Citat:
Jag har inte kommenterat Pejas gård så mycket eftersom jag tycker det är ganska ointressant att se övre medelålders människor dejta. I de äldre generationerna är attraktionen mellan man och kvinna mer jämlik - i jämförelse med våra yngre generationer där tjejerna har skyhöga krav. Givetvis är medelålders män också mycket mer attraherade av kvinnor än vad medelålders kvinnor är av män, men skillnaden är inte lika milsvid.
Det som framförallt har fångat mitt intresse denna säsongen är Backis och hans tjejer. Just eftersom det märks så tydligt att Evelina(och tidigare hemskickade Viktoria) saknar egentlig attraktion till honom.
Jag tror inte att Evelina's avsaknad av attraktion till Backis beror på att hon är lesbisk - även om hon har ett lite manhaftigt maner och, i vissa lägen, en pojkaktig utstrålning. Hos lesbiska kvinnor är den pojkaktiga utstrålningen konstant, det är den inte hos Evelina. Det manhaftiga maneret tror jag beror på att hon varit en s.k "pappas flicka". Det finns dock en bidragande orsak till hennes manhaftighet och torftiga respons på Backis kärleksyttringar, som jag lägger i spoiler.
Evelina är, som jag konstaterat tidigare, en tom individ(det är därför hon har godhetssignalerat genom att arbeta på barnhem i Afrika). Hon har en svagt definierad själ. Vi har en själ som är kopplat till medvetande(gud) som ger själen liv. Själen är personen - i den ingår art, personlighet och kön. Människans själsliga kön bestämmer sexualiteten - kvinna dras till man, man till kvinna. Evelina har en kvinnlig själ, men eftersom själen är svagt definierad så har hon en ganska svag heterosexualitet rent allmänt. Hon är nästan på gränsen till asexuell. Och en människa med svag, själslig könstillhörighet, blir mer manhaftig - då femininitet är något som är. Manlighet är inte något som är.
Citat:
Jag har skrivit upprepade gånger att hon ser lite androgyn ut, så jag håller med om att hon ger ett lite lesbiskt intryck. Hennes sätt är också androgynt, men jag tror inte att hon är lesbisk. Snarare påminner hon om många tjejer som är diagnosticerade med Aspergers - dessa tenderar se androgyna ut och ha ett pojkflickaktigt sätt.
Lesbiska "kvinnor" ser androgyna ut. Men det är tyvärr inte så enkelt att man kan säga att alla kvinnor som ser androgyna ut är lesbiska. Män som ser feminina ut är dock oftast bögar. Hade merparten kvinnor med ett visst mått av androgynitet varit lesbiska hade nästan hälften av Finlands kvinnliga befolkning varit lesbiska - vilket inte är troligt. Väldigt många, kanske en majoritet rentav, finska kvinnor har det där "kvinnlig aspergare"- smått androgyna utseendet.
Vi ska också komma ihåg att det är väldigt få lesbiskor som lever i förnekelse. Garderobsbög är ett fenomen, garderobslebba är det inte. Lesbiskor som inte vill komma ut lever ensamma - de blir inte tillsammans med en man så som en garderobsbög ofta blir tillsammans med en kvinna för att framstå som heterosexuell. Detta beror på att det manliga utseendet är motbjudande och det kvinnliga utseendet är vackert, vilket medför att bögar inte känner äckel inför kvinnans utseende - som män och lesbiskor gör inför mäns utseenden.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-11-26 kl. 19:24.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-11-26 kl. 19:24.

sedan ifall hon skulle göra sig av med den där dialekten skulle hon också återvinna några snygghetspoäng