2026-08-29, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Man får ju hoppas att han åtminstone får möjlighet att gå ut grundskolan under tiden han sitter inspärrad.

Kommer ta mååånga år för han att examera åk 9. Killen är helt bränd i skallen. Mycket pga alla droger nog. Tveksam han klarat av mellanstadiet helt seriöst.
Citera
2026-08-29, 19:25
Avslutad
När kommer del 2 av Kobra? I morgon? 🙂 Del 1 var ju en skam. Man blev inte imponerad direkt. Fyra psykfall som spekulerar och leker smarta där högskolepoängen är 0.
Citera
2026-08-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Och varför ligger han? Christofer har bäddat alldeles själv, men han kan inte ta ansvar, utan skyller på alla andra.
Det är irrelevant varför han ”ligger”.

Starka, och genuint respekterade ledare, sparkar inte på människor som redan ligger.

De vågar stå upp för det som är rätt.
Och skulle aldrig frånta ett barn rätten till kontakt med sin pappa för att tillfredsställa sitt eget sköra ego och hämndbehov.
Citera
2026-08-29, 19:55
Avstängd
bigdickricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
När kommer del 2 av Kobra? I morgon? 🙂 Del 1 var ju en skam. Man blev inte imponerad direkt. Fyra psykfall som spekulerar och leker smarta där högskolepoängen är 0.

Dom ska bara mjölka visningar innan dom slänger ut nästa avsnitt. Det är så uppenbart att dom vill ha fler visningar så dom tjänar mer deg. Säger dom något annat så är det bara lögner. Men det kommer ofta lögner från dom där personerna.
Citera
2026-08-29, 19:58
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det fetade, varför vill du få det att låta som om du har ”insyn” och ”vet” att Chrippa inte gjort detta?

Även om kriminalvården inte hindrar honom, så kan han ju inte själv åka hem och hämta barnet till ett besök.

Små barn har ingen egen telefon och telefonnummer.

I normala fall så vill inte en förälder som själv är dömd i samma mål hindra kontakten mellan barnet och den andre föräldern.
Självklart hade det gått att lösa, OM den andre föräldern velat det.

Du vet att det du skriver inte är sant, ändå gör du det i syfte att såra.

Jag har ingen respekt för Chrippa i stort och försvarar honom inte.
Men att gå på hans engagemang och omsorg om sitt barn, det är ett fegt och sadistiskt beteende.

Jag känner förakt för svaga människor som dig (och Joakim Lundell) som inte kan sluta sparka på människor som redan ligger.
Jag, och många andra, har redan skrivit om detta tidigare, men okej. Återupprepar mig.

Jag har noll insyn i hans privatliv och har aldrig påstått det heller. Om det nu är för komplicerat att söka formella tillstånd för kontakt så kan han, som andra i tråden redan nämnt, alltid skriva brev, skicka teckningar eller vykort. Att skylla total radiotystnad på att barnet saknar telefonnummer faller platt. Han är helt enkelt en deadbeat dad. Inget man ska vara stolt över.

Om jag fattar det rätt så är Kobras syfte (förutom visningar och pengar) att bevisa att Chrippa bryr sig och att han inte övergett dottern. De skapar en video på över en timme där de duckar det Chrippa faktiskt kritiseras för! Ska göra det väldigt tydligt:

Kritiken gäller att han lyst med sin frånvaro sedan slutet av 2025 och under hela 2026. Att lägga fram historiska SMS från 2025 bemöter inte frågan om varför det varit tyst under 2026.

Om han inte vill ha kontakt med dottern så kan ingen tvinga honom, men att Linnéa samtidigt sitter i kommentarsfälten och skriver om potentiella framtida vårdnadstvister rimmar illa med hur barnpsykologi och föräldraansvar fungerar i verkligheten. Föräldraskap är ingen strömbrytare man slår på och av när det passar ens egna schema. Barn behöver förutsägbarhet, kontinuitet, stabila anknytningspersoner och lugn och ro - inte att ryckas in och ut ur vuxnas konflikter eller få sitt privatliv uthängt som underhållning.
Citera
2026-08-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Jag, och många andra, har redan skrivit om detta tidigare, men okej. Återupprepar mig.

Jag har noll insyn i hans privatliv och har aldrig påstått det heller. Om det nu är för komplicerat att söka formella tillstånd för kontakt så kan han, som andra i tråden redan nämnt, alltid skriva brev, skicka teckningar eller vykort. Att skylla total radiotystnad på att barnet saknar telefonnummer faller platt. Han är helt enkelt en deadbeat dad. Inget man ska vara stolt över.

Om jag fattar det rätt så är Kobras syfte (förutom visningar och pengar) att bevisa att Chrippa bryr sig och att han inte övergett dottern. De skapar en video på över en timme där de duckar det Chrippa faktiskt kritiseras för! Ska göra det väldigt tydligt:

Kritiken gäller att han lyst med sin frånvaro sedan slutet av 2025 och under hela 2026. Att lägga fram historiska SMS från 2025 bemöter inte frågan om varför det varit tyst under 2026.

Om han inte vill ha kontakt med dottern så kan ingen tvinga honom, men att Linnéa samtidigt sitter i kommentarsfälten och skriver om potentiella framtida vårdnadstvister rimmar illa med hur barnpsykologi och föräldraansvar fungerar i verkligheten. Föräldraskap är ingen strömbrytare man slår på och av när det passar ens egna schema. Barn behöver förutsägbarhet, kontinuitet, stabila anknytningspersoner och lugn och ro - inte att ryckas in och ut ur vuxnas konflikter eller få sitt privatliv uthängt som underhållning.
Men nu säger du emot dig själv.

Du skrev:
Citat:
Chrippa har begått brott, ja, men han har fortfarande ett föräldraansvar oavsett om han har vårdnaden eller inte. Barnet ska kunna få träffa sin pappa.

Operation Kobra visar ju med all tydlighet att han inget hellre VILL än att ha kontakt med barnet. Men får inte det.

Vad tror du har förändrats 2026?
Att mamman bönar och ber om att barnet ska få träffa honom, och det är han som säger nej?
Att mamman plötsligt talar sanning?

Jag ber dig läsa ditt tidigare inlägg angående anknytning och barnets rätt till sin pappa igen, och fundera över om du verkligen vill medverka i det du gör just nu.

Om det verkligen är för barnets bästa.
Citera
2026-08-29, 21:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter7301
Om du nu tycker del 1 var en skam, varför frågor du när del 2 kommer?
Förresten specificera gärna på vilket sätt Operation Kobra var en skam?

Är det inte jobbigt att låtsas att en nothingburger är något att bry sig om?
Citera
2026-08-29, 22:10
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Men nu säger du emot dig själv.

Du skrev:

Operation Kobra visar ju med all tydlighet att han inget hellre VILL än att ha kontakt med barnet. Men får inte det.

Vad tror du har förändrats 2026?
Att mamman bönar och ber om att barnet ska få träffa honom, och det är han som säger nej?
Att mamman plötsligt talar sanning?

Jag ber dig läsa ditt tidigare inlägg angående anknytning och barnets rätt till sin pappa igen, och fundera över om du verkligen vill medverka i det du gör just nu.

Om det verkligen är för barnets bästa.
Finns massor av inlägg som förklarar Julias oro för Chrippas hemmiljö och hur det kan skada barnet.

Citat:
Ursprungligen postat av banal
Något som ingen kan förneka är de officiella domstolshandlingarna. De är väldigt tydliga.

- Vid den muntliga förhandlingen ang socialnämndens ansökan om LVU den ( Förvaltningsrätten i Karlstad 5446-24) 23 januari 2025 vill kräket att den skall beviljas. Barnets offentliga biträde anser detsamma. Den som opponerar sig är Julia, hon vill behålla vårdnaden till skillnad från barnets far som alltså vill se henne omhändertagen.

- Han håller fast vid denna ståndpunkt i drygt två veckor. I en skriftlig inlaga daterad den 11 februari 2025 anges att han har ändrat inställning till LVU-ansökan och nu istället vill att den avslås. Domstolen sammanfattar följande i domen daterad 2025-03-07:

Domstolen slår därefter fast att Julia, i linje med kräkets ändrande uppfattning, ska ha ensam vårdnad medan barnet ska ha umgängesrätt med pappan.

Först ställer han sig alltså bakom LVU-ansökan, och sen ger han vårdnaden till Julia. Detta slås vidare fast i en dom vid Örebro TR (målnr T 1683-25) meddelad 31 mars 2025, där ett avtal om umgänge upprättas.

Konflikterna fortsätter dock efter detta, och den 6 augusti 2025 ansöker Julia om stämning vid Örebro TR (T 5345-25):

I kräkets svaromål i oktober 2025 motsätter han sig Julias yrkande - han vill nu i första hand ha delad vårdnad, i andra hand att överenskommelsen om umgänge ska gälla. Tre dagar senare, 2025-10-27, utfärdar Örebro TR stämning av kräket.

Ärendet handläggs vidare under vintern, men den 21 januari 2026 så inkommer en begäran om avskrivning av ärendet. Kräkets advokat skriver då:

Efter kontroll av domstolen så dras den då utfärdade stämningen mot kräket tillbaka - liksom kräkets båda yrkanden om, antingen, gemensam vårdnad, eller umgänge enligt tidigare avtal - genom beslut meddelat 22 januari 2026.

Under de sex månader som gått sedan TRs beslut har inga nya mål rörande vårdnad eller umgänge registrerats hos domstolen.

Om kräket är så missnöjd med situationen står det honom helt fritt att driva saken juridiskt. Varje dag är en ny möjlighet att inkomma med en stämningsansökan för att ändra situationen. Det väljer han att inte göra. Varje enskild dag.

Letade upp Chrippas meritlista som Halmstad sammanställde för någon dag sedan. Den kan säkert kompletteras med fler punkter.

Citat:
1. Knarkar.
2. Hur de betedde sig mot Julia på hennes födelsedag 2024 när hon ville träffa C.
3. Sitter höga i en bil utomlands och när C skriker att de ska vara tysta skrattar de åt henne.
4. Skjutsar ungen på sparkcykel utan hjälm.
5. Inget bilbälte på ungen.
6. Använder ungen som en resväska.
7. Använder ungen som en trofé.
8. Missköter hennes tänder med energidryck och borstar inte hennes tänder.
9. Skaffar inte en egen säng till dottern Jonna får göra det.
10. Drar massa sexsnack framför dottern.
11. Lämnar dottern till Julia när den blir jobbig.
12. Hur han gått på offentligt Therese Jonna Lisen Tärnsby Book osv
13. När Lunabell blev äldre skulle han skicka föräldrarnas sexfilm till henne.
14. Hotat Flashbackanvändare.
15. Sett ner på arbetslösa sjukskrivna osv.
16. Sett ner på psykisk ohälsa.
17. Hans rasism offentligt. Fruktansvärd.
18. Hans homofobi offentligt.
19. Hur han pratat om Jacke.
20. Hur han pratat om Jonnas mamma.

Julias oro och beskyddande av dottern är ju verkligen obefogad. Snarare att man är stolt över att hon orkar stå på sig och att hon till synes "steppat upp" senaste året. Och nej, jag är inget Juliafan. Hon är långt ifrån fläckfri. Alltså tro mig, jag har fördomar och åsikter om henne, men detta är inte hennes tråd. Vi diskuterar Christofer.
Citera
2026-08-29, 22:54
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Efter att ha läst dina gamla inlägg blir det tydligt att du har en agenda att fokusförflytta och sprida ett visst narrativ.
Således ingen anledning att diskutera frågan mer med dig.

Himla synd att Medviktarna och Axel gjorde om flera av SVT:s misstag med Hatet:

- de skulle inte ha inkluderat Linnea, eller något som kan tolkas som ett ”försvar” av Chrippa och Linnea, utan enbart fokuserat på Jockes lögner

- de skulle ha släppt allt samtidigt, inte gett Jocke och Ninetone möjlighet att underminera och förändra narrativet med ”framing”

Jag hoppas dock att media och många andra blivit klokare sedan sist.
Att kräva att vuxna tar juridiskt och faktiskt ansvar för ett barn är inte en agenda, det kallas saklighet. Dessa krav ställs i första hand på Julia i egenskap av juridisk vårdnadshavare, men även på Chrippa i hans föräldraroll.

Att du tvingas gräva i min posthistorik från i vintras för att hitta inlägg där jag lyfter anknytningsteori och barns rätt till sina föräldrar bevisar bara hur svårt du har att bemöta det som ifrågasätts i nutid. Kan för övrigt rekommendera att läsa på om just anknytningsteorin, för den belyser exakt varför stabilitet och närvaro är så avgörande.

Min ståndpunkt har inte förändrats en millimeter: Ett barn har rätt till en trygg, förutsägbar och stabil relation till båda sina föräldrar - när det sker för barnets bästa och med kontinuitet. Att jag skrev om barns utsatthet, trygghet och anknytningsmönster i trådarna kring Hatet berodde på en enda sak: barnperspektivet.

Min lojalitet har från dag ett legat hos barnen som dras in i skiten - aldrig hos någon av de vuxna som söker upprättelse, pengar eller prestige på deras bekostnad.
Citera
2026-08-30, 11:39
Medlem
Citat:
För att kunna fortsätta skratta åt eländet.

För att inget bevisades, att Chrippa ville ha kontakt med sin dotter i februari 2025 är helt irrelevant hur han skiter i sin dotter 2026.

Dessutom visar Linnea bara upp vilken kass morsa hon kommer bli och vilken kass styvmor hon är till C.

Det bästa här vore att alla tre (Chrippa, Linnea och Julia) får professionellt stöd i sina föräldraroller så att de kan bli så bra föräldrar som möjligt för sina barn. De behöver även få insikt i vikten av att värna om barns integritet och vad som är lämpligt att dela offentligt. För där är alla tre helt gränslösa i dagsläget.
Citera
2026-08-30, 17:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För att kunna fortsätta skratta åt eländet.

För att inget bevisades, att Chrippa ville ha kontakt med sin dotter i februari 2025 är helt irrelevant hur han skiter i sin dotter 2026.

Dessutom visar Linnea bara upp vilken kass morsa hon kommer bli och vilken kass styvmor hon är till C.
Du har ju inte sett videon eftersom du inte vet vilket tidsspann den täcker.
Citera
2026-08-30, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har ju inte sett videon eftersom du inte vet vilket tidsspann den täcker.

Jo det har jag visst. Annars kan du ju printscreena eller tidsstämpel som visar under 2026 och motbevisa mig! Kom igen nu. Kör! Vinn en diskussion för en gång skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in