2010-01-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autolink

32 extraslag på 18hål

Hål Par Index Slag
1 4 18 5 (1 extra) = 2p
2 4 10 5 (2 extra) = 3p
3 4 6 5 (2 extra) = 3p
4 5 4 6 (2 extra) = 3p
5 4 2 7 (2 extra) = 1p
6 4 8 4 (2 extra) = 4p
7 3 16 3 (1 extra) = 3p
8 3 14 3 (2 extra) = 4p
9 4 12 6 (2 extra) = 2p

= 25 poäng
Fick vi samma eller..

Det jag gör är kortfattat:
32 slag fördelat på ((18 hål)) är 1 extra på alla 18 + ytterligare 1 slag på dom 14 svåraste hålen, det vill säga att du bara får 1 extra slag på dom 4 lättaste Hcp 15, 16, 17 och 18..

lycka till...du spelar bra för en nybörjare.. du kommer sänka dig rejält dom första gångerna
Citera
2010-01-18, 19:01
Medlem
På 3dje hålet har han 2 extraslag.
Citera
2010-02-27, 23:52
Medlem
linlucs avatar
vill ta grönt kort till våren , men det verkar så dyrt. finns det ngn som har några bra ideer på hur man kan få ett grönt kort billigt ???
Citera
2010-02-28, 19:09
Medlem
linlucs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linluc
vill ta grönt kort till våren , men det verkar så dyrt. finns det ngn som har några bra ideer på hur man kan få ett grönt kort billigt ???

finns det inga bra genvägar ???
Citera
2010-02-28, 20:46
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Bra bump!

Jag skulle säga att den enda genvägen som finns är att träna. Du behöver inte ta flera lektioner hos en pro eller grupp för att nå kraven för att ta det gröna kortet, visst blir det oftast lättare så men det är inget måste. Har du vänner som spelar så be dem hjälpa dig med lite tips och trix, oftast behöver de inte vara låghandicapare för att ha lite tips på hur/vad du ska lära dig.

Tidsmässigt kommer det ta en stund men kommer vara fan så mycket billigare.
Citera
2010-05-03, 21:24
Medlem
lejts avatar
Jag hade gult kort för ca 5 år sedan men spelade aldrig ner mig till grönt <36. Har alltså gått en nybörjarkurs och skrivit teori. Min fråga är om jag nu hur jag går till väga för att få ett grönt kort? Måste jag skriva teori igen? Och isf måste jag boka en kurs eller kan man boka teoriprov separat och sen bara skicka in scorekort, eller behövs en svindyr "nybörjarkurs" för att man ens ska kunna ta grönt kort?

Tacksam för svar!
Citera
2010-05-03, 22:41
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejt
Jag hade gult kort för ca 5 år sedan men spelade aldrig ner mig till grönt <36. Har alltså gått en nybörjarkurs och skrivit teori. Min fråga är om jag nu hur jag går till väga för att få ett grönt kort? Måste jag skriva teori igen? Och isf måste jag boka en kurs eller kan man boka teoriprov separat och sen bara skicka in scorekort, eller behövs en svindyr "nybörjarkurs" för att man ens ska kunna ta grönt kort?

Tacksam för svar!

Ring och hör med den klubb där du tänkt att bli medlem. Väldigt individuellt hur klubbarna väljer att sköta sina nybörjarkurser. För min polare som sen tidigare hade gult kort räckte att spela ett par hål tillsammans med PROn på klubben för att få 36+.
Citera
2010-05-04, 19:40
Medlem
abbe1200s avatar
gröntkort i golf?

hejsan!
nu är det så att jag ska börja försöka ta grönt kort igen i golf.. har sen förutt gjort ett teori prov och typ stått och slaggit på rangen med någon på klubben.. men detta var 2 år sen, är det så att jag måste göra om skiten då? och om det inte behövs vad ska jag göra för att få grönt? jag har gått två rundor detta år redan och det flytter på bra!
är grönt kort och officielt samma sak?

tack på förhand!
Citera
2010-05-04, 20:05
Medlem
Windiss avatar
Har du allt dokumenterat på klubben så ska det inte vara några problem med att bara gå dina resterande fadderrundor skulle jag tro. Officiellt handicap räknas in till 36 tror man har 36+ när man får kortet nu förtiden. När jag tog mitt så fick man automatiskt 54.
Citera
2010-05-04, 20:06
Medlem
Shaampos avatar
Ja officiellt och grönt är samma sak, om du någon gång i ditt liv tagit grönt kort så kan du alltid gå tillbaka och fortsätta lira med de handicapet du slutade med, oberoende på hur många år det gått sedan du skaffade officiellt/grönt kort. =)
Citera
2010-05-04, 20:34
Medlem
abbe1200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windis
Har du allt dokumenterat på klubben så ska det inte vara några problem med att bara gå dina resterande fadderrundor skulle jag tro. Officiellt handicap räknas in till 36 tror man har 36+ när man får kortet nu förtiden. När jag tog mitt så fick man automatiskt 54.

jag har ngn bok där det står att jag har klarat ovenstånde prov så det. men hur får man det på ''papper'' att man har grönt kort?
Citera
2010-05-04, 20:53
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe1200
jag har ngn bok där det står att jag har klarat ovenstånde prov så det. men hur får man det på ''papper'' att man har grönt kort?
Du får helt enkelt ett grönt kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in