2026-08-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Gorma i versaler med FUNKAR ej och köra personangrepp på mitt användarnamn, är sandlådenivå ja..
Chrippa och Linnea godkänner och 1. driver den här Youtube-cirkusen,
så jo de gör exakt samma sak bakom sin lilla 1. Operation Kobra-orm.
Om du på fullaste allvar tror att jag är den som är överbevisad i den här frågan får vi väl helt enkelt säga så för att du ska må bra.

Trevlig kväll på dig också! Du får gå och hjälpa Micron att bära runt på stolparna nu, för ni verkar behöva vara två om det. 😘

1. "Operation Kobra" är en grej som skilleras och Herr och Fru medvikt publicerat. Det är EJ instigerat av varken Chrippa eller Linnéa. Linnéa är enbart med i videor för att tillföra kontext.
Citera
2026-08-29, 15:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hela ditt argument faller ju på att du anklagar Julia för att hänga ut barnet och använda det som vapen, samtidigt som du i nästa mening helhjärtat försvarar att Chrippa och Linnea gör exakt samma sak på Youtube.
Ser du inte ditt eget monumentala hyckleri där?
De gör inte samma sak, så det finns inget hyckleri i där.
De hänger ut Julia, de drar inte in barnet utan det som visas upp är Julias lögner och Julias spel med barnet som vapen.

Citat:
Det spelar ingen roll hur mycket du tjatar om att Operation Kobra bara hänger ut Julia. Man kan inte hänga ut en mammas chattar om hämtningar, lämningar och privata familjebråk utan att samtidigt dra dotterns privatliv i smutsen inför hundratals tusen tittare.
Att det klipps i 23 timmar för att göra lätt content på den här soppan bevisar bara att dom skiter fullständigt i flickan.
Nej, det vet jag. För att Julia - vårdnadshavaren - hänger ut och använder sitt barn på nätet, ljuger om dess pappa och förhindrar umgänge .. Det tycker du är okej
När de visar vad JULIA - inte barnet - sysslar med så drar du igång Jockiboi böl och låtsas bry dig om barnet ..

Citat:
Julia har den juridiska vårdnaden. Om hon har brustit får tingsrätten och socialtjänsten lösa det.
Att Chrippa godkänner en offentlig Youtube-cirkus istället för att sköta detta moget och privat visar bara att hans egen prestige och visningar går före dotterns integritet.

Nu sätter jag punkt här. Ha en riktigt trevlig kväll med ditt fortsatta stolpflyttande!
Just därför har hon skyldigheten att skydda barnet - inte rätt att använda barnet som vapen och spelpjäs - samt skyldighet att tillgodose barnets rätt till den andra föräldern.

Ja, det är lika bra att du slutar - du gör bara bort dig.
Senast redigerad av micro113 2026-08-29 kl. 15:22.
Citera
2026-08-29, 15:39
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart anger han 0 i tillgångar eftersom han har begärt konkurs.
Trodde du att han skulle uppge eventuellt dolda tillgångar i ett sånt förfarande.

Du vet alltså lika lite nu som tidigare OM det finns några tillgångar

Det är ändå komiskt hur du, i ren desperation att hålla liv i myten om Chrippas rikedom, i praktiken sitter och anklagar din egna idol för nya ekobrott inför tingsrätten. En bouppteckningsed avläggs under straffansvar inför domstol. Att medvetet mörka eller undanhålla tillgångar i en konkurs är den exakta definitionen av oredlighet mot borgenärer.Eller menar du på fullt allvar att han begick ett nytt grovt brott när han svor sin ed och angav att han saknar tillgångar?

Antingen talade han sanning och är fullständigt luspank med över 5 miljoner i skulder, eller så begick han mened. Om du faktiskt sitter på information om att han mörkar dolda tillgångar föreslår jag att du kontaktar konkursförvaltaren och Polisen istället för att sitta här och spekulera bort hans sista gnutta trovärdighet.
Citera
2026-08-29, 16:19
Avslutad
Antingen har Christopher godkänt detta då är han riktigt vidrig eller så kommer han bli rejält arg när han kommer ut. Jag tror Linnea manipulerat honom.
Citera
2026-08-29, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
1. "Operation Kobra" är en grej som skilleras och Herr och Fru medvikt publicerat. Det är EJ instigerat av varken Chrippa eller Linnéa. Linnéa är enbart med i videor för att tillföra kontext.

Som 10/1 2024 när Anjo var med i Christopher video? Eller alla videor Rask och Anjo gjort där Jocke inte medverkar?
Senast redigerad av HalmstadSFB 2026-08-29 kl. 16:48.
Citera
2026-08-29, 16:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Det är ändå komiskt hur du, i ren desperation att hålla liv i myten om Chrippas rikedom, i praktiken sitter och anklagar din egna idol för nya ekobrott inför tingsrätten. En bouppteckningsed avläggs under straffansvar inför domstol. Att medvetet mörka eller undanhålla tillgångar i en konkurs är den exakta definitionen av oredlighet mot borgenärer.Eller menar du på fullt allvar att han begick ett nytt grovt brott när han svor sin ed och angav att han saknar tillgångar?

Antingen talade han sanning och är fullständigt luspank med över 5 miljoner i skulder, eller så begick han mened. Om du faktiskt sitter på information om att han mörkar dolda tillgångar föreslår jag att du kontaktar konkursförvaltaren och Polisen istället för att sitta här och spekulera bort hans sista gnutta trovärdighet.
Jag blir imponerad av dina slutsatser - endera talade han sanning eller också ljög han -- tänk, jag hade aldrig lyckats klura ut det själv.
Eller så är det exakt min poäng - ingen här på Flashback vet om han ljög och har tillgångar, eller om han talade sanning och är pank.

Och nej, om jag skulle ha kunskap om att han har massa gömda pengar så skulle jag inte kontakta några myndigheter. Varför skulle jag göra det?
Citera
2026-08-29, 17:17
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Det tog inte ens två sekunder för dig att plocka fram de flyttbara målstolparna och köra på standardmanuset.
Säg till när du har burit klart på dina målstolpar så kanske vi kan återgå till hur vidrigt det faktiskt är att tjäna pengar och klick på sitt eget barns bekostnad. 🍿
  • Men Julia då?! Hon ljuger ju, lever på marginalen och åker buss så hon räknas inte som en bra mamma.
  • Men farbrorn och lallaren då?! Det var ju faktiskt Anjo och Jocke som startade allt och förstörde hans liv.
  • Systemet är korrupt! Socialtjänsten är partisk och tingsrätten fattar ingenting, så Youtube är den enda domstolen som räknas.
  • Han har inget val! Han måste förvandla sitt privatliv till en dokusåpa för att rentvå sitt namn.
  • Det är inte att hänga ut! Operation Kobra visar bara sanningen och råkar bara tjäna pengar på barnet av en ren slump.

...... så jävla lätt content.
Att du ursäktar det med att de andra också gör fel ändrar ingenting. Skillnaden är att Julia faktiskt har den juridiska vårdnaden medan Chrippa sitter och ger sitt godkännande till en offentlig cirkus på Youtube istället för att lyfta ett finger privat. Det är dottern som drabbas av den här cirkusen varje dag den ligger kvar på nätet.
Jättebra skrivet! De vägrar inse att man inte behöver tillhöra något ”lag” eller försvara någon annan part (mer än barnet) för att tycka att det är fullständigt vidrigt att skapa content om ett barns sårbara familjesituation i syfte att tjäna pengar på youtube. Det är en direktattack mot Julia, men det är barnet som drabbas och det går inte att argumentera emot.

Som du skriver, det är Julia som är vårdnadshavare till barnet. Det är hon, och absolut inte Linnéa, som avgör vad, hur eller om information om barnet ska delas offentligt. Varför sitter man ens och släpper privata SMS om flickans sjukdomar och mående? Barnkonventionen är lag i Sverige, och videon är ett direkt övertramp mot barns rätt till personlig integritet och privatliv.

Linnéa saboterar säkert inte bara Chrippas framtida chanser till umgänge, utan detta gränslösa beteende riskerar även att skada hennes egna anseende hos soc. Att hon listas som en av medskaparna till en uthängningsvideo där hennes styvdotters privatliv diskuteras ger inte direkt intrycket av någon som förstår ett barns bästa. Hon har dessutom deltagit i videons kommentarfält och lämnat dryga kommentarer om t.ex framtida vårdnadstvist. Hon borde släppa nätkriget helt och fokusera på sin graviditet, sitt eget mående och sitt barn.
Senast redigerad av Skuggvind 2026-08-29 kl. 17:20.
Citera
2026-08-29, 18:10
Medlem
Citat:
Kriminalvården kan ju inte automatiskt förhindra all kontakt mellan en intagen förälder och ett minderårigt barn baserat på att föräldrarna är meddömda i samma mål. Först och främst är det Chrippa själv som måste ta initiativet till att SÖKA besökstillstånd/samtalstillstånd med dottern för att det ens ska kunna handläggas och tas beslut. Julia och Chrippa är knappast de första föräldrarna till ett barn som dömts i samma mål, det bör finnas en hel del sätt att lösa kommunikationen på utan att involvera Julia i själva kontakten mellan barnet och pappan. Kritiken mot Chrippa i detta ligger just i att viljan till kontakt med dottern inte verkar finnas - om vi ska tro det Julia sagt så bröt han kontakten runt november-december redan, dvs. innan han blev frihetsberövad. Varför då?

Nu följer jag inte alla uppdateringar kring Chrippas liv, och har hoppat över en hel del sidor av spamminlägg i den här tråden, men han verkar ju ha sökt om telefontillstånd till att ringa andra närstående.

Kan vi släppa fixeringen vid Jocke någon gång? Han är helt irrelevant för om Chrippa tar ansvar för sitt barn eller inte. Det är nästan lite taskigt mot Chrippa att han aldrig tillåts stå på egna ben, utan alltid förminskas till en ständig jämförelse med sin brorsa.
Det fetade, varför vill du få det att låta som om du har ”insyn” och ”vet” att Chrippa inte gjort detta?

Även om kriminalvården inte hindrar honom, så kan han ju inte själv åka hem och hämta barnet till ett besök.

Små barn har ingen egen telefon och telefonnummer.

I normala fall så vill inte en förälder som själv är dömd i samma mål hindra kontakten mellan barnet och den andre föräldern.
Självklart hade det gått att lösa, OM den andre föräldern velat det.

Du vet att det du skriver inte är sant, ändå gör du det i syfte att såra.

Jag har ingen respekt för Chrippa i stort och försvarar honom inte.
Men att gå på hans engagemang och omsorg om sitt barn, det är ett fegt och sadistiskt beteende.

Jag känner förakt för svaga människor som dig (och Joakim Lundell) som inte kan sluta sparka på människor som redan ligger.
Citera
2026-08-29, 18:14
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det fetade, varför vill du få det att låta som om du har ”insyn” och ”vet” att Chrippa inte gjort detta?

Även om kriminalvården inte hindrar honom, så kan han ju inte själv åka hem och hämta barnet till ett besök.

I normala fall så vill inte en förälder som själv är dömd i samma mål hindra kontakten mellan barnet och den andre föräldern.

Men att gå på hans engagemang och omsorg om sitt barn, det är ett fegt och sadistiskt beteende.

Jag känner förakt för svaga människor som dig (och Joakim Lundell) som inte kan sluta sparka på människor som redan ligger.

Det är precis det du gör, försvarar honom din jävla tomte. Och så är du tvungen att nämna Jocke.
Senast redigerad av Horrorgram 2026-08-29 kl. 18:23.
Citera
2026-08-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger

Och varför ligger han? Christofer har bäddat alldeles själv, men han kan inte ta ansvar, utan skyller på alla andra.
Citera
2026-08-29, 18:50
Medlem
kajnuss avatar
Man får ju hoppas att han åtminstone får möjlighet att gå ut grundskolan under tiden han sitter inspärrad.
Citera
2026-08-29, 19:08
Medlem
Citat:
Enligt mig är det oerhört svårt att hitta en godtagbar ursäkt för att övergiva sitt barn på det sättet han gör. Det är väl om man har missbruksproblematik eller psykiska problem, när man inte kan ta hand om sig själv och barnet behöver skyddas från föräldern. Chrippa har begått brott, ja, men han har fortfarande ett föräldraansvar oavsett om han har vårdnaden eller inte. Barnet ska kunna få träffa sin pappa.

Att han skiter i henne påverkar hennes anknytningsmönster negativt. Det är vidrigt att han inte hört av sig till dottern på snart fyra månader. Hur fan kommer hon påverkas om Julia behöver sitta inne 21 dagar? Jag hoppas att barnet slipper separeras från sin mamma på det sättet, det är brutalt.

Citat:
Jättebra skrivet! De vägrar inse att man inte behöver tillhöra något ”lag” eller försvara någon annan part (mer än barnet) för att tycka att det är fullständigt vidrigt att skapa content om ett barns sårbara familjesituation i syfte att tjäna pengar på youtube. Det är en direktattack mot Julia, men det är barnet som drabbas och det går inte att argumentera emot.

Som du skriver, det är Julia som är vårdnadshavare till barnet. Det är hon, och absolut inte Linnéa, som avgör vad, hur eller om information om barnet ska delas offentligt. Varför sitter man ens och släpper privata SMS om flickans sjukdomar och mående? Barnkonventionen är lag i Sverige, och videon är ett direkt övertramp mot barns rätt till personlig integritet och privatliv.

Linnéa saboterar säkert inte bara Chrippas framtida chanser till umgänge, utan detta gränslösa beteende riskerar även att skada hennes egna anseende hos soc. Att hon listas som en av medskaparna till en uthängningsvideo där hennes styvdotters privatliv diskuteras ger inte direkt intrycket av någon som förstår ett barns bästa. Hon har dessutom deltagit i videons kommentarfält och lämnat dryga kommentarer om t.ex framtida vårdnadstvist. Hon borde släppa nätkriget helt och fokusera på sin graviditet, sitt eget mående och sitt barn.
Intressant att du vill få det att låta som om du är ”opartisk” och bryr dig om barnet när hela din posthistorik säger något annat.

Om det var sant, varför kommenterar du då inte det som nu framkommit i Operation Kobra del 1?
https://youtu.be/ZTA6FyNSVLk?si=VGaMST2ARiQI-IhE

Hur hjälper det barnet att du smutskastar hennes pappa och driver ett falskt narrativ om att han inte bryr sig och inte gör allt han kan för att få träffa henne?

Jag håller med dig om att det i förlängningen skadar barnet när man framställer hennes mamma som klandervärd, och det är problematiskt att ett helt avsnitt av dokumentären ägnas åt det.
Jag gillar verkligen inte det.

Men det är åtminstone inte ett falsk narrativ och lögner, så som du sysslar med här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in