2021-04-06, 18:09
Medlem
Gautamas avatar
Denna tråd var sannerligen underhållande läsning såhär med facit i hand:
Väntar på en krasch för att köpa in
Tråden skapades bara veckor innan kraschen var ett faktum. Den 19 december 2017 började resan neråt.

När jag tittar på Bitcoin-grafen idag så ser det ut som att fritt fall mycket väl kan lura runt hörnet. Bitcoin har gått som en raket de senaste månaderna och det blir mer och mer mainstream att köpa kryptovalutor. Alla snackar om hur bra det är. Detta får mig att tänka på följande citat: When everyone is bullish, there is cause for the price to fall.

I skrivande stund ser det ut som att resan uppåt håller på att planas ut. När tror ni kraschen kommer?
Senast redigerad av Gautama 2021-04-06 kl. 19:03.
Citera
2021-04-06, 18:24
Medlem
Innan/precis i början av sommaren skulle jag tro, hela ekonomin kommer nog gå åt helvete. Juni kanske
Citera
2021-04-06, 18:25
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Innan/precis i början av sommaren skulle jag tro, hela ekonomin kommer nog gå åt helvete. Juni kanske
Menar du även fiatvalutor? Vad får dig i så fall att tro det?
Citera
2021-04-06, 18:32
Medlem
nitinitis avatar
Visst blev det en "krasch" som du skrev, men kolla var priset är idag jämfört med när tråden skapades. Så svar på frågan är nog att det kommer komma kraftiga dippar framöver, men om några år framåt kommer vi stå på en högre siffra än vad vi står i idag.

Och glöm inte att köpa dipparna
Senast redigerad av nitiniti 2021-04-06 kl. 18:35.
Citera
2021-04-06, 18:36
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Visst blev det en "krasch" som du skrev, men kolla var priset är idag jämfört med när tråden skapades. Så svar på frågan är nog att det kommer komma kraftiga dippar framöver, men om några år framåt kommer vi stå på en högre siffra än vad vi står i idag.
Ja, det tvivlar inte jag heller på, men "krasch" är ju just en dipp av det kraftigare slaget. Bara för att vi i framtiden kommer ligga på högre nivåer än idag så betyder ju inte det att det inte blir någon krasch först.
Citera
2021-04-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Menar du även fiatvalutor? Vad får dig i så fall att tro det?

Inflationen är absurd, Covid 19 och världen stannar, men allt bara går upp i nya ATHs. The Great Reset där det pratas öppet om ett nytt monetärt system, perfekt läge att komma med det nu med tanke på hur världens ekonomi ser ut (inte hört talas om det så är det bara att googla). Du har även GME-härjan som ytterligare tecken. Mer och mer länder testar CBDC's i olika former. Man har börjat prata om likviditetskris. Enorma Lån... Ja you name it.
Citera
2021-04-06, 18:42
Medlem
llanzs avatar
Ingen kan förutspå framtiden , kan krasha imorgon nästa vecka eller om 10 år , ingen vet.
Citera
2021-04-06, 19:09
Medlem
Precis som 2017 är det enda vi vet att just nu är marknaden rätt jävla het. Den har redan kapitulerat rätt hårt en sväng för NFT. Däremot inte för tex DeFi, och en anledning till det är väl helt enkelt att det inte ännu är i närheten så överhettat som det var 2017. Marknaden är dum, men inte 2017-dum.

Skulle det krascha innan hösten är min gissning att vi inte får se någon -80% och 3 års bearmarket den här gången. Men det troligaste scenariot är väl snarare att det fortsätter uppåt tills vi just är så överhettade. Minst. Den som har minsta insikt i DeFi förstår precis hur galet detta skulle kunna bli. Galet och kul.
Citera
2021-04-06, 19:32
Medlem
LightCameraActions avatar
Visst kan det skjuta högt över target när väl FOMO sätter in i denna cykel men förhoppningsvis ingen 2017-krasch.
Citera
2021-04-06, 19:47
Medlem
Citat:
Denna tråd var sannerligen underhållande läsning såhär med facit i hand:
Väntar på en krasch för att köpa in
Tråden skapades bara veckor innan kraschen var ett faktum. Den 19 december 2017 började resan neråt.

När jag tittar på Bitcoin-grafen idag så ser det ut som att fritt fall mycket väl kan lura runt hörnet. Bitcoin har gått som en raket de senaste månaderna och det blir mer och mer mainstream att köpa kryptovalutor. Alla snackar om hur bra det är. Detta får mig att tänka på följande citat: When everyone is bullish, there is cause for the price to fall.

I skrivande stund ser det ut som att resan uppåt håller på att planas ut. När tror ni kraschen kommer?

Först måste vi få en galen eufori fas innan vi kan se en sådan kraftig korrektion.
Just nu är det mest företag/valar som köper tyst, av vad vi kan se outflow från börser såsom Coinbase Pro.

Att antalet bitcoin fortfarande sjunker på börser är bullish, och talar för att momentum fortfarande är starkt även om vi konsoliderar ett tag nu innan nästa steg upp:
https://i.imgur.com/IM170YX.png
Citera
2021-04-06, 20:39
Medlem
black_devils avatar
att det går ner är inget man behöver oroa sig för i regel om man satsat på rätt valutor.

oftast köps det bara mer bara avvakta tillls dom går upp igen.
Citera
2021-04-06, 20:43
Medlem
Citat:
Alla snackar om hur bra det är. Detta får mig att tänka på följande citat: When everyone is bullish, there is cause for the price to fall.

håll dig borta från bitcoins och krypto valuta.. är inte stabilt alls,folk blir som besatta av det och oftast så är det för bra för att va sant.

investera i biomedicin ist, speciellt företag som sysslar med förlängd livslängd osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in