• 1
  • 2
2021-05-11, 07:37
Medlem
Såg precis intervju med Christer Gardell på morgon-SVT. Förutom kommande inflation som ger räntehöjningar (som inte gynnar fastighetsbolagen) så anser han att kryptovalutor är en stor bubbla. Han menade att det inte finns något reellt värde i kryptovalutor och de galna ökningarna beror på att folk han mycket pengar. Som han uttryckte det "det nedre värdet är noll".

Jag som precis har hoppat på etherum får lite dåliga vibbar. Har Gardell rätt? När brister bubblan?
Citera
2021-05-11, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Såg precis intervju med Christer Gardell på morgon-SVT. Förutom kommande inflation som ger räntehöjningar (som inte gynnar fastighetsbolagen) så anser han att kryptovalutor är en stor bubbla. Han menade att det inte finns något reellt värde i kryptovalutor och de galna ökningarna beror på att folk han mycket pengar. Som han uttryckte det "det nedre värdet är noll".

Jag som precis har hoppat på etherum får lite dåliga vibbar. Har Gardell rätt? När brister bubblan?

Ja så har det låtit vart 4:e år ungefär.

Krypto går i cykler som allt annat. Det brukar sluta i euphoria och en blow off top sen ta 2-3 år att återhämta sig.

Antingen håller du longterm eller så gäller det att veta när man ska sälja (om några månader tops) om du vill flippa lite cash kortsiktigt.

Snacket om att värdet är 0 är bara bs. Iaf för bitcoin och ethereum.
Sen finns det en hel del scams osv. Men det är ju inte dem du pratar om nu.
Senast redigerad av Richard-Heart 2021-05-11 kl. 08:40.
Citera
2021-05-11, 08:02
Citat:

Han har rätt när han pratar om "krypto" i sin hel helhet.

Den vansinniga Dogepumpen är det ultimata exemplet på att Gardell har fullkomligt rätt. Massor av projekt med tveksamt innehåll har pumpat på liknande sätt bara för att dom varit förhållandevis billiga i förhållande till annat.
Du kan jämföra med hur det såg ut under Dot Com bubblan för 20 år sedan.

När det gäller nämnda Ethereum så har den pumpat 1500% sedan i höstas så det är ju inte läge att gå in med ALLT man har. Dock har Ethereum goda utsikter att vara motsvarande Amazon (om vi fortsätter Dot Com jämförelsen), men frågan är om den skall ner runt 2000 (dvs -30%) eller något innan den fortsätter uppåt kommande åren.
Citera
2021-05-11, 08:46
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Vad fick dig att investera i eth? Hur lyder motiveringen?
Citera
2021-05-11, 09:24
Medlem
tlcswes avatar
Det är väl klart svt aldrig hade bjudit in någon som var positiv till krypto. De hade exempelvis aldrig bjudit in elon musk som precis handlat bitcoin för 11miljarder dollar. Det kan ju sända ut fel signaler till vår iq-befriade befolkning
Citera
2021-05-11, 09:43
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Han har rätt när han pratar om "krypto" i sin hel helhet.

Den vansinniga Dogepumpen är det ultimata exemplet på att Gardell har fullkomligt rätt.

Du kan jämföra med hur det såg ut under Dot Com bubblan för 20 år sedan.

Hur får du ihop det där? Ska man jämföra med Dot Com "bubblan" (som inte var någon bubbla utan början på ett paradigmskifte i informations-teknologi som vi ännu är mitt uppe i) så har han väl tvärt om helt fel i stort ("internet är en fluga") men rätt om vi pratar om vissa enskilda fenomen (som Doge t.ex).

Vem fan lyssnar på public service förresten? Man kan lugnt utgå ifrån att allt de säger är rena kontraindikationer för vad som är nyttigt för dig som individ. 99% narrativ, 1% information.
Citera
2021-05-11, 10:22
Medlem
black_devils avatar
Christer Gardell Är man ny i branschen och inte kan påvisa några ordentliga summor som man själv äger? är denna snubbe inget att lyssna på tänker bara totalt ignorera han jättebra att han skvallrar till skattmasen hoppas han får betala rejält tillbaks
Citera
2021-05-11, 10:32
Medlem
InteRoligts avatar
Citat:

Allt jag behövde läsa var SVT och Krypto
Citera
2021-05-11, 10:32
Medlem
Som vanligt så är ett bra råd att ej lägga alla ägg i samma korg.
Ha lite krypto men se även till att ha i andra tillgångar också visst man kan vara extrem o köra all in crypto men då tar man även en hög risk som med allt annat man investerar all in i som kan ge en bra avkastning.
Citera
2021-05-11, 10:34
Medlem
Citat:

Inte för att vara otrevlig, men om Christer Gardell får dig att tvivla så tycker jag att du bör sälja. Öppna ett sparkonto istället där du får 1% om året istället.
Citera
2021-05-11, 10:40
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Det är väl klart svt aldrig hade bjudit in någon som var positiv till krypto. De hade exempelvis aldrig bjudit in elon musk som precis handlat bitcoin för 11miljarder dollar. Det kan ju sända ut fel signaler till vår iq-befriade befolkning

Varför skulle SVT bemöda sig med att försöka bjuda in Elon Musk av alla personer just nu?

Exempelvis? Har du någon annan du tänker på eller du kanske inte hade så mycket att komma med egentligen?
Citera
2021-05-11, 10:44
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Hur får du ihop det där?

Av 6000+ kryptos så tror jag max ett par tiotal kommer "finnas" om 5 år. Så jo, som jag sade, utifrån "krypto" som en helhet, så är det en bubbla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in