Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Jag tycker din kritik är illegitim. Axel, när han ljuger och flyttar målstolparna, visar aktivt att han inte ljuger när han säger att han skiter i Chloe och att han bara bryr sig för han streamar och engagerar sig enbart för att tjäna pengar och bränna sina fiender. Lyssna noga innan du bränner din trovärdighet du byggt upp under flera år, för att du försvarar honom. Hör vad han säger. Han är inte ute efter att få vänner. Han vill tjäna pengar så han slipper återgå till ett vanligt jobb. Han ljuger inte för dig. Du måste bara lyssna och lita på det han säger.
Min kritik mot Legio är helt legitim. Jag har själv haft med honom att göra och fått ta hans skit och icke legitima argument.
När det gäller Axel säger han precis tvärtemot det du säger. Operation Kobra är ingen förtjänst, han tjänar inga pengar på det och han gör det för att han inte tål lögner utan tycker att sanningen ska fram.
När han streamar gör han det för pengar och det är han ärlig med - det innebär INTE att han går emot sin egen moral för att tjäna pengar.
Jag förstår inte varför jag skulle förlora i trovärdighet för att jag hör vad han säger och tycker att han agerar i linje med det.
Axel behöver inte att jag försvarar honom - det kan han sköta själv. Och jag anser inte att jag behöver försvara att jag tycker att han och jag delar åsikt om vad som hänt, vad som är moraliskt förkastligt och vad som är moraliskt försvarbart i den här härvan.
Jag skyddar inte honom och han skyddar inte mig - när vi anser att den andre är ute och cyklar så är vi nog båda beredda att ta det ställningstagandet också.
När det gäller härvan delar vi i stora drag åsikt -- när vi inte gör det brukar jag säga det i chatten, och när han tycker jag är dum i huvudet så får jag veta det.
Så den där symbiosen du tycks tro finns - den existerar inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Jag vet, att du vet, att vissa krig vinner man inte med SANNINGEN. Men jag fattar att du kommer köra in i kaklet ändå. Men då kan du väl snälla lyssna på det jag pratar om parallellt. INGEN kommer tacka dig för att du försvarar blunders andra gör. För att du "2019 07 22 (som han som gjorde bort sig inte känner till) så sades "fetaost i SALLAD är gott, och grillad kyckling och potatis är inte VARMT så i princip en sallad" - bara sluta ta såna strider för andra. De skulle aldrig göra för dig om det är billigare bara kalla dig överengagerad dåre.
Det här kriget kommer ingen att vinna - men det är viktigt att sanningen kommer fram.
Precis som det var för Rasks målsägare .. Sanningen måste fram för att kunna ge sinnesfrid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Bättre att jag irriterar och kränker dig, än att axel sårar dig på riktigt: Han är öppen med vad han värderar. Lyssna på honom. Han skiter i dig. Han är redo kasta vem som helst under bussen när de gjort sitt syfte. Han är öppen med det. Du måste begripa att det gäller dig med. Du försvarar honom när han inte förtjänar det och du kommer inte ha något att tjäna på det 2028. Gör vad fan du vill, men snälla fatta detta fast du tror ni har ett bond där man backar upp och att det är ömsesidigt. Det är inte. Han försöker inte få dig att tro det är. Det är din moral av vad lojalitet innebär som lurar dig.
Nu har jag sagt detta i klartext fast jag kommer få hat och har allt att förlora. Bollen är din.
Jag är glad för din omtanke - men du behöver inte oroa dig. Axel kan inte såra mig -- det är väldigt få människor som har en sån betydelse för mig så att de kan göra det.
Du har missförstått det, vi har ingen "bond" - vi delar bara uppfattning i vissa frågor/avseenden. Han kan kasta mig under bussen - men han kan inte såra mig.. Och jag är helt övertygad om att han har samma uppfattning om mig.