2026-08-28, 21:42
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför då. Det är ju sant.

Jag vet, att du vet, att vissa krig vinner man inte med SANNINGEN. Men jag fattar att du kommer köra in i kaklet ändå. Men då kan du väl snälla lyssna på det jag pratar om parallellt. INGEN kommer tacka dig för att du försvarar blunders andra gör. För att du "2019 07 22 (som han som gjorde bort sig inte känner till) så sades "fetaost i SALLAD är gott, och grillad kyckling och potatis är inte VARMT så i princip en sallad" - bara sluta ta såna strider för andra. De skulle aldrig göra för dig om det är billigare bara kalla dig överengagerad dåre.
Citera
2026-08-28, 21:59
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Varför då. Det är ju sant.

Bättre att jag irriterar och kränker dig, än att axel sårar dig på riktigt: Han är öppen med vad han värderar. Lyssna på honom. Han skiter i dig. Han är redo kasta vem som helst under bussen när de gjort sitt syfte. Han är öppen med det. Du måste begripa att det gäller dig med. Du försvarar honom när han inte förtjänar det och du kommer inte ha något att tjäna på det 2028. Gör vad fan du vill, men snälla fatta detta fast du tror ni har ett bond där man backar upp och att det är ömsesidigt. Det är inte. Han försöker inte få dig att tro det är. Det är din moral av vad lojalitet innebär som lurar dig.

Nu har jag sagt detta i klartext fast jag kommer få hat och har allt att förlora. Bollen är din.
Citera
2026-08-28, 22:12
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Hur som helst.
Chrippa väljer nu att inte kontakta sin dotter.
Varför vill inte en viss person här inne inte inse det?

Chrippa kan inte ringa en medåtalad dömd i samma mål som honom. Dvs Julia. Så dottern.

Han fick inte ens möta sin FRU som blev FRIAD. Att du och de flesta andra i tråden vägrar fatta att det är 1a grundläggande facit i svenska rättsfall så det krävs ansöka om undantag på undantag på undantag, är ert problem.

Att du tror på Julia som bevisligen hittar på att HON får bestämma att hon av illvilja och svartsjuka har rätt hitta på att Christofer får möta sin dotter hos mig, när jag och min mamma är med och spelar in - ditt problem. Han får ta med henne fredag kl 17.00-söndag kl 17.00 MEN Julia förnekar honom det. Hans ALTERNATIV är ringa polisen som släpar iväg barnet, eller tala förstånd med Julia vilket han GJORT om du ser bevisen i Operation Cobra 1.

Att Julia ens HAR vårdnaden, och Chrippa umgänge fredag-söndag (som Julia saboterar) är pga Chrippa tyckte det var en bätte lösning än att barnet skulle bli omhändertaget enligt LVU och bo hos främlingar soc placerade henne hos. Bara se Operation Cobra innan du gör bort dig mer.
Citera
2026-08-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Ironiskt att "succen" Hatet måste kompletteras med Opration Kobra ändå.
Det var väntat. BGB trodde dock att det var etablerad gammelmedia som skulle ta vid. Och det kommer de att göra. Det har bara tagit kongress tid än vad man räknat med.

Jockibois fall kommer innebära en förändring av Youtube. Chrippa kommer äntligen få upprättelse och Boi hamnar i kylan där han hör hemma.

Kommer bli en tuff höst för PÖ
Citera
2026-08-28, 22:38
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Chrippa och Julia är dömda i samma mål. Han får därför inte lov att ringa henne.

Hur svårt ska det vara att förstå??

Jag fattar inte hur ni är funtade som måste sparka på någon som redan ligger. Ni beter er lika sadistiskt som Joakim Lundell.
Kriminalvården kan ju inte automatiskt förhindra all kontakt mellan en intagen förälder och ett minderårigt barn baserat på att föräldrarna är meddömda i samma mål. Först och främst är det Chrippa själv som måste ta initiativet till att SÖKA besökstillstånd/samtalstillstånd med dottern för att det ens ska kunna handläggas och tas beslut. Julia och Chrippa är knappast de första föräldrarna till ett barn som dömts i samma mål, det bör finnas en hel del sätt att lösa kommunikationen på utan att involvera Julia i själva kontakten mellan barnet och pappan. Kritiken mot Chrippa i detta ligger just i att viljan till kontakt med dottern inte verkar finnas - om vi ska tro det Julia sagt så bröt han kontakten runt november-december redan, dvs. innan han blev frihetsberövad. Varför då?

Nu följer jag inte alla uppdateringar kring Chrippas liv, och har hoppat över en hel del sidor av spamminlägg i den här tråden, men han verkar ju ha sökt om telefontillstånd till att ringa andra närstående.

Kan vi släppa fixeringen vid Jocke någon gång? Han är helt irrelevant för om Chrippa tar ansvar för sitt barn eller inte. Det är nästan lite taskigt mot Chrippa att han aldrig tillåts stå på egna ben, utan alltid förminskas till en ständig jämförelse med sin brorsa.
Citera
2026-08-28, 22:49
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Kriminalvården kan ju inte automatiskt förhindra all kontakt mellan en intagen förälder och ett minderårigt barn baserat på att föräldrarna är meddömda i samma mål. Först och främst är det Chrippa själv som måste ta initiativet till att SÖKA besökstillstånd/samtalstillstånd med dottern för att det ens ska kunna handläggas och tas beslut. Julia och Chrippa är knappast de första föräldrarna till ett barn som dömts i samma mål, det bör finnas en hel del sätt att lösa kommunikationen på utan att involvera Julia i själva kontakten mellan barnet och pappan. Kritiken mot Chrippa i detta ligger just i att viljan till kontakt med dottern inte verkar finnas - om vi ska tro det Julia sagt så bröt han kontakten runt november-december redan, dvs. innan han blev frihetsberövad. Varför då?

Nu följer jag inte alla uppdateringar kring Chrippas liv, och har hoppat över en hel del sidor av spamminlägg i den här tråden, men han verkar ju ha sökt om telefontillstånd till att ringa andra närstående.

Kan vi släppa fixeringen vid Jocke någon gång? Han är helt irrelevant för om Chrippa tar ansvar för sitt barn eller inte. Det är nästan lite taskigt mot Chrippa att han aldrig tillåts stå på egna ben, utan alltid förminskas till en ständig jämförelse med sin brorsa.

Som du konstaterar finns processer och dessa kvarnar mal långsamt.

Det fetade är en lögn som Julia, Jocke och Anjo sprider.

Att det är svårt släppa taget om Jocke som med 1,2 miljoner följare sprider lögnen om sig själv som ett offer som söker ro, är för att han är den som skapar drama, LJUGER, och styr och ställer vad andra gör. Och till och med FUCKING TV4 köper hans lögner och sprider dem.
Citera
2026-08-28, 23:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag tycker din kritik är illegitim. Axel, när han ljuger och flyttar målstolparna, visar aktivt att han inte ljuger när han säger att han skiter i Chloe och att han bara bryr sig för han streamar och engagerar sig enbart för att tjäna pengar och bränna sina fiender. Lyssna noga innan du bränner din trovärdighet du byggt upp under flera år, för att du försvarar honom. Hör vad han säger. Han är inte ute efter att få vänner. Han vill tjäna pengar så han slipper återgå till ett vanligt jobb. Han ljuger inte för dig. Du måste bara lyssna och lita på det han säger.
Min kritik mot Legio är helt legitim. Jag har själv haft med honom att göra och fått ta hans skit och icke legitima argument.

När det gäller Axel säger han precis tvärtemot det du säger. Operation Kobra är ingen förtjänst, han tjänar inga pengar på det och han gör det för att han inte tål lögner utan tycker att sanningen ska fram.

När han streamar gör han det för pengar och det är han ärlig med - det innebär INTE att han går emot sin egen moral för att tjäna pengar.

Jag förstår inte varför jag skulle förlora i trovärdighet för att jag hör vad han säger och tycker att han agerar i linje med det.
Axel behöver inte att jag försvarar honom - det kan han sköta själv. Och jag anser inte att jag behöver försvara att jag tycker att han och jag delar åsikt om vad som hänt, vad som är moraliskt förkastligt och vad som är moraliskt försvarbart i den här härvan.
Jag skyddar inte honom och han skyddar inte mig - när vi anser att den andre är ute och cyklar så är vi nog båda beredda att ta det ställningstagandet också.
När det gäller härvan delar vi i stora drag åsikt -- när vi inte gör det brukar jag säga det i chatten, och när han tycker jag är dum i huvudet så får jag veta det.
Så den där symbiosen du tycks tro finns - den existerar inte.

Citat:
Jag vet, att du vet, att vissa krig vinner man inte med SANNINGEN. Men jag fattar att du kommer köra in i kaklet ändå. Men då kan du väl snälla lyssna på det jag pratar om parallellt. INGEN kommer tacka dig för att du försvarar blunders andra gör. För att du "2019 07 22 (som han som gjorde bort sig inte känner till) så sades "fetaost i SALLAD är gott, och grillad kyckling och potatis är inte VARMT så i princip en sallad" - bara sluta ta såna strider för andra. De skulle aldrig göra för dig om det är billigare bara kalla dig överengagerad dåre.
Det här kriget kommer ingen att vinna - men det är viktigt att sanningen kommer fram.
Precis som det var för Rasks målsägare .. Sanningen måste fram för att kunna ge sinnesfrid.

Citat:
Bättre att jag irriterar och kränker dig, än att axel sårar dig på riktigt: Han är öppen med vad han värderar. Lyssna på honom. Han skiter i dig. Han är redo kasta vem som helst under bussen när de gjort sitt syfte. Han är öppen med det. Du måste begripa att det gäller dig med. Du försvarar honom när han inte förtjänar det och du kommer inte ha något att tjäna på det 2028. Gör vad fan du vill, men snälla fatta detta fast du tror ni har ett bond där man backar upp och att det är ömsesidigt. Det är inte. Han försöker inte få dig att tro det är. Det är din moral av vad lojalitet innebär som lurar dig.

Nu har jag sagt detta i klartext fast jag kommer få hat och har allt att förlora. Bollen är din.
Jag är glad för din omtanke - men du behöver inte oroa dig. Axel kan inte såra mig -- det är väldigt få människor som har en sån betydelse för mig så att de kan göra det.
Du har missförstått det, vi har ingen "bond" - vi delar bara uppfattning i vissa frågor/avseenden. Han kan kasta mig under bussen - men han kan inte såra mig.. Och jag är helt övertygad om att han har samma uppfattning om mig.
Citera
2026-08-28, 23:24
Medlem
Citat:
När det gäller härvan delar vi i stora drag åsikt -- när vi inte gör det brukar jag säga det i chatten, och när han tycker jag är dum i huvudet så får jag veta det.
Så den där symbiosen du tycks tro finns - den existerar inte.

Jag är glad för din omtanke - men du behöver inte oroa dig. Axel kan inte såra mig -- det är väldigt få människor som har en sån betydelse för mig så att de kan göra det.
Du har missförstått det, vi har ingen "bond" - vi delar bara uppfattning i vissa frågor/avseenden.

Så du är alltså Axels hund. Efter som ni delar uppfattning, menar jag.

Råkade radera det om att du inte behöver försvara honom, för han klarar det själv. Nervärderar du inte lilla paret då, när du försvarar precis allt, när det kommer till dem?
Citera
2026-08-28, 23:26
Avstängd
Citat:
Min kritik mot Legio är helt legitim. Jag har själv haft med honom att göra och fått ta hans skit och icke legitima argument.

När det gäller Axel säger han precis tvärtemot det du säger. Operation Kobra är ingen förtjänst, han tjänar inga pengar på det och han gör det för att han inte tål lögner utan tycker att sanningen ska fram.

När han streamar gör han det för pengar och det är han ärlig med - det innebär INTE att han går emot sin egen moral för att tjäna pengar.

Han har ingen moral, han är psykopat.
Citera
2026-08-28, 23:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind

Jo, de kan förhindra att kontakten sker genom målskamraten.

De hade kunnat lösa det genom att barnet fått ha kontakt via Linnéa eller via hans föräldrar -- men då måste Julia godkänna det och får inte vara delaktig vid telefonsamtal eller träffar.
Citera
2026-08-29, 00:46
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Jo, de kan förhindra att kontakten sker genom målskamraten.

De hade kunnat lösa det genom att barnet fått ha kontakt via Linnéa eller via hans föräldrar -- men då måste Julia godkänna det och får inte vara delaktig vid telefonsamtal eller träffar.

Svar nej

”Andra godkända anhöriga och vänner: Man kan ansöka om telefontillstånd till syskon, mor- och farföräldrar, andra släktingar eller vänner. Kriminalvården gör då en kontroll (bland annat i belastningsregistret) och mottagaren måste godkänna kontakten”

Varför bemödar du om varje liten grej att du måste alltid ta Chrippas parti?

Är du besatt av han? Eller nej just de du är ju besatt av hans bror och hatar han över allting, därav måste du dag och ut och dag in försvara Mr white trash.
Citera
2026-08-29, 00:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Där jag inte håller med gör jag inte, ingen av oss behöver repetera oss i tråden.

Skönt att höra att axel inte kan såra dig. Du är vuxen så får lita på det. Skönt du tog det rätt och inte började slåss mot något jag inte sade. Jag missförstod inget men du missförstod inte heller mig, frågan eller min intention särskilt grovt. Upplever inte att du fattade exakt vad jag lyfter, men det duger gott och väl för jag ser vad du pratar om och vilka perspektiv.

Det här att du och jag är raka, tycker olika eller exakt samma och sen går vidare är det jag uppskattar mest med dig.
Detsamma, det och att du har och visar omtanke. Jag är inte lika bra på att uttrycka det, men jag vill dig väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in