2026-03-17, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Arkivfotot.
Googla så får du veta vad det innebär.

Arkivfotot vad menar du med det? ska jag köpa bostad tycker du? för det är de jag får upp om jag googlar.
Länka istället.
Citera
2026-03-17, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Micron som jobbat på anstalt säger ju att det är traditionella skumgummimadrasser med tyg som överdrag. Ja det där tyget ser ju mysigt ut Av egen erfarenhet så vet jag att det är
ett helvete att få lakanet sitta kvar på dessa madrasser oavsett material. Och när man vaknar så
ligger hela lakanet vid fotändan.
Naja.. Han är närmre *hemma* iaf va? Går nog ingen större nöd på honom. Är det där han ska vara nu eller?

Men fy vad jobbigt kroppen måste klibba fast på galonmadrassen, det är såklart skönare att få komma till fängelset jämfört med häktet men det är ändå sånt litet utrymme.
Citera
2026-03-17, 17:26
Medlem
Citat:
Fast han kanske inte vill ha de fladdrade med och tolkade av Julia och packet.
Frågan är väl också om Julia har skickat in frankerade kuvert som han kan använda .. för häktespengen är inte hög och porto förhållandevis dyrt idag.

Haha!
Ja det hade varit alldeles för mycket begärt av Chrippa att lägga några kronor på porto för att skriva brev eller rita en teckning till sin dotter.
Citera
2026-03-17, 17:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Arkivfotot vad menar du med det? ska jag köpa bostad tycker du? för det är de jag får upp om jag googlar.
Länka istället.
Jag menar att det foto du kommenterar från artikeln inte är någon aktuell bild, utan ett foto från arkivet, från någonstans och någon tid men som återanvänds.

Jag fick uppfattningen att du trodde att den var från en cell på den plats som Chrippa ska avtjäna sitt straff på.
Citera
2026-03-17, 17:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Haha!
Ja det hade varit alldeles för mycket begärt av Chrippa att lägga några kronor på porto för att skriva brev eller rita en teckning till sin dotter.
Ja, det är faktiskt jäkligt mycket begärt att en som sitter häktad skall lägga pengar på porto - i synnerhet om de enbart har häktesbidrag.
Det är brukligt sedan många år att de utifrån bidrar med frankerade kuvert .. i synnerhet efter att häktade inte får använda vare sig egna eller utifrån inkommande pengar.

Vem är ens så egoistisk att den anser att en häktad ska ta sina 100 kr/v för att skicka brev för 22-48 kr styck.
Helt horribelt att förvänta sig det.
Citera
2026-03-17, 18:29
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Haha!

Ja herregud ja, han måste ju spara frimärkspengarna för snyftbrev till kvällstidningarna förstår vi väl

————

Vad tror vi om clueless video som tydligen släpps under kvällen? Jag tror inte Linnea kommer avslöja något om vem som ljög och enbart prata runt det och skylla på andra i vanlig ordning. Det är bara clickbait.
Citera
2026-03-17, 18:33
Avstängd
bigdickricks avatar
Citat:
Ja, det är faktiskt jäkligt mycket begärt att en som sitter häktad skall lägga pengar på porto - i synnerhet om de enbart har häktesbidrag.
Det är brukligt sedan många år att de utifrån bidrar med frankerade kuvert .. i synnerhet efter att häktade inte får använda vare sig egna eller utifrån inkommande pengar.

Vem är ens så egoistisk att den anser att en häktad ska ta sina 100 kr/v för att skicka brev för 22-48 kr styck.
Helt horribelt att förvänta sig det.

Skönt när ens barn inte är värd ett porto ens. Årets farsa vare ja.
Citera
2026-03-17, 18:38
Avslutad
Citat:
15 januari 2027 - om jag räknat rätt ... men runtomkring det datumet bör det i alla fall vara.

Han borde vara stadigt i permissionsgång så han bör kunna få permission över nyår om han vill.

Undrar om Skenäs har staket?

Säkerhetsklass 3
En öppen anstalt som saknar direkta rymningshinder. Ibland kan en öppen anstalt ha ett staket runt området för att markera anstaltsgränsen tydligt och även hindra obehöriga från att komma in på området. Vid vissa öppna anstalter har de intagna fotboja för att genom gps ha koll på var de befinner sig.

Linnea kanske kan dyka upp under Chrippas utevistelse, så kan de hitta på något busigt i någon av skogsdungarna kanske?
Citera
2026-03-17, 18:39
Avslutad
Citat:
Haha!

Vet du hur horribelt dyrt portot är nu?
Citera
2026-03-17, 18:44
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja gogglade.. Det ser ut att vara samma mysiga madrass. Lätt att rymma också tydligen
https://www.sverigesradio.se/artikel/just-nu-fem-har-rymt-fran-fangelse-i-norrkoping
Inget skriker framgångsrik miljonär som att tillbringa nätterna på en högfrekvenssvetsad galonmadrass tillverkad på kvinnoanstalten Hinseberg
Citera
2026-03-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlfEk
Vet du hur horribelt dyrt portot är nu?

Det är SINNESSJUKT dyrt!
Linnea kanske kan sponsra ekobrottslingen?
Citera
2026-03-17, 18:58
Medlem
Skuggvinds avatar
Enligt mig är det oerhört svårt att hitta en godtagbar ursäkt för att övergiva sitt barn på det sättet han gör. Det är väl om man har missbruksproblematik eller psykiska problem, när man inte kan ta hand om sig själv och barnet behöver skyddas från föräldern. Chrippa har begått brott, ja, men han har fortfarande ett föräldraansvar oavsett om han har vårdnaden eller inte. Barnet ska kunna få träffa sin pappa.

Att han skiter i henne påverkar hennes anknytningsmönster negativt. Det är vidrigt att han inte hört av sig till dottern på snart fyra månader. Hur fan kommer hon påverkas om Julia behöver sitta inne 21 dagar? Jag hoppas att barnet slipper separeras från sin mamma på det sättet, det är brutalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in