2021-05-12, 21:13
Citat:
Ursprungligen postat av LasseTM1
Det var ju detta som hände i Södertälje för 10år? sedan?
Slutade med att bandidos drog och Södertäljenätverket var kvar.
Hände något liknande i Angered för sisådär 10 år sen. Minns inte om det var X-team eller Red and White Crew som försökte ta över narkotikamarknaden. De fick fly med svansen mellan benen. För övrigt är väl mc-gäng ganska passé?
Citera
2021-05-12, 21:45
Medlem
De som är minst rädda för att dö vinner nog och det bör vara ortengrabbarna. Känns som att de saknar framtidstro och där med blir likgiltiga. Likgiltiga och beväpnade typer är farliga.
Citera
2021-05-12, 21:48
Medlem
DeValeras avatar
Jag tror att kvantitet slår kvalitet. Förortsgängen består av hela släkter, kan lättare rekrytera nya medlemmar fortare än HA. HA har ofta betydligt högre medelålder, när man är ung är man mera riskvillig, när man närmar sig medelålders vill man ha ett bekvämt liv. Förortsgängen har också minderåriga som kan ta på sig skulden för grova våldsbrott, vilket gör att risken att åka dit är mindre.
Citera
2021-05-13, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tror att kvantitet slår kvalitet. Förortsgängen består av hela släkter, kan lättare rekrytera nya medlemmar fortare än HA. HA har ofta betydligt högre medelålder, när man är ung är man mera riskvillig, när man närmar sig medelålders vill man ha ett bekvämt liv. Förortsgängen har också minderåriga som kan ta på sig skulden för grova våldsbrott, vilket gör att risken att åka dit är mindre.
Håller med. Svårt att slåss mot nån som inte bryr sig om konsekvenser.
Citera
2021-05-13, 00:20
Medlem
Silltunnas avatar
MC-gänget, eftersom de har tillgång till motorcyklar.
Citera
2021-05-13, 00:58
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tror visst det blev. En bot och sen utagerat. Dom föredrar det, bättre för business. Men kommer det ner till ett riktigt krig så har dom resurser nog att lägga ut på entreprenad att radera en hel förort.

Men en massa HA i en förort drar väl dit en massa poliser väl?
Militären i värsta fall, kanske.
Citera
2021-05-13, 01:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Men en massa HA i en förort drar väl dit en massa poliser väl?
Militären i värsta fall, kanske.

Dom behöver inte ens åka dit. Som sagt, dom kan lägga ut det där på entreprenad.
Citera
2021-05-13, 01:11
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom behöver inte ens åka dit. Som sagt, dom kan lägga ut det där på entreprenad.

Men då gäller det att dom vet exakt vilka blattar som torpederna ska skjuta.

Det blir en jävla massa stalking och spionerande först, i så fall.
Citera
2021-05-13, 01:13
Bannlyst
Inte särskilt insatt men misstänker att MC gänget är bättre organiserade, logistiskt överlägsna samt mer resurskraftiga.
Citera
2021-05-13, 01:14
Medlem
Franke88s avatar
Det viktigaste i krig är strategisk förmåga. Har aldrig varit i kontakt med någon MC-klubb så jag vet inte hur medelintelligensen är där, men även om den är lägre än genomsnittet för gemene svensk så är den nog fortfarande högre än bland invandrare.

Så jag tippar på MC-klubben. Detta förutsätter såklart att MC-klubben faktiskt vill delta. Vi förutsätter alltså att kriget är på liv eller död, och att man inte tillåts lägga upp handskarna.

Jämför exempelvis random islamistisk terroristattack med vad t.ex. Breivik eller Tarrant utförde. Europeer har haft långt färre terrorister än muslimer men ändå är det två vitingar som har high score i antal dödade.

https://youtu.be/D_AtcIw5iYg
Senast redigerad av Franke88 2021-05-13 kl. 01:18.
Citera
2021-05-13, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Om vi tänker oss ett gängkrig i t.ex. en förort eller en svensk medelstor stad. På ena sidan står ett MC-gäng t.ex. Hells Angels eller Bandidos. PÅ andra sidan står ett gäng med kriminella förortsgangsters t.ex. Shottaz eller Dödspatrullen. Vem skulle vinna ett sådant gängkrig om man antar att gängen har lika många medlemmar? Vilka har störst tillgång till vapen o.s.v.? Vilka är mest villiga att döda för gängets skull? Kan tillgången på motorcyklar vara en fördel för MC-gänget?

Hmm. Jag tror att MC-gänget skulle vinna, förutsatt att de brydde sig om ett sådant krig, vilket jag inte tror att de skulle göra. Jag föreställer mig att kriminella MC-gäng är mest intresserade av att dra in pengar och har svårt att tro att de skulle prioritera att försvara mark så att säga. Varför skulle de bry sig om nån parkeringsplats i Angered eller liknande? Förortsgäng är mer bundna till en plats och kanske bryr sig mer om "ära" och "heder" också än random kriminell biker.

Anledningen till att jag tror att MC-gänget skulle radera förortsgänget, om de engagerade sig och det fanns lika många medlemmar i båda grupperingarna, är att jag föreställer mig att de är bättre organiserade. De skulle i alla fall inte skicka påtända 14-åringar att göra skitjobbet och om de var engagerade skulle de förmodligen prioritera att vara mer effektiva framför att spränga en tom trappuppgång i taget för att skrämmas.
Citera
2021-05-13, 03:42
Bannlyst
2 fd barnsoldater idag 23 år gamla skulle utplåna de flesta mc gäng i Sverige. Punkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in