Citat:
Ursprungligen postat av
Geiranger
Det fetade, varför vill du få det att låta som om du har ”insyn” och ”vet” att Chrippa inte gjort detta?
Även om kriminalvården inte hindrar honom, så kan han ju inte själv åka hem och hämta barnet till ett besök.
Små barn har ingen egen telefon och telefonnummer.
I normala fall så vill inte en förälder som själv är dömd i samma mål hindra kontakten mellan barnet och den andre föräldern.
Självklart hade det gått att lösa, OM den andre föräldern velat det.
Du vet att det du skriver inte är sant, ändå gör du det i syfte att såra.
Jag har ingen respekt för Chrippa i stort och försvarar honom inte.
Men att gå på hans engagemang och omsorg om sitt barn, det är ett fegt och sadistiskt beteende.
Jag känner förakt för svaga människor som dig (och Joakim Lundell) som inte kan sluta sparka på människor som redan ligger.
Jag, och många andra, har redan skrivit om detta tidigare, men okej. Återupprepar mig.
Jag har noll insyn i hans privatliv och har aldrig påstått det heller. Om det nu är för komplicerat att söka formella tillstånd för kontakt så kan han, som andra i tråden redan nämnt, alltid skriva brev, skicka teckningar eller vykort. Att skylla total radiotystnad på att barnet saknar telefonnummer faller platt. Han är helt enkelt en deadbeat dad. Inget man ska vara stolt över.
Om jag fattar det rätt så är Kobras syfte
(förutom visningar och pengar) att
bevisa att Chrippa bryr sig och att han inte övergett dottern. De skapar en video på över en timme där de duckar det Chrippa faktiskt kritiseras för! Ska göra det väldigt tydligt:
Kritiken gäller att han lyst med sin frånvaro sedan slutet av 2025 och under hela 2026. Att lägga fram historiska SMS från 2025 bemöter inte frågan om varför det varit tyst under 2026.
Om han inte vill ha kontakt med dottern så kan ingen tvinga honom, men att Linnéa samtidigt sitter i kommentarsfälten och skriver om potentiella framtida vårdnadstvister rimmar illa med hur barnpsykologi och föräldraansvar fungerar i verkligheten. Föräldraskap är ingen strömbrytare man slår på och av när det passar ens egna schema. Barn behöver förutsägbarhet, kontinuitet, stabila anknytningspersoner och lugn och ro - inte att ryckas in och ut ur vuxnas konflikter eller få sitt privatliv uthängt som underhållning.