2016-12-03, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja jag tror också det är så, hon reagerade ju betydligt mer omoget och aggressivt med Mikael men honom tyckte hon ju illa om redan när hon steg ur bilen på gården och kände direkt att hon ville åka hem. Men Per gjorde hon ju en betydligt längre resa två ggr. Ja kan inte Per släppa loss nu och vara mer lugn och visa känslor så är han ett vandrande hopplöst fall i dubbel bemärkelse , nej nu får han ta för sig av Carola och då henne att vilja åldras med honom på gården.

Tror du Carola kommer tröttna efter ett tag på gården??

Jag tror faktiskt att Per kommer vara mer sig själv nu, tycker man fick se lite av det i förra veckan. Om Carola kommer trivas på gården har jag ingen aning om, hon har hållit sig i bakgrunden hela tiden så jag vet inte alls hur hon är. Tror det handlar mycket om hur det funkar med Per. Känns det bra mellan dem så tror jag att hon kan tänka sig att flytta in på gården på riktigt.
Citera
2016-12-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag vet inte om tittarna har en helhetsbild av deltagarna. Om Sigrid träffar rätt person så kan det säkert bli väldigt bra. Tycker att man ska ha höga krav och inte göra något som inte känns helt rätt. Det blir inte bra varken mot en själv eller mot omgivningen.

Det beror väl på vad de höga kraven består i. I Sigridsfall handlar det så mycket om att hon behöver ständig bekräftelse. Det är ett problem för henne eftersom det får henne att välja bort människor på irrationella grunder. Hon behöver lära sig att bekräftelse inte är någon bra orsak att inleda en relation.
Citera
2016-12-03, 09:24
Medlem
Citat:
Pål Sigfrid Mases heter tydligen Sigrids nya kille. Han är 48 år och bor i Vikarbyn i Rättvik. Har en son på 17 år och är delaktig i ett flertal byggföretag. Någon som vet mer om honom?

Det står en hel del om honom några sidor bak.
Citera
2016-12-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Det står en hel del om honom några sidor bak.

Aha okej, då ska jag läsa där. Tack.
Citera
2016-12-03, 12:26
Medlem
Citat:
Jag vet inte om tittarna har en helhetsbild av deltagarna. Om Sigrid träffar rätt person så kan det säkert bli väldigt bra. Tycker att man ska ha höga krav och inte göra något som inte känns helt rätt. Det blir inte bra varken mot en själv eller mot omgivningen.

Nej Paul kanske har de där bitarna som fattas i Sigrids liv. Ska iaf bli kul och se vad han är för person på onsdag.
Citera
2016-12-03, 12:30
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att Per kommer vara mer sig själv nu, tycker man fick se lite av det i förra veckan. Om Carola kommer trivas på gården har jag ingen aning om, hon har hållit sig i bakgrunden hela tiden så jag vet inte alls hur hon är. Tror det handlar mycket om hur det funkar med Per. Känns det bra mellan dem så tror jag att hon kan tänka sig att flytta in på gården på riktigt.

Han verkade ju mer lugn och avspänd när han satt och kysste Carola och när han pratade med henne i soffan. Tycker nog att Carola har litet lantligt över sig så hon skulle nog inte vara rädd att ta i och arbeta.
Citera
2016-12-03, 12:32
Medlem
Citat:
Nej Paul kanske har de där bitarna som fattas i Sigrids liv. Ska iaf bli kul och se vad han är för person på onsdag.

Frågan är väl om de hinner ses så mycket när båda har fullt upp med sina jobb på respektive ort. Sigrid har ju pratat mycket om att den hon träffar måste passa in i hennes liv, att det måste vara rätt även rent praktiskt.
Citera
2016-12-03, 12:35
Medlem
Citat:
Han verkade ju mer lugn och avspänd när han satt och kysste Carola och när han pratade med henne i soffan. Tycker nog att Carola har litet lantligt över sig så hon skulle nog inte vara rädd att ta i och arbeta.

Jag tror att det kommer bli på ett helt annat sätt nu när de är själva på gården. Det var nog situationen som blev för mycket Per, han visste inte hur han skulle hantera det hela. Det blev nog inte lättare av att han hade känslor för Carola men inte kunde visa det öppet inför dem andra.
Citera
2016-12-03, 13:07
Medlem
Citat:
Jag tror att det kommer bli på ett helt annat sätt nu när de är själva på gården. Det var nog situationen som blev för mycket Per, han visste inte hur han skulle hantera det hela. Det blev nog inte lättare av att han hade känslor för Carola men inte kunde visa det öppet inför dem andra.

Jo det lär ju bli en annan sak, i och med att det inte är nåt slutval på Pers gård så hoppas jag vi får se någon liten utflykt med Carola istället, har en känsla av att det kan bli lika mysigt som när Mikael tog med Catharina till Omberg och märkte att dem var som gjorda för varandra. Precis, och sen märkte han ju att Annette hade känslor för honom som han ej besvarade och det gjorde väl honom än mer osäker.
Citera
2016-12-03, 13:10
Medlem
Citat:
Frågan är väl om de hinner ses så mycket när båda har fullt upp med sina jobb på respektive ort. Sigrid har ju pratat mycket om att den hon träffar måste passa in i hennes liv, att det måste vara rätt även rent praktiskt.

Den frågan kanske hon inte ens tänkt på , men det är väl 15 mil mellan dem, båda har ju barn, han är aktiv inom flera företag och kan inte tänka mig att han kan vara borta speciellt mycket, Sigrid har sina hästar och vi vet ju vad som går först för henne, hästarna och döttrarna...så nja...får en svag känsla att det går som för Daniel och Alexandra...det är väldigt passionerat en stund, sen funkar det inte längre p.g.a. avstånd och vardagen.
Citera
2016-12-03, 13:15
Medlem
Citat:
Den frågan kanske hon inte ens tänkt på , men det är väl 15 mil mellan dem, båda har ju barn, han är aktiv inom flera företag och kan inte tänka mig att han kan vara borta speciellt mycket, Sigrid har sina hästar och vi vet ju vad som går först för henne, hästarna och döttrarna...så nja...får en svag känsla att det går som för Daniel och Alexandra...det är väldigt passionerat en stund, sen funkar det inte längre p.g.a. avstånd och vardagen.

Känns lite så faktiskt, att det inte kommer funka just för att de båda har så mycket annat omkring sig. Det blir passion och romantik ett tag men sedan rinner det ut i sanden.
Citera
2016-12-03, 13:19
Medlem
Citat:
Känns lite så faktiskt, att det inte kommer funka just för att de båda har så mycket annat omkring sig. Det blir passion och romantik ett tag men sedan rinner det ut i sanden.

Jo, nu är ju avståndet här inte lika långt men båda verkar ju vara karriärmänniskor och då har man ju annat. Tror ju inte han lämnar alla sina bolagsengagemang och flyttar till Sigrids gård. Har man barn vill väl dem bo kvar där dem har sitt liv med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in