Citat:
Ursprungligen postat av
Skuggvind
Ni som babblar på om hur viktigt det är med en första syskonträff helt verklighetsfrånvända. Det finns inget rosenskimrande eller gulligt i det här scenariot...
Om Chrippa överhuvudtaget hör av sig när han kommer ut hoppas jag att Julia omedelbart kopplar in familjerätten. En eventuell återförening med pappan efter så lång frånvaro måste ske övervakat av professionella och utomstående, enbart för att minimera skadan på flickan.
Folk verkar glömma att det har gått nästan ett år. C kanske mår jättebra just nu och har anpassat sig till en trygg vardag där pappan inte ingår. En återförening kommer kunna riva upp enorma sår. Om det som sas Julias live för någon vecka sedan stämmer - att C's farmor och farfar lät Linnea träffa C i smyg för någon månad sedan, och att Linnea då valde att avslöja graviditeten - så är nog lilla C förvirrad nog. Hur gränslös och hänsynslös får man vara?
Att som vuxen kvinna gå bakom ryggen på vårdnadshavaren för att plantera den informationen är fan definitionen av manipulativt
Jag tycker att hela Julias liv borde övervakas.
Innebär det att jag har rätt? Nej inte nödvändigtvis.
En hint till dig att det är dags att kliva ner från dina höga hästar. Du verkar väldigt för mycket biased för att kunna uttala dig om deras situation.
Det jag däremot kan hålla med om är att professionella bör kopplas in såsom familjerätten.
Men jag tror att Julia kommer att göra allt för att ducka dem så som hon redan tidigare gjort.
Det här slutar inte så bra för Julia när de tar detta rättsligt. Vårdnaden brukar gå till den föräldern som främjar kontakten/umgänget med den andra föräldern. Det är det sista Julia ägnat sig åt.
Domstolen gillar inte när man trotsar domar om umgänge.