• 1
  • 2
2021-05-12, 15:30
Om vi tänker oss ett gängkrig i t.ex. en förort eller en svensk medelstor stad. På ena sidan står ett MC-gäng t.ex. Hells Angels eller Bandidos. PÅ andra sidan står ett gäng med kriminella förortsgangsters t.ex. Shottaz eller Dödspatrullen. Vem skulle vinna ett sådant gängkrig om man antar att gängen har lika många medlemmar? Vilka har störst tillgång till vapen o.s.v.? Vilka är mest villiga att döda för gängets skull? Kan tillgången på motorcyklar vara en fördel för MC-gänget?
Citera
2021-05-12, 15:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Om vi tänker oss ett gängkrig i t.ex. en förort eller en svensk medelstor stad. På ena sidan står ett MC-gäng t.ex. Hells Angels eller Bandidos. PÅ andra sidan står ett gäng med kriminella förortsgangsters t.ex. Shottaz eller Dödspatrullen. Vem skulle vinna ett sådant gängkrig om man antar att gängen har lika många medlemmar? Vilka har störst tillgång till vapen o.s.v.? Vilka är mest villiga att döda för gängets skull? Kan tillgången på motorcyklar vara en fördel för MC-gänget?

MC-gänget vinner. Dom har mer resurser.
Citera
2021-05-12, 15:47
Medlem
jewclaws avatar
Som ovanstående skriver - ett väletablerat mc-gäng utan tvekan, mer resurser på så många fler plan.
Citera
2021-05-12, 15:51
Medlem
det enda som skulle ställa till det är framtiden om mc skulle börja skjuta lika öppet som de dårrna som inte visar nån som helst hänsyn till oskyldiga, vare sig det är barn lr kvinnor utan skjuter hej vilt. mc tror jag sulle visa lite mer hänsyn och vara kapabla att försöka planera nåt.

men skulle det va lika villkor tror jag mc skulle klara av det
Citera
2021-05-12, 15:52
Medlem
BigBusinesss avatar
Är inte Bandidos bestående av förortsbor numera?

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
MC-gänget vinner. Dom har mer resurser.

Nej tyvärr(?) inte.

Var en lång tråd nyss där HA fick stryk av några vanlig smågangsters. Alla väntade på den stora hämden som aldrig kom.

HA-supportrarna i tråden försökte lansera idén att luringarna fått ”böta”. Men det tror ju inte jag.

Ska se om jag hittar tråden. Var det inte någon utländsk ledare på besök med, så det tog extra på prestigen. Aldrig att ett gäng med riktig makt hade släppt förbi det med någon fjantig uppgörelse som inte allmänheten skulle märkt. Dom tappade ansiktet helt.
Citera
2021-05-12, 16:03
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Var en lång tråd nyss där HA fick stryk av några vanlig smågangsters. Alla väntade på den stora hämden som aldrig kom.

HA-supportrarna i tråden försökte lansera idén att luringarna fått ”böta”. Men det tror ju inte jag.

Ska se om jag hittar tråden. Var det inte någon utländsk ledare på besök med, så det tog extra på prestigen. Aldrig att ett gäng med riktig makt hade släppt förbi det med någon fjantig uppgörelse som inte allmänheten skulle märkt. Dom tappade ansiktet helt.

Måste vara den här händelsen.
https://www.expressen.se/gt/risk-for...-hells-angels/

Jag tror att det skulle vara jämnt, kanske lite fördel för förortsgängen. De är mer orädda och råa, mindre förutsägbara.
Citera
2021-05-12, 16:13
Medlem
KreugerGulds avatar
Jag skulle ”tro” att kortsiktigt skulle förortgänget vinna, då de verkar ha minst moral, om något alls! Skadade individer där en 17årig benget från Afrika inte har några skrupler eller tänker något längre på konsekvenser fram över.som sagt, Svårt att försvara sig mot några som man tror går i högstadiet som i ena sekunden ser oskyldig ut och den andra fyrar av revolvern.

På längre sikt så vinner mc gänget, då de inte är några duvungar, de är förmodligen listigare och har ett längre tidsperspektiv, med större resurser och kontakter.
Skulle jag bossa, (mc-) så skulle jag försöka driva förortsgängen mot varandra vilket vi ser händer idag!
Citera
2021-05-12, 16:22
Medlem
dwgs avatar
Negrer studsar runt som ivrig hyenor, krig är långvariga så där vinner de som har "rutin" och kan vänta ut läge.
Citera
2021-05-12, 17:07
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Beror på gänget.
Beror på hur diskreta dom är och vad dom har för arsenal av vapen.

Var det inte krig mellan Black Cobra och HA i Köpenhamn nåt år sen?
Dom slöt väl fred?

Men om ni menar ett basic blattegäng som består av 20 omogna smågangsters som lever för att festa , knarka och flasha, så hade ju mc-gänget käkat upp dom som en måltid på McDonalds.
Citera
2021-05-12, 17:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Är inte Bandidos bestående av förortsbor numera?

Nej tyvärr(?) inte.

Jag tror visst det blev. En bot och sen utagerat. Dom föredrar det, bättre för business. Men kommer det ner till ett riktigt krig så har dom resurser nog att lägga ut på entreprenad att radera en hel förort.
Citera
2021-05-12, 17:11
Medlem
Kajahs avatar
Jag lutar åt MC.
Citera
2021-05-12, 18:48
Medlem
Det var ju detta som hände i Södertälje för 10år? sedan?
Slutade med att bandidos drog och Södertäljenätverket var kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in