2021-11-26, 18:25
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Gillar hon killar överhuvudtaget?
Vad beträffar Pejas entourage, som just du iofs undviker att kommentera, dessa kvinnor är i klimakteriet med allt vad det innebär (torra slemhinnor, glidmedel, sänkt libido) Heidi är väl överdoserad på östrogen, men de andra?

Jag har inte kommenterat Pejas gård så mycket eftersom jag tycker det är ganska ointressant att se övre medelålders människor dejta. I de äldre generationerna är attraktionen mellan man och kvinna mer jämlik - i jämförelse med våra yngre generationer där tjejerna har skyhöga krav. Givetvis är medelålders män också mycket mer attraherade av kvinnor än vad medelålders kvinnor är av män, men skillnaden är inte lika milsvid.
Det som framförallt har fångat mitt intresse denna säsongen är Backis och hans tjejer. Just eftersom det märks så tydligt att Evelina(och tidigare hemskickade Viktoria) saknar egentlig attraktion till honom.

Jag tror inte att Evelina's avsaknad av attraktion till Backis beror på att hon är lesbisk - även om hon har ett lite manhaftigt maner och, i vissa lägen, en pojkaktig utstrålning. Hos lesbiska kvinnor är den pojkaktiga utstrålningen konstant, det är den inte hos Evelina. Det manhaftiga maneret tror jag beror på att hon varit en s.k "pappas flicka". Det finns dock en bidragande orsak till hennes manhaftighet och torftiga respons på Backis kärleksyttringar, som jag lägger i spoiler.

Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Är det nån mer som tycker Klara (Daniel) ger ett lesbiskt intryck?

Jag har skrivit upprepade gånger att hon ser lite androgyn ut, så jag håller med om att hon ger ett lite lesbiskt intryck. Hennes sätt är också androgynt, men jag tror inte att hon är lesbisk. Snarare påminner hon om många tjejer som är diagnosticerade med Aspergers - dessa tenderar se androgyna ut och ha ett pojkflickaktigt sätt.
Lesbiska "kvinnor" ser androgyna ut. Men det är tyvärr inte så enkelt att man kan säga att alla kvinnor som ser androgyna ut är lesbiska. Män som ser feminina ut är dock oftast bögar. Hade merparten kvinnor med ett visst mått av androgynitet varit lesbiska hade nästan hälften av Finlands kvinnliga befolkning varit lesbiska - vilket inte är troligt. Väldigt många, kanske en majoritet rentav, finska kvinnor har det där "kvinnlig aspergare"- smått androgyna utseendet.

Vi ska också komma ihåg att det är väldigt få lesbiskor som lever i förnekelse. Garderobsbög är ett fenomen, garderobslebba är det inte. Lesbiskor som inte vill komma ut lever ensamma - de blir inte tillsammans med en man så som en garderobsbög ofta blir tillsammans med en kvinna för att framstå som heterosexuell. Detta beror på att det manliga utseendet är motbjudande och det kvinnliga utseendet är vackert, vilket medför att bögar inte känner äckel inför kvinnans utseende - som män och lesbiskor gör inför mäns utseenden.
Senast redigerad av kulturstrateg 2021-11-26 kl. 19:24.
Citera
2021-11-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsandinstolle
Gör en litet test då. Helt färsk med Flashback [hej]

Nu fattar jag.

Han väljer
men det skiter sig på nåt sätt och är nu tillsammans med

Förövrigt så är Filip en otroligt snäll och trevlig person. Inte alls översittare så som nån skrev tidigare.
Citera
2021-11-26, 19:39
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Har lite insider info om Filips val.
Han väljer 1 tjej, dock funkar det inte och en av dom andra tjejerna kommer tillbaks. Dom är fortfarande tillsammans idag.

Lite som nån bonde gjorde för nåt år sedan minns en vilken. Men det var han som hade den svartsjuke Charlotte som en av tjejerna

Jag trodde han valde en av tjejerna men det funkade inte så han får fortsätta trycka sin syster.
Citera
2021-11-26, 22:01
Medlem
David,
vilken gulleplutt!

Verkar som han har dåligt självförtroende. När han väl kommit över det kommer han vara en jättefin pojkvän!
Citera
2021-11-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Peja har helt klart känslor för Heidi och jag tror också att han väljer henne.

Men åh vad David och de andra två var fina i dagens avsnitt av KÅA. Så himla medkännande, både Jenny och vad han nu heter. Tråkigt att Matilda inte ville ge David en chans men Irina passar honom nog bättre.

Håller med!

David i en truckerkeps, snagg och flanellskjorta vore faktiskt riktigt sexigt, klassiskt bonnasnygg! Och en gullig personlighet också. Han och Irina vore en bra kombo, klassiskt par där man kompletterar varandra.
Citera
2021-11-27, 06:55
Medlem
Citat:
Nu fattar jag.

Han väljer
men det skiter sig på nåt sätt och är nu tillsammans med

Förövrigt så är Filip en otroligt snäll och trevlig person. Inte alls översittare så som nån skrev tidigare.

Den han valde var för mig stort Nej - dvs den av de tre som var otrevlig och opraktisk. Två andra var mer ödmjuka och den det blev till slut var den jag valt i han ställe även om det fanns en mycket stark tvåa. Kanske klarade han inte att välja mellan dessa två och valde outsidern.
Citera
2021-11-27, 10:12
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Tycker inte Heidi är snygg för fem öre, högst manlig både i kropp och ansikte och ett högt hårfäste. Personligheten är ju minst sagt tvivelaktig också. Varför velar han ens?
Hon har vissa grundförutsättningar för att va snygg..men stjärthakan tar ner henne några pinnar, då stjärthakan är ett manligt drag som symboliserar någonting mina instinkter inte gillar då det inte är ett unisex-drag, hon skulle gå upp några pinnar om hon skippade glasögonen då människan inte ska se sken-intellektuell då glasbitar på ögonen signalerar att man inte kan tro sina ögon annars

Dessutom utan brillor skulle hon ju slippa se mannen ifråga i hennes nya liv på gården sedan ifall hon skulle göra sig av med den där dialekten skulle hon också återvinna några snygghetspoäng
Senast redigerad av Crapmagic 2021-11-27 kl. 10:23.
Citera
2021-11-27, 11:55
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hon har vissa grundförutsättningar för att va snygg..men stjärthakan tar ner henne några pinnar, då stjärthakan är ett manligt drag som symboliserar någonting mina instinkter inte gillar då det inte är ett unisex-drag, hon skulle gå upp några pinnar om hon skippade glasögonen då människan inte ska se sken-intellektuell då glasbitar på ögonen signalerar att man inte kan tro sina ögon annars

Dessutom utan brillor skulle hon ju slippa se mannen ifråga i hennes nya liv på gården sedan ifall hon skulle göra sig av med den där dialekten skulle hon också återvinna några snygghetspoäng

Ja, ett veck i hakan är ett manligt drag. Det har Eva Röse också.
Citera
2021-11-27, 14:05
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Ja, ett veck i hakan är ett manligt drag. Det har Eva Röse också.
Skillnaden är att det stör inte på Eva Röse, det är mer att hon grävt sig en försynt grop utseendemässigt.

Den där Evelina som träffar Backis har jag en bild av i huvudet också har en stjärt i ansiktet, eller om det är en väggrop

Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Håller med!

David i en truckerkeps, snagg och flanellskjorta vore faktiskt riktigt sexigt, klassiskt bonnasnygg!
Jo precis så skulle jag & Kulturstrateg vilja se Jenny, fast hon ska ha hästsvans istället för snagg

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Och utan brillor skulle hon heller inte behöva se sig för
mot flygande mjölkmaskins-aggregat hela tiden, låt den rätta komma in
Senast redigerad av Crapmagic 2021-11-27 kl. 14:14.
Citera
2021-11-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Den han valde var för mig stort Nej - dvs den av de tre som var otrevlig och opraktisk. Två andra var mer ödmjuka och den det blev till slut var den jag valt i han ställe även om det fanns en mycket stark tvåa. Kanske klarade han inte att välja mellan dessa två och valde outsidern.

Jag tycker Ellinor verkar vara den vettigaste. Hoppas det håller för dom i framtiden
Citera
2021-11-27, 15:43
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Jag tycker Ellinor verkar vara den vettigaste. Hoppas det håller för dom i framtiden
Annars har han ju incesten att falla tillbaka på.
Lustigt för övrigt vad sårade alla verkar ha blivit av tidigare förhållanden… jo det blir man och det hör livet till.
Citera
2021-11-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Annars har han ju incesten att falla tillbaka på.
Lustigt för övrigt vad sårade alla verkar ha blivit av tidigare förhållanden… jo det blir man och det hör livet till.

Dock så tror jag inte det är någon incest i den familjen.

Ja det gör absolut livet till, antar att det är produktionen som vill ha snyft historier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in