• 4
  • 5
2021-05-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stutengarden
Dom flesta gäng i Sverige är inte längre vad dom en gång har varit.

Nya tider får nytt folk och ta över.
Japp, du har rätt .Det handlar ju rätt mycket om droghandeln som ger mycket klirr i kassan. Det har bildats och kommer bildas nya konstellationer.
Citera
2021-05-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Om vi tänker oss ett gängkrig i t.ex. en förort eller en svensk medelstor stad. På ena sidan står ett MC-gäng t.ex. Hells Angels eller Bandidos. PÅ andra sidan står ett gäng med kriminella förortsgangsters t.ex. Shottaz eller Dödspatrullen. Vem skulle vinna ett sådant gängkrig om man antar att gängen har lika många medlemmar? Vilka har störst tillgång till vapen o.s.v.? Vilka är mest villiga att döda för gängets skull? Kan tillgången på motorcyklar vara en fördel för MC-gänget?
De från orten, skulle vinna lätt då de har fri tillgång till vapen av alla de slag. De har ju kalaznikov och handgranater, MC gängen har pistoler så de är chanslösa.
Citera
2021-05-16, 01:46
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissliberal
Vafan kan du inte läsa? Jag skrev att jag lämnat det kriminella livet bakom mig och få inte det i skallen nu.

Ja det finns mc gäng, pajasar som tror att deras västar gör att folk är rädd för dom ooch så var det kanske för 30-40 år sedan men inte längre.

Jag kan läsa. Det borde framgå av det faktum att jag svarade din skrivna text din jävla jubelidiot. Min poäng var att jag inte köpte din anekdot. Min poäng var att du troligen sitter i din mammas källare med skallrande knän och inte är så tuff egentligen. Det brukar liksom vara fallet när idioter på anonyma forum beskriver hur fantastiska de är. Hårda människor känner helt enkelt inte det behovet.
Senast redigerad av Blundetto 2021-05-16 kl. 02:23.
Citera
2021-05-17, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jag kan läsa. Det borde framgå av det faktum att jag svarade din skrivna text din jävla jubelidiot. Min poäng var att jag inte köpte din anekdot. Min poäng var att du troligen sitter i din mammas källare med skallrande knän och inte är så tuff egentligen. Det brukar liksom vara fallet när idioter på anonyma forum beskriver hur fantastiska de är. Hårda människor känner helt enkelt inte det behovet.

Kliv ned från dina höga hästar grabben du hade knappast vågat kaxa själv på detta sätt om det inte vart för att du vart anonym. *Tönt*

Jag har väl för fan inte beskrivet hur fantastisk jag är utan endast sagt att jag inte är dugg rädd för människor som leker tuffa med sin mc väst och det har jag aldrig behövt varit heller utan dom har varit rädda för mig det är inte för att vara tuff utan är sanningen.
Citera
2021-05-18, 00:03
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Kliv ned från dina höga hästar grabben du hade knappast vågat kaxa själv på detta sätt om det inte vart för att du vart anonym. *Tönt*

Jag har väl för fan inte beskrivet hur fantastisk jag är utan endast sagt att jag inte är dugg rädd för människor som leker tuffa med sin mc väst och det har jag aldrig behövt varit heller utan dom har varit rädda för mig det är inte för att vara tuff utan är sanningen.

Jag hade inte orkat kaxa då jag är en belevad och bildad person, en så kallad tönt. Ser du ens motsägelsen i ditt eget inlägg din knogskrapare där? Vissa leker tuffa i västar och du gör det anonymt på nätet. Det är därför jag inte köper dina inbillade anekdoter. Sedan kan du inbilla dig att MC-gäng är rädda för dig bäst du vill som någon sanning. Jag misstänker att SOG och NI skulle vara rädda för dig också? Kanske en hel pansarbataljon skulle skaka då du kommer? Pajas. Du, MC-gäng, lågbegåvat slödder i förorten, skulle vara chanslösa om samhället släppte sin självvalda kastration och agerade.
Citera
2021-05-19, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jag hade inte orkat kaxa då jag är en belevad och bildad person, en så kallad tönt. Ser du ens motsägelsen i ditt eget inlägg din knogskrapare där? Vissa leker tuffa i västar och du gör det anonymt på nätet. Det är därför jag inte köper dina inbillade anekdoter. Sedan kan du inbilla dig att MC-gäng är rädda för dig bäst du vill som någon sanning. Jag misstänker att SOG och NI skulle vara rädda för dig också? Kanske en hel pansarbataljon skulle skaka då du kommer? Pajas. Du, MC-gäng, lågbegåvat slödder i förorten, skulle vara chanslösa om samhället släppte sin självvalda kastration och agerade.

Gäsp ja tönt är man när man tror att man lärt sig allt om livet o verkligheten i ett jävla klassrum. Inbillar mig inget utan förklarar bara hur det är och ja har stött på många mc bögar som tror dom är coola i sina västar och det har räckt med att höja tonen åt dom så har dom fittorna backat. Snuten har jag fått stryk av några gånger och ibland med rätta och det står jag för men så hade ej skett om dom haft mod att slåss man mot man dom gånger då det hänt.

Nått annat du undrar över
Citera
2021-05-19, 21:15
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Gäsp ja tönt är man när man tror att man lärt sig allt om livet o verkligheten i ett jävla klassrum. Inbillar mig inget utan förklarar bara hur det är och ja har stött på många mc bögar som tror dom är coola i sina västar och det har räckt med att höja tonen åt dom så har dom fittorna backat. Snuten har jag fått stryk av några gånger och ibland med rätta och det står jag för men så hade ej skett om dom haft mod att slåss man mot man dom gånger då det hänt.

Nått annat du undrar över

Anledningen till att polisen inte slåss man mot man är att ett polisingripande inte är en boxningsmatch. Detta då de inte vill använda övervåld (pistolen) för ofta. Men kul att polisen gav dig stryk och ändå lite heder till dig för att du tar det.

Det är en sak jag undrar över då du har skrämt iväg MC-gäng genom att höja rösten? Har du gjort det samma med ett förortsgäng? Om inte så kanske det är en del av svaret på frågeställningen. Att dårarna i förorten har så mycket våldskapital att de skrämmer både töntar i västar och dig? Det är ju inte så mycket man mot man om den ena har en Kalasjnikov.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in