2016-12-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Skulle vara intressant att veta hur allt har gått för Linnea&Erik praktiskt med flytten. Erik verlar bo i ett litet samhälle utan allt för många jobb och vad kan Linnea vara utbildad till? Antagligen ingen universitets med tanke på hennes ålder och att hon kunde flytta ner till honom direkt.. Nä, tror dom kommer göra slut inom 2 år (med 1 barn)

Gick troligen alldeles utmärkt med den flytten, de bor ju ihop nu och hon jobbar tydligen på ICA i samhället där dem bor...iaf vad man fått veta på andra sociala forum.
Citera
2016-12-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det har man ju undrat både en och två gånger under denna säsongen. Jag tror det handlar om en rädsla och osäkerhet i kombination med hennes enorma kontroll och bekräftelsebehov. Hon vill se hur mycket killarna är beredda att göra för henne och om dem kan orka med en tjej som ska kolla dem hela tiden. Men det blir ju bara larv från hennes sida, och väldigt missvisande också.

Många killar kan ju ställa upp på hennes trams under den korta tid som dem gör programmet, och innerst inne tycka " vilken idiot denne brud är" och sen drar dem direkt när kameran slocknat. Så det är ju inget egentligt "bevis" på hur mycket dem vill göra för henne......

Det är nog så att hennes tidigare erfarenheter har påverkat henne väldigt mycket. Samtidigt så måste man ju våga för det finns aldrig några garantier att ett förhållande kommer fungera. Är ju synd om hon ska den här rädslan för att bli sårad och att det ska hindra henne.

Citat:
Gick troligen alldeles utmärkt med den flytten, de bor ju ihop nu och hon jobbar tydligen på ICA i samhället där dem bor...iaf vad man fått veta på andra sociala forum.

Kanske är det bara vinklat men det verkar inte som de har ett dugg gemensamt.
Senast redigerad av Moll-E 2016-12-23 kl. 18:44. Anledning: Samma som tidigare: missar "citera flera"-funktionen
Citera
2016-12-17, 15:42
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Skulle vara intressant att veta hur allt har gått för Linnea&Erik praktiskt med flytten. Erik verlar bo i ett litet samhälle utan allt för många jobb och vad kan Linnea vara utbildad till? Antagligen ingen universitets med tanke på hennes ålder och att hon kunde flytta ner till honom direkt.. Nä, tror dom kommer göra slut inom 2 år (med 1 barn)

Tror det redan är slut, verkar ju så med den info som FB givit och hur Tv4 vinklar det.

Tror inte det håller.

Vad gäller Linnea så känner jag ju inte henne, men hon skulle kunna vara Frisör, tycker jag.
Citera
2016-12-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad tror du om Per och Carola? Kommer hon flytta till hans gård? Sigrid och Pål verkar inte ha några planer på att flytta ihop och det kan man ju förstå.

Jag tror inte Carola kommer flytta till Pers gård, men man vet ju aldrig, men tyckte inte det såg så ut när Linda gjorde uppföljning och hon hade ju en del problem /ursäkter för att inte flytta dit. Hon måste ju hitta en lägenhet åt sitt ena barn som fortfarande bodde hemma och det tar ju tid att få i Stockholm, sen ville hon ju ha ett likvärdigt jobb som hon har i Stockholm fast nära Per, hon ville ju inte"be Per om pengar varje gång hon ska köpa deodorant"

Vad tror du??

Nej trodde aldrig Pål och Sigrid skulle flytta ihop..dem har för mycket på sina egna håll och tror Pål tycker det räcker med Sigrid i lagom mindre doser

Citat:
Kanske är det bara vinklat men det verkar inte som de har ett dugg gemensamt.

Kan ju vara så, men även vinklat så...är ju flera ggr man trott saker som sen visats sig vara tvärtom.

Citat:
Det är nog så att hennes tidigare erfarenheter har påverkat henne väldigt mycket. Samtidigt så måste man ju våga för det finns aldrig några garantier att ett förhållande kommer fungera. Är ju synd om hon ska den här rädslan för att bli sårad och att det ska hindra henne.

Ja hon har ju byggt upp hinder p.g.a. sin rädsla precis som David hade byggt murar p.g.a. sin rädsla. Tycker dem hade en hel del gemensamt och kunde kanske utvecklats ihop.....men tror David kommer finna en bra tjej iaf. Jennifer måste nog släppa lite på det ena och andra om hon ska leva i tvåsamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Tror det redan är slut, verkar ju så med den info som FB givit och hur Tv4 vinklar det.

Tror inte det håller.

Vad gäller Linnea så känner jag ju inte henne, men hon skulle kunna vara Frisör, tycker jag.

Vilken info får dig att tro att det redan är slut?
Senast redigerad av Moll-E 2016-12-23 kl. 18:45. Anledning: Samma som tidigare: missar "citera flera"-funktionen
Citera
2016-12-17, 15:49
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Vilken info får dig att tro att det redan är slut?

TV4 deras vinkling inför nästa program, samt att det sägs att Linnea är skriven hemma osv. Men de verkar ju trivas ihop? Visst, båda är blyga men Linnea har kärat ner sig fullkomligt av någon anledning, Erik verkar nästan vara lite tveksam i sina känslor.
Citera
2016-12-17, 16:12
Medlem
Citat:
Jag tror inte Carola kommer flytta till Pers gård, men man vet ju aldrig, men tyckte inte det såg så ut när Linda gjorde uppföljning och hon hade ju en del problem /ursäkter för att inte flytta dit. Hon måste ju hitta en lägenhet åt sitt ena barn som fortfarande bodde hemma och det tar ju tid att få i Stockholm, sen ville hon ju ha ett likvärdigt jobb som hon har i Stockholm fast nära Per, hon ville ju inte"be Per om pengar varje gång hon ska köpa deodorant"

Vad tror du??

Nej trodde aldrig Pål och Sigrid skulle flytta ihop..dem har för mycket på sina egna håll och tror Pål tycker det räcker med Sigrid i lagom mindre doser

Jag har hela tiden haft känslan att Carola trivs bättre att bo i stan. Tveksamt om hon skulle trivas att bo på Pers gård "på riktigt". Vet inte exakt var Per bor och hur långt det är till närmaste stad men jag förstår absolut att hon vill hitta ett bra jobb som hon kan leva på. Flyttar man in hos någon tror jag det är viktigt att man bygger ett liv tillsammans, annars är nog risken att man känner sig mer som en gäst. Är också viktigt att inte bara hänga upp sig på den andra personen.

Vet ju inte hur Sigrid ser på det här med att flytta ihop men det blir nog svårt för Pål. Båda är ju väldigt upptagna med sitt så det är nog inte så enkelt att få ihop allt.
Citera
2016-12-17, 16:46
Bannlyst
Linnea är också skriven på Eriks adress nu enligt Ratsit, det var hon inte för en vecka sedan när jag kollade. Dom är alltså tillsammans eller åtminstone bor ihop, hur länge det nu varar...

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=Linnea+%C3%85berg&var=Dann%C3%A4s&m=1&k =1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=1

Det var någon som skrev här och även i Bonde-gruppen att "det är väl självklart att dom inte kan skriva sig på den riktiga adressen eftersom dom har kontrakt och inte får avslöja något än". Det låter ju ganska märkligt att dom tvingas bryta mot folkbokförinslagen p.g.a. ett TV-program och hur skulle det funka praktiskt att någon annan tar över deras gamla bostad och skriver sig där när det redan står en person skriven på den adressen och ska dom då hämta posten där?!? I annat fall kan man ju ha särskild postadress, men det är det ju ingen av dom som har.
Citera
2016-12-17, 16:57
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Linnea är också skriven på Eriks adress nu enligt Ratsit, det var hon inte för en vecka sedan när jag kollade. Dom är alltså tillsammans eller åtminstone bor ihop, hur länge det nu varar...

Jaså du? Ja, det är ju bra om det stämmer, och lite lustigt med tanke på Eriks ånger inför produktionen osv, men det har kanske löst sig då.

Tycker faktiskt att de passar fint ihop Erik och Linnea.
Citera
2016-12-17, 17:27
Medlem
Citat:
Jaså du? Ja, det är ju bra om det stämmer, och lite lustigt med tanke på Eriks ånger inför produktionen osv, men det har kanske löst sig då.

Tycker faktiskt att de passar fint ihop Erik och Linnea.

Jo, det tycker jag också. Någon tyckte det var komiskt när Linnea sa att det aldrig varit någon pinsam tystnad när de träffats. Med tanke på hur tyst det varit när de träffats är det ett oerhört gott betyg till deras relation.

Båda verkar vara intellektuellt enkla personer. De jobbar, de äter och de roar sig och är nöjda med det. De har helt klart kompatibla personligheter.

Att Erik ångrar sin medverkan är säkert bara hans sätt att hämnas på Linda och produktionen.
Senast redigerad av avec 2016-12-17 kl. 17:30.
Citera
2016-12-17, 17:31
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jo, det tycker jag också. Någon tyckte det var komiskt när Linnea så att det aldrig varit någon pinsam tystnad när de träffats. Med tanke på hur tyst det är när de träffas är det ett oerhört gott betyg till deras relation.

Båda verkar vara intellektuellt enkla personer. De jobbar, de äter och de roar sig och är nöjda med det. De har helt klart kompatibla personligheter.

Det här med huruvida det blir tyst eller ej skall du ta med en skopa salt. Det är vinklat så av Tv4 för att spä på.

Sen skall du inte se ner på andra människor så. Det säger mer om dig än om dem.
Citera
2016-12-17, 17:37
Medlem
Citat:
Det här med huruvida det blir tyst eller ej skall du ta med en skopa salt. Det är vinklat så av Tv4 för att spä på.

Sen skall du inte se ner på andra människor så. Det säger mer om dig än om dem.

Jag ser inte ner på människor. Är själv en person som överanalyserar det mesta och det är ingen positiv egenskap. Tänk bara allt man kunde gjort istället för att analysera ett sånt här nonsensprogram. Det blir problem om en individ som "vill göra" träffar en person som "vill analysera".

Visst är tystnaderna klippta men produktionen förstärker ju bara individernas egenskaper. Det är ingen slump att de letar tystnader med Linnea i bild och inte med Anneli.
Senast redigerad av avec 2016-12-17 kl. 17:39.
Citera
2016-12-17, 17:41
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag ser inte ner på människor. Är själv en person som överanalyserar det mesta och det är ingen positiv egenskap. Tänk bara allt man kunde gjort istället för att analysera ett sånt här nonsensprogram. Däremot blir det problem om en individ som "vill göra" träffar en person som "vill analysera".

Visst är tystnaderna klippta men produktionen förstärker ju bara individernas egenskaper. Det är ingen slump att de letar tystnader med Linnea bild och inte med Anneli.

Jag tycker att Erik och Linnea är fina personer så. Sen kan jag kanske klaga på hur Linnea beter sig ibland, men det är ju ingen anledning för mig att ställa mig över dem.

Jo visst, men anledning till att du och jag ser detta program är för att underhålla oss själva. Det är intressant och sen har vi den här tråden där vi får uttrycka oss, det är kul tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in