad av rosalenin 2021-11-11 kl. 18:14.
Åja. Seså, motivera varför istället för att bara posta ett meningslöst enradsinlägg i passiv aggressiv anda
Det behövs inlägg med substans i tråden. Just nu är det usel nivå på inläggen. Jag kan inte bära tråden på egen hand tyvärr.
Har kikat på några avsnitt nyligen som kvällsunderhållning och jag blir inte riktigt klok på vad som får Philips tjejer att bli så tillsynes upphetsande när det är fullständigt uppenbart att han i själva verket är själva definitionen av en riktig beta? Är det kanske den artificiellt skapade situationen där tjejerna tvingas konkurrera med varandra i kombination med att många av miffo-bönderna omedvetet gör allting rätt initialt genom att behandla alla tjejerna på samma sätt och inte spela med öppna kort när avsikten egentligen bara är att dom vill vara snälla och rättvisa? Inte fan hade en kvinna som Ellinor gått på många dejter med Philip i verkliga livet innan hon avpolleterat honom som en inställsam "nice guy" som inte kan skydda henne alls vid behov.
Backis måste vara svältfödd av bara fan på kärlek med tanke på hur han talar om sina badtunnor till skönheter. Gillar dock hon paddan med glasögon, tror dom skulle kunna få det bra ihop, hon verkar bara ha lite problem med självkänslan. Undrar dock lite över hur Backis egentligen mår psykiskt med tanke på att han blir så jävla känslosam när han ska skicka hem någon, känns inte riktigt helt sunt med tanke på att det här bara är några brudar han knappt känner och som dessutom tillhör andrahandssorteringen.
Daniel, ja vad ska man säga? Vilka katastrofala speed-dejts till att börja med. Inleder med att fråga alla brudarna samma standardiserade fråga om dom gillar att baka? Fan. vad. jävla. ointressant. haha.
Att västgöten aldrig så mycket som har kysst någon av motsatt kön före Mikaela borde väl var uppenbart för alla, än mindre har han sprutat på något annat än på åkrarna där ute på schlätta.
Misstänker att Peja ändå har såpass med vett i skallen att han skickar hem Heidi, har nästan börjat fundera på om hon skådespelar, är kvinnan verkligen på riktigt..? Om svaret är ja så borde han skicka hem henne omedelbart, gärna före nästa val och sedan ansöka om kontaktförbud.
Har kikat på några avsnitt nyligen som kvällsunderhållning och jag blir inte riktigt klok på vad som får Philips tjejer att bli så tillsynes upphetsande när det är fullständigt uppenbart att han i själva verket är själva definitionen av en riktig beta? Är det kanske den artificiellt skapade situationen där tjejerna tvingas konkurrera med varandra i kombination med att många av miffo-bönderna omedvetet gör allting rätt initialt genom att behandla alla tjejerna på samma sätt och inte spela med öppna kort när avsikten egentligen bara är att dom vill vara snälla och rättvisa? Inte fan hade en kvinna som Ellinor gått på många dejter med Philip i verkliga livet innan hon avpolleterat honom som en inställsam "nice guy" som inte kan skydda henne alls vid behov.
Backis måste vara svältfödd av bara fan på kärlek med tanke på hur han talar om sina badtunnor till skönheter. Gillar dock hon paddan med glasögon, tror dom skulle kunna få det bra ihop, hon verkar bara ha lite problem med självkänslan. Undrar dock lite över hur Backis egentligen mår psykiskt med tanke på att han blir så jävla känslosam när han ska skicka hem någon, känns inte riktigt helt sunt med tanke på att det här bara är några brudar han knappt känner och som dessutom tillhör andrahandssorteringen.
Daniel, ja vad ska man säga? Vilka katastrofala speed-dejts till att börja med. Inleder med att fråga alla brudarna samma standardiserade fråga om dom gillar att baka? Fan. vad. jävla. ointressant. haha.
Att västgöten aldrig så mycket som har kysst någon av motsatt kön före Mikaela borde väl var uppenbart för alla, än mindre har han sprutat på något annat än på åkrarna där ute på schlätta.
Misstänker att Peja ändå har såpass med vett i skallen att han skickar hem Heidi, har nästan börjat fundera på om hon skådespelar, är kvinnan verkligen på riktigt..? Om svaret är ja så borde han skicka hem henne omedelbart, gärna före nästa val och sedan ansöka om kontaktförbud.
Det första inlägget av värde, om man bortser från mina egna, sen minst tio sidor. Applåd.
Gällande Filip så håller jag med i stort. Ett tillägg är Filips ögonfärg, han har ljusblå ögon - det höjer honom. Med ett par vanliga, mörkare ögon och han hade fått färre brev än Daniel troligtvis. Helt klart den mest ointressanta bonden att följa, och han har exakt noll % chans att få till det med någon av dem. Alldeles för mesig benstruktur i ansiktet för att kunna bibehålla någon tjejs intresse. Riktigt beta både till utseende och sätt.
Daniel är oerfaren, men inte oskuld. Tyvärr kommer han att göra samma misstag som Backis och välja den han är mest fysiskt attraherad av(Mikaela) - BDSM-tjejen.
Jag tycker att det klankas ned för mycket på Backis tjejers utseenden. Evelina ser bra ut, inte så vacker som backis vill få det till, men lite över medel iallafall. Cathrin är i nuläget tjock, men har inte alltid varit det när man kollar bilder på facebook, och är i grunden ganska medelmåttig utseendemässigt. Erika är väl den som är lite småful i ansiktet, men fullt normalviktig. Viktoria såg faktiskt riktigt bra ut, men Backis gjorde rätt som skickade hem henne av andra orsaker(som jag givetvis gått igenom i tidigare inlägg).
Är helt enig i att han borde välja Cathrin. Inte trots, utan på grund utav att hon har dålig självkänsla. Hon är den enda han kan bygga ett fungerade förhållande med - där inte kvinnan kommer att känna att hon har ett högre värde än honom.
Backis känslosamhet. Ja, jag har en teori om varför faktiskt. I första valet på Sundbyholm, när han blev tvungen att skicka hem tjejen som såg missbildad ut i ansiktet, så grät han av skam*. Jag tror att han gråter nu för att det inte ska bli för uppenbart att han grät av skam vid det valet.
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Backis fick bara elva brev. Produktionen erbjöd honom därför att bjuda in samtliga till Sundbyholm om han ville. Men när speddejterna väl var avklarade började han ångra bittert att han antog det erbjudandet. Det gick då sakteliga upp för honom att den kvinnliga Rocky Dennis motsvarigheten kommer att fatta att han väljer bort henne p.g.a hennes utseende. Inte bara det, utan att hon också kommer att inse att hon inte ens hade fått komma till Sundbyholm om det inte vore för att han bara fick elva brev...
Vilken dundertabbe! Nästan i klass med Erik Bolang's tabbe i KÅA förra året där han skickade hem tjejen med dom utstickande tänderna(till följd av underdimensionerad överkäke) mitt under en gruppdejt! Men till skillnad från Backis, som grät av skam, så var Erik för dum för att skämmas. Han trodde han gjorde henne en tjänst. Erik B är nog den mest korkade bonden i Bonde Söker Fru's historia.
Peja väljer bort Heidi i slutet. Igår kväll hade velat skicka hem tanten som ser ut som en NO-lärare född på 40-talet. Det blir Benita, och det hela rinner ut i sanden efter resan.
Enligt uppgifter här i tråden så är hon ökänd i Kalmar-trakten, med hur hon betett sig mot karlar.
(Hon var vacker som yngre men samtidigt galen med karlar, vad jag uppfattade inlägget?)
Ja fy fasen, jag trodde att Peja skulle avpoletera henne bryskt i detta avsnitt,
men jag tror att han blivit mutad med miljonbelopp av tv-ledningen att ha henne kvar.
Det första inlägget av värde, om man bortser från mina egna, sen minst tio sidor. Applåd.
Gällande Filip så håller jag med i stort. Ett tillägg är Filips ögonfärg, han har ljusblå ögon - det höjer honom. Med ett par vanliga, mörkare ögon och han hade fått färre brev än Daniel troligtvis. Helt klart den mest ointressanta bonden att följa, och han har exakt noll % chans att få till det med någon av dem. Alldeles för mesig benstruktur i ansiktet för att kunna bibehålla någon tjejs intresse. Riktigt beta både till utseende och sätt.
Daniel är oerfaren, men inte oskuld. Tyvärr kommer han att göra samma misstag som Backis och välja den han är mest fysiskt attraherad av(Mikaela) - BDSM-tjejen.
Jag tycker att det klankas ned för mycket på Backis tjejers utseenden. Evelina ser bra ut, inte så vacker som backis vill få det till, men lite över medel iallafall. Cathrin är i nuläget tjock, men har inte alltid varit det när man kollar bilder på facebook, och är i grunden ganska medelmåttig utseendemässigt. Erika är väl den som är lite småful i ansiktet, men fullt normalviktig. Viktoria såg faktiskt riktigt bra ut, men Backis gjorde rätt som skickade hem henne av andra orsaker(som jag givetvis gått igenom i tidigare inlägg).
Är helt enig i att han borde välja Cathrin. Inte trots, utan på grund utav att hon har dålig självkänsla. Hon är den enda han kan bygga ett fungerade förhållande med - där inte kvinnan kommer att känna att hon har ett högre värde än honom.
Backis känslosamhet. Ja, jag har en teori om varför faktiskt. I första valet på Sundbyholm, när han blev tvungen att skicka hem tjejen som såg missbildad ut i ansiktet, så grät han av skam*. Jag tror att han gråter nu för att det inte ska bli för uppenbart att han grät av skam vid det valet.
Peja väljer bort Heidi i slutet. Igår kväll hade velat skicka hem tanten som ser ut som en NO-lärare född på 40-talet. Det blir Benita, och det hela rinner ut i sanden efter resan.
Jag delar inte din uppfattning att det handlar så mycket alls om utseendet i Philips fall, snarare sättet. Och vad menar jag med det?
Främst att han vid upprepade tillfällen kläcker ur sig saker som tjejerna inte har något annat val än att tolka som osäkerhet och dåligt självförtroende.
Tror absolut att tjejerna är fysiskt attraherade av honom men han framstår som vek, åtminstone i tv-rutan. Inte som en man med gränser, som inte kan hunsas med hur som helst och som lever efter sin egen sanning. Det han har gjort "rätt" i det helt upp och ned vända sammanhanget som programmet trots allt utgör, är att han inte tydligt har favoriserat någon av tjejerna, vilket gör att alla hans kandidater blir mer nyfikna på vart dom egentligen står. Tror dock han säkert får till det med någon av damerna tack vare kontexten som inspelningarna utgör, men sen blir det nog svårare för tjejen som blir sittande ute på vischan med Beta-Philip efter att kamerorna har stängts av.
Haha ja jag kanske tog ut svängarna lite väl mycket när jag beskrev Backis kandidater men det här är trots allt flashback så jag tog mig friheten. Har lite dålig koll på vad hans tjejer heter måste jag erkänna, men många i tråden verkar ogilla hon som har volontärat i Afrika..? Tycker mest att det var bra att han fick skickat hem hon den tystlåtna, fick inte alls bra vibbar av henne, oavsett vad hon hon gav uttryck för när hon lipade i samband med att hon blev hemskickad.
Jag drev även lite på Daniels bekostnad, men det är förmodligen som du säger, om inte oskuld så väldigt oerfaren. Mikaela får jag lite white-trash vibbar av, känns inte som en lämplig kandidat för något mer långsiktigt, hon har gissningsvis även psykiska/sociala problem. Gillar dock hon den blyga och tystlåtna, hon är ganska charmig, inte minst för att hon inte alls verkar förstå att hon trots allt ser ganska bra ut.
Heidis medverkan i programmet är ju givetvis guld för produktionen, hade nog varit tämligen stendött på Pejas gård utan henne.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!