Igår, 22:11
Medlem
israelisinnocents avatar
Vem ringer soc?
Citera
Igår, 22:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Bör inte det ses som utifrån barnets bästa att förse Chloe med möjligheten att få träffa och bygga en relation med sitt nya syskon?

Det vore bara tragiskt om dom ska få en dålig relation, pga eventuell svartsjuka eller liknande.

Det ligger ju iof inte bara på Julia, utan alla tre föräldrar att samarbeta.
Det är självklart för barnens bästa .. men det skiter nog både Julia och Jockiboi i .
Citera
Igår, 22:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Temugänget fick sitt smeknamn just för att de framstår som ett gäng personer som i stort sett är plastiga kopior av Anjo, Rask och Jocke. Om jag förstått det rätt så är deras "syfte" på youtube att granska makthavare och att de vill ställa folk till svars.

Men deras egentliga syfte är såklart att mjölka så mycket pengar som möjligt. Och det de tjänar pengar på är att skapa så mycket drama som möjligt, vilket de gör genom att dra in både Chrippa och Jocke i sitt innehåll. Deras videos och content är liksom kopierat/reaktionsvideor på andras. Det verkar vara värsta LasseMajas detektivbyrå-nivån, en av deras följare, Anneli, har tydligen hårddiskar med flera TB fyllda med "bevismaterial" eller liknande.

Grejen är att vi som följde och kollade på Chrippas content före 2023 vet att dessa karaktärer - Medviktarna som bor i en husvagn och som leker journalister tillsammans med 48 årige Axel, är som klippt och skuret ur en sylvass reactionvideo med Outsiders-liknande personer som han skulle ha garvat sönder åt. Tror jag hört Jocke nämna något liknande någonstans också.

Jag försöker att se och konsumera så lite Temu-videos som möjligt, så någon som är mer införstådd i deras kontent kan säkert förklara bättre, men detta är min uppfattning i alla fall
Du har uppenbarligen konsumerat så lite Chrippa som möjligt också .. och är helt fel ute när det gäller både dina "aaaannalyyyyyser"
Citera
Igår, 22:30
Medlem
geek12s avatar
Folk som säger man ska ringa soc är inte okej, även om jag verkligen inte är på C och L sida så är det inte okej. Så länge de inte gör något fel. Men skulle de tex börja veva på sociala medier igen tex när Chrippa kommer ut så är det annorlunda såklart. Men bara anmäla för att anmäla är inte okej.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Vem ringer soc?
Joakim Lundell, Anna Toledano Book och Julia Puhakka med flera ringer soc - på order av Joakim Lundell.
Citera
Igår, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Folk som säger man ska ringa soc är inte okej, även om jag verkligen inte är på C och L sida så är det inte okej. Så länge de inte gör något fel. Men skulle de tex börja veva på sociala medier igen tex när Chrippa kommer ut så är det annorlunda såklart. Men bara anmäla för att anmäla är inte okej.
Med din retorik är det försvarligt att ringa till soc om Anjo, Rask, Motvikt, Skuldis och Jocke som sedan 2024 har fortsatt att vevat på internet mot Chrippa och Linnea och knappt fått någon respons.

Jag har inte hört dig skriva att man ska ringa soc på Anjo, Jocke, Rask, Motvikt, Julia Puhakka, Skuldis och Joakim Lundell. Varför inte?

Chrippa och Linnea har tusentals videos och förmodligen lika många lögner att bemöta.

Vad tycker du om att Joakim Lundell ringer soc?
Citera
Igår, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Men du har missat att chrippa grät för att folk skrev negativt om honom här på fb. Å jag skiter fullständigt i hans förbaskade brorsa snälla, sluta blanda in honom. Håll er till jockes tråd om ni vill kasta skit på dåren.
Har du sett Anjos videos om Chatten i vilken Jocke avslöjar att han styr vad 400ben skriver i Chrippas tråd och 400bens inlägg om att hen har väldigt väldigt tät kontakt med Joakim Lundell och får information (desinformation) av honom vet du om att Joakim Lundell styrt nästan all ryktesspridning om Chrippa här på forumet.
Citera
Igår, 23:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Vem ringer soc?
Det är bara idioter som ringer soc på andra enbart för att man inte gillar dem. Eller som hämnd eller utifrån att man gått på en massa BS på internet.

Det här är familjer som alla har insyn av egna familjer och vänner. De har alla människor omkring sig som skulle reagera och agera om något vore på tok.

Att slösa på samhällets resurser på detta viset är ett bevis på att man inte har alla hästar hemma.
Citera
Igår, 23:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Varför skulle det vara annorlunda?
Om de går ut och försvarar sig betyder det då att de är sämre föräldrar än svinen som i snart tre års tid konstant angripit dem?
När ska man ringa soc för Anjos och Jockibois barn .. tycker du?
Citera
Igår, 23:30
Medlem
Kickassfarsans avatar
Aldrig sett en sån vacker bebis 🥰

Nu blir det familjemys, nu hoppas vi att Julia och Jockeboi kan låta bli att förstöra pga deras avundsjuka.
Citera
Idag, 00:08
Medlem
Skuggvinds avatar
Ni som babblar på om hur viktigt det är med en första syskonträff helt verklighetsfrånvända. Det finns inget rosenskimrande eller gulligt i det här scenariot...

Om Chrippa överhuvudtaget hör av sig när han kommer ut hoppas jag att Julia omedelbart kopplar in familjerätten. En eventuell återförening med pappan efter så lång frånvaro måste ske övervakat av professionella och utomstående, enbart för att minimera skadan på flickan.

Folk verkar glömma att det har gått nästan ett år. C kanske mår jättebra just nu och har anpassat sig till en trygg vardag där pappan inte ingår. En återförening kommer kunna riva upp enorma sår. Om det som sas Julias live för någon vecka sedan stämmer - att C's farmor och farfar lät Linnea träffa C i smyg för någon månad sedan, och att Linnea då valde att avslöja graviditeten - så är nog lilla C förvirrad nog. Hur gränslös och hänsynslös får man vara?

Att som vuxen kvinna gå bakom ryggen på vårdnadshavaren för att plantera den informationen är fan definitionen av manipulativt
Citera
Idag, 00:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Ni som babblar på om hur viktigt det är med en första syskonträff helt verklighetsfrånvända. Det finns inget rosenskimrande eller gulligt i det här scenariot...

Om Chrippa överhuvudtaget hör av sig när han kommer ut hoppas jag att Julia omedelbart kopplar in familjerätten. En eventuell återförening med pappan efter så lång frånvaro måste ske övervakat av professionella och utomstående, enbart för att minimera skadan på flickan.

Folk verkar glömma att det har gått nästan ett år. C kanske mår jättebra just nu och har anpassat sig till en trygg vardag där pappan inte ingår. En återförening kommer kunna riva upp enorma sår. Om det som sas Julias live för någon vecka sedan stämmer - att C's farmor och farfar lät Linnea träffa C i smyg för någon månad sedan, och att Linnea då valde att avslöja graviditeten - så är nog lilla C förvirrad nog. Hur gränslös och hänsynslös får man vara?

Att som vuxen kvinna gå bakom ryggen på vårdnadshavaren för att plantera den informationen är fan definitionen av manipulativt
Jag tycker att hela Julias liv borde övervakas.

Innebär det att jag har rätt? Nej inte nödvändigtvis.

En hint till dig att det är dags att kliva ner från dina höga hästar. Du verkar väldigt för mycket biased för att kunna uttala dig om deras situation.

Det jag däremot kan hålla med om är att professionella bör kopplas in såsom familjerätten.

Men jag tror att Julia kommer att göra allt för att ducka dem så som hon redan tidigare gjort.

Det här slutar inte så bra för Julia när de tar detta rättsligt. Vårdnaden brukar gå till den föräldern som främjar kontakten/umgänget med den andra föräldern. Det är det sista Julia ägnat sig åt.

Domstolen gillar inte när man trotsar domar om umgänge.
Senast redigerad av cinmik Idag kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in