• 1
  • 2
2021-05-11, 07:37
Medlem
retinas avatar
Sg precis intervju med Christer Gardell p morgon-SVT. Frutom kommande inflation som ger rntehjningar (som inte gynnar fastighetsbolagen) s anser han att kryptovalutor r en stor bubbla. Han menade att det inte finns ngot reellt vrde i kryptovalutor och de galna kningarna beror p att folk han mycket pengar. Som han uttryckte det "det nedre vrdet r noll".

Jag som precis har hoppat p etherum fr lite dliga vibbar. Har Gardell rtt? Nr brister bubblan?
Citera
2021-05-11, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Sg precis intervju med Christer Gardell p morgon-SVT. Frutom kommande inflation som ger rntehjningar (som inte gynnar fastighetsbolagen) s anser han att kryptovalutor r en stor bubbla. Han menade att det inte finns ngot reellt vrde i kryptovalutor och de galna kningarna beror p att folk han mycket pengar. Som han uttryckte det "det nedre vrdet r noll".

Jag som precis har hoppat p etherum fr lite dliga vibbar. Har Gardell rtt? Nr brister bubblan?

Ja s har det ltit vart 4:e r ungefr.

Krypto gr i cykler som allt annat. Det brukar sluta i euphoria och en blow off top sen ta 2-3 r att terhmta sig.

Antingen hller du longterm eller s gller det att veta nr man ska slja (om ngra mnader tops) om du vill flippa lite cash kortsiktigt.

Snacket om att vrdet r 0 r bara bs. Iaf fr bitcoin och ethereum.
Sen finns det en hel del scams osv. Men det r ju inte dem du pratar om nu.
Senast redigerad av Richard-Heart 2021-05-11 kl. 08:40.
Citera
2021-05-11, 08:02
Citat:

Han har rtt nr han pratar om "krypto" i sin hel helhet.

Den vansinniga Dogepumpen r det ultimata exemplet p att Gardell har fullkomligt rtt. Massor av projekt med tveksamt innehll har pumpat p liknande stt bara fr att dom varit frhllandevis billiga i frhllande till annat.
Du kan jmfra med hur det sg ut under Dot Com bubblan fr 20 r sedan.

Nr det gller nmnda Ethereum s har den pumpat 1500% sedan i hstas s det r ju inte lge att g in med ALLT man har. Dock har Ethereum goda utsikter att vara motsvarande Amazon (om vi fortstter Dot Com jmfrelsen), men frgan r om den skall ner runt 2000 (dvs -30%) eller ngot innan den fortstter uppt kommande ren.
Citera
2021-05-11, 08:46
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Vad fick dig att investera i eth? Hur lyder motiveringen?
Citera
2021-05-11, 09:24
Medlem
tlcswes avatar
Det r vl klart svt aldrig hade bjudit in ngon som var positiv till krypto. De hade exempelvis aldrig bjudit in elon musk som precis handlat bitcoin fr 11miljarder dollar. Det kan ju snda ut fel signaler till vr iq-befriade befolkning
Citera
2021-05-11, 09:43
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Han har rtt nr han pratar om "krypto" i sin hel helhet.

Den vansinniga Dogepumpen r det ultimata exemplet p att Gardell har fullkomligt rtt.

Du kan jmfra med hur det sg ut under Dot Com bubblan fr 20 r sedan.

Hur fr du ihop det dr? Ska man jmfra med Dot Com "bubblan" (som inte var ngon bubbla utan brjan p ett paradigmskifte i informations-teknologi som vi nnu r mitt uppe i) s har han vl tvrt om helt fel i stort ("internet r en fluga") men rtt om vi pratar om vissa enskilda fenomen (som Doge t.ex).

Vem fan lyssnar p public service frresten? Man kan lugnt utg ifrn att allt de sger r rena kontraindikationer fr vad som r nyttigt fr dig som individ. 99% narrativ, 1% information.
Citera
2021-05-11, 10:22
Medlem
black_devils avatar
Christer Gardell r man ny i branschen och inte kan pvisa ngra ordentliga summor som man sjlv ger? r denna snubbe inget att lyssna p tnker bara totalt ignorera han jttebra att han skvallrar till skattmasen hoppas han fr betala rejlt tillbaks
Citera
2021-05-11, 10:32
Medlem
InteRoligts avatar
Citat:

Allt jag behvde lsa var SVT och Krypto
Citera
2021-05-11, 10:32
Medlem
Som vanligt s r ett bra rd att ej lgga alla gg i samma korg.
Ha lite krypto men se ven till att ha i andra tillgngar ocks visst man kan vara extrem o kra all in crypto men d tar man ven en hg risk som med allt annat man investerar all in i som kan ge en bra avkastning.
Citera
2021-05-11, 10:34
Medlem
Citat:

Inte fr att vara otrevlig, men om Christer Gardell fr dig att tvivla s tycker jag att du br slja. ppna ett sparkonto istllet dr du fr 1% om ret istllet.
Citera
2021-05-11, 10:40
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Det r vl klart svt aldrig hade bjudit in ngon som var positiv till krypto. De hade exempelvis aldrig bjudit in elon musk som precis handlat bitcoin fr 11miljarder dollar. Det kan ju snda ut fel signaler till vr iq-befriade befolkning

Varfr skulle SVT bemda sig med att frska bjuda in Elon Musk av alla personer just nu?

Exempelvis? Har du ngon annan du tnker p eller du kanske inte hade s mycket att komma med egentligen?
Citera
2021-05-11, 10:44
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Hur fr du ihop det dr?

Av 6000+ kryptos s tror jag max ett par tiotal kommer "finnas" om 5 r. S jo, som jag sade, utifrn "krypto" som en helhet, s r det en bubbla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in