Citat:
Ursprungligen postat av
Sussiy91
Hej. Jag har en problem som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Jag har ett barn med min sambo och är praktiskt taget ensamstående mor. Han arbetar mycket, är bara interesserad i sig själv och är mycket kontrollerande. Han har flera gånger hotat att han kommer att ha 50% vård för vår son om jag lämnar honom. Jag tror inte att vår son kommer att ha det bra med honom ensam, så det är inte akuelt att lämna honom just nu. Nu är problemet att han absolut vill ha ett barn till. Jag har sagt flera gånger att jag inte vill ha det, men han vägrar att lyssna. Det kommer att finnas ett barn till, oavsett om jag vill eller inte.
Så jag tänker säga att jag inte kan få fler barn. Jag undrar därför om någon av er känner till forhållande som gör det svårt / omöjligt att få ett barn nummer 2?
Jag har försökt googla det här, men får bara up alla möjligheter man har för att bli gravid (IVF etc.). Jag hade ett kejsarsnitt med vår son, så kanske jag kan säga att detta har resulterade i skador som gör det svårt att bli gravid?
Jag vet att jag förmodligen borde ha varit stark och hanterat detta på ett annat sätt, men hur vårt förhållande är ser jag inget annat alternativ än att ljuga. Jag hoppas att ni inte bedömer mig (jugde me) för detta.
Jag är en norsk tjej, så jag är ledsen för min dåliga svenska!
Sorry, men det är sånt man får räkna med när man skaffar barn tillsammans med någon. Du har inte automatiskt rätt till hela vårdnaden för att du är mamma. Och du har inte rätt till att ha ett fortsatt förhållande med barnets pappa om ni vill olika saker. Det är en tuff sits, jag förstår ditt dilemma, men du kan inte få allt som du vill ha det.
Inget fel alls på din svenska förresten. Jag skulle aldrig gissat att du var norsk.