Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-07, 19:14
  #1
Medlem
Luftgevars avatar
Hej,

Jag tror nog många sitter i samma båt som mig här och jag är så himla kluven över hur jag ska agera i detta market.

Mina tankar går såhär; Bitcoins pris har stormat upp från 4000$ till 19.5k$, ALL logik och marknadsstrategier har bevisat gång på gång att otrolig prisökning lik denna inte går att bibehålla och nångång kommer priset krascha ner till någorlunda gamla nivåer som var förr, och följer man sånt tänk så vore det så fruktansvärt dålig investering att köpa Bitcoin vid dessa priser. Men det verkar som att Bitcoin inte har något stopp utan bara stormar i pris hela tiden.

Jag sålde hela min portfölj vid 8900$ (Egentligen 9500$ men folk på Localbitcoins har ju så jävla dåliga priser) och tänkte att priset skulle krascha vid 10k ner till 7500 eller dylikt, vilket det aldrig gjorde.
Ska man köpa bitcoin vid dessa nivåer? Hur högt kan egentligen Bitcoin gå? Spekulera i att stora Wallstreet investerare och massor av större whales investerar, skulle Bitcoins pris kunna gå upp i 50-60k$ klasserna? Känns som att priset är manipulerat så jävulskt av stora investerare men ändå så verkar det inte som det?

Blev lite krångligt detta, men det beskriver mig ganska bra just nu, är väldigt kluven.
Någon annan som kan dela med sig av sina tankar/folk som väntar på en krasch för att köpa in?
Citera
2017-12-07, 19:19
  #2
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Bitcoin kommer inte sluta öka på ett bra tag, detta är ingen fingerprint, det är en ekonomisk revolution likt guldrushen. Köp och köp mycket är min rekommendation.
Citera
2017-12-07, 19:22
  #3
Medlem
Det här är ingen marknad som norden och USA driver på. Det är en kineserna, sydkoreanerna, japaner och främst indierna som driver på den här pumpen.

En indisk bitcoin-exchange ökar med 500 000 användare varje jävla månad.

"#BitcoinFrenzy | We are adding 5,00,000 users per month to invest in #Bitcoins, says @GoenkaSandeep of @zebpay in conversation with @avniraja & @avannedubash"

https://twitter.com/ETNOWlive/status/938386605173227525
__________________
Senast redigerad av Autodidis 2017-12-07 kl. 19:24.
Citera
2017-12-07, 19:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej,

Jag tror nog många sitter i samma båt som mig här och jag är så himla kluven över hur jag ska agera i detta market.

Mina tankar går såhär; Bitcoins pris har stormat upp från 4000$ till 19.5k$, ALL logik och marknadsstrategier har bevisat gång på gång att otrolig prisökning lik denna inte går att bibehålla och nångång kommer priset krascha ner till någorlunda gamla nivåer som var förr, och följer man sånt tänk så vore det så fruktansvärt dålig investering att köpa Bitcoin vid dessa priser. Men det verkar som att Bitcoin inte har något stopp utan bara stormar i pris hela tiden.

Jag sålde hela min portfölj vid 8900$ (Egentligen 9500$ men folk på Localbitcoins har ju så jävla dåliga priser) och tänkte att priset skulle krascha vid 10k ner till 7500 eller dylikt, vilket det aldrig gjorde.
Ska man köpa bitcoin vid dessa nivåer? Hur högt kan egentligen Bitcoin gå? Spekulera i att stora Wallstreet investerare och massor av större whales investerar, skulle Bitcoins pris kunna gå upp i 50-60k$ klasserna? Känns som att priset är manipulerat så jävulskt av stora investerare men ändå så verkar det inte som det?

Blev lite krångligt detta, men det beskriver mig ganska bra just nu, är väldigt kluven.
Någon annan som kan dela med sig av sina tankar/folk som väntar på en krasch för att köpa in?
Det där är ju ett klassiskt dilemma som alla de som spekulerar i en marknad ställs inför. Vare sig det gäller tulpanlökar eller bitcoin kan ingen uttala sig med säkerhet om framtiden.

Var sig du köper eller inte blir det en ren spekulation.

Länk: https://sv.wikipedia.org/wiki/Tulpanmanin
Citera
2017-12-07, 19:25
  #5
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
https://twitter.com/ETNOWlive/status/938386605173227525

Det här är ingen marknad som norden och USA driver på. Det är en kineserna, sydkoreanerna, japaner och främst indierna som driver på den här pumpen.

En indisk bitcoin-exchange ökar med 500 000 användare varje jävla månad.

"#BitcoinFrenzy | We are adding 5,00,000 users per month to invest in #Bitcoins, says @GoenkaSandeep of @zebpay in conversation with @avniraja & @avannedubash"

https://twitter.com/ETNOWlive/status/938386605173227525


Precis, bitcoin är reaktionen av framfarten Kina och Indien stått för senaste tiden. Det börjar med att dom tar västerlänningarnas jobb och investeringar, när det är slutfört så går man vidare till att ta över valutorna. Dollarn är ju en luft valuta i jämförelse med bitcoin.
Citera
2017-12-07, 19:28
  #6
Medlem
Luftgevars avatar
Folk pratar om att priset kommer gå ner den 11 december iom Bitcoin Futures? Vad handlar det om?
Citera
2017-12-07, 19:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Folk pratar om att priset kommer gå ner den 11 december iom Bitcoin Futures? Vad handlar det om?

Rekommenderar att du läser denna mycket bra artikel i ämnet av Erik W:

https://news.bitcoin.com/the-writing...-to-the-price/

"Conclusion: My overall sentiment on the impact of the CME futures is that it will be a net positive for the bitcoin price."
Citera
2017-12-07, 19:32
  #8
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Bitcoin kommer inte sluta öka på ett bra tag, detta är ingen fingerprint, det är en ekonomisk revolution likt guldrushen. Köp och köp mycket är min rekommendation.

Och vad grundar du det på?

Precis sådär lät det om Fingerprint också innan pendeln svängde över och toppen var satt. Eller varför inte ta IT-bubblan 2000 nu när du nämner orden "ekonomisk revolution"?

Det är utbud efterfrågan som styr, priset är alltid i jämvikt. Alla ser samma som dig och tänker troligtvis samma saker.

Nu verkar retail endast se uppgång och grovt gäller "btc ska upp till månen", vilket det verkar som -tills motsatsen är bevisad!

Handlar inte btc själv men har sett utvecklingen sen länge och rent spontant tycker jag det verkar som panikköp (alla tror den ska upp till månen så de köper "innan det är för sent"). Men samtidigt kan jag ha totalt fel och om ett år har vi 100k$ ist för nuvarande 15k$.

Till TS, väg din risk som med allt annat. Hur mycket är du villig att förlora för att tjäna det du tror? Från Flashback kommer du inte få några ledtrådar om prisets utveckling, snarare tvärtom
Citera
2017-12-07, 19:39
  #9
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
När den normala ekonomin kraschar så kommer de som har bitcoin leva som kungar. Bitcoin är det enda du kan investera pengar i som är helt frånskilt övrig elitistisk investeringsverksamhet. Bitcoin är framtiden och för eller senare när inflationen spårar ur kommer bitcoin vara det ända med ett reellt värde.
Citera
2017-12-07, 19:49
  #10
Medlem
114060s avatar
Självfallet ohållbar prisutveckling. Börjar på allvar likna IT-bubblan år 2000.

Finns ingen logik bakom den explosionsartade prisökningen annat än att folk vill göra sig snabba pengar. Vi talar om en stress att investera innan tåget gått. Bitcoins är dessutom ett dåligt exempel på en kryptovaluta som skulle kunna utmana vårt nuvarande monetära system. Personligen var jag inne kring $2000 och sålde av alla mina tillgångar vid $12000. Att investera nu innebär mycket hög risk då storspelare börjat dumpa sina tillgångar.

Bitcoins kommer säkert att resa sig ännu högre, men det innebär också en oundviklig risk för en totalkrasch eftersom det inte finns logik bakom prisökningen. Några nyckelord vid högriskinvestering är att man alltid ska ha råd att förlora det man investerat. Detta gäller Bitcoins, och speciellt nu.
Citera
2017-12-07, 19:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
När den normala ekonomin kraschar så kommer de som har bitcoin leva som kungar. Bitcoin är det enda du kan investera pengar i som är helt frånskilt övrig elitistisk investeringsverksamhet. Bitcoin är framtiden och för eller senare när inflationen spårar ur kommer bitcoin vara det ända med ett reellt värde.

Bitcoin har likheter med Hollänska tulpanbubblan. Den sprack med en jävla smäll.
Den enda säkra investeringen är sprit.
Citera
2017-12-07, 20:54
  #12
Medlem
Som alla pyramidspel, så slutar det inte förrän de sista idioterna går med i spelet.

Än finns det många idioter kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback