Många ser säkert detta fenomen årligen och som mest under sommarhalvåret då svensken kopplar på släpvagnen, båtvagnen eller husvagnen och kör iväg som fungerar bra.
Men att backa, då är det kört för många svenskar.
(obs. inte alla)
"Har sett tjejer som är grym att backa med släp medans gubben får stå och titta på .."
Vad har ni för kommentarer och erfarenheter
om detta fenomen?
Jag är svensk och är en höjdare på att backa med släp, naturbegåvning som man säger.
Gammal tråd jag vet, men TS ställer en korkad imbecill fråga…
Det är inget märkligt att folk som normalt inte backar ofta med släp inte är fenor på att backa med släp, och det spelar ingen roll var de kommer ifrån eller hudfärg religion eller skonummer… Och detsamma gäller i alla länder.
Det som möjligen kan påverka är att vissa kan ha mer anlag och lättare att lära sig den konsten än andra.
Själv är jag absolut och bevisligen en fena på att backa med släp, men även jag är bara människa och har det gått åratal mellan gångerna man t ex backar ett 24m ekipage, så får man vara ödmjuk och inse att man kan vara ringrostig och det kan bli liiite knepigare och ta liiite längre tid. Men på plats kommer jag alltid, och utan benbrott eller strukturella skador…
Såg tre svenskar igår att turas om att backa med släp, ingen jävel av tomtarna kunde backa.
Frågade vad de sysslade med - kan du frågade de.. självklart, hoppade in å backade
Såg tre svenskar igår att turas om att backa med släp, ingen jävel av tomtarna kunde backa.
Frågade vad de sysslade med - kan du frågade de.. självklart, hoppade in å backade
Du ser. Varför skall man lära sig backa. Det finns alltid tomtar som vill hoppa in i bilen och briljera.
Jag är svensk och jag har backat med släp en enda gång. Det handlade om ett tomt släp som skulle parkeras och då det fanns gott om utrymme så testade jag. Jag fick testa lite, men det kom på plats utan skador eller problem. Jag kan "teorin" bakom backning med släp, men jag kör inte med släp varje år.
Om jag får vara lite fördomsfull så uppstår nog många av problemen på campingplatser där en ovan förare ska backa in husvagnen samtidigt som en nervös men i övrigt inkompetens parter skriker, står i vägen och viftar med armarna. Under tiden sitter campinggrannarna småfulla och tittar på, skrattar och fäller dryga kommentarer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!