Citat:
Det vore intressant att se hur Annelie skulle bete sig om hon träffade tex. Hanna och Stefan. Om hon då skulle ha samma attityd som hon annars brukar ha. På ett sätt känns det som att hon har lugnat ner sig en aning men det kan ju bero på att hon faktiskt är intresserad av Per på riktigt.
Jag tycker alltid att man ska ge människor en andra chans, ingen är perfekt och alla kan göra misstag i livet. Det är så lätt att hamna på fel spår men med rätt hjälp och stöd från omgivningen kan man komma tillbaka till en fungerande tillvaro. Nu vet jag inte alls vad det är han har gjort men jag tänker att det att kunna sig trygg i ett förhållande, att man kan lita på varandra. Det förutsätter ju att personen gått vidare och inte är kvar i det gamla.
Jag tycker alltid att man ska ge människor en andra chans, ingen är perfekt och alla kan göra misstag i livet. Det är så lätt att hamna på fel spår men med rätt hjälp och stöd från omgivningen kan man komma tillbaka till en fungerande tillvaro. Nu vet jag inte alls vad det är han har gjort men jag tänker att det att kunna sig trygg i ett förhållande, att man kan lita på varandra. Det förutsätter ju att personen gått vidare och inte är kvar i det gamla.
Ja jag skulle också gärna vilja se ett möte mellan Annelie och Stefan & Hanna, man kan nog inte förutspå hur det skulle gå. Antingen så kör Annelie på i sin vanliga stil eller så är hon en helt annan människa nu för att hon som du säger verkligen är intresserad av Per. Men jag tror nog att hon kommer köra sin vanliga "Annelie-stil"...ränderna går ju sällan ur zebran som man säger....
Visst är det så, alla är värda en andra chans och man kan komma tillbaka till ett fungerande liv efter att ha gjort dumma saker och det var säkert så Jennifer tänkte när hon valde ut André att följa med till gården. Men som sagt, efteråt ångrade hon tydligen sitt val och tog tillbaka sin inbjudan. Har ju stått en hel del här i tråden, saker han har gjort som folk tydligen kollat upp, bland annat stalking och försök till köp av sexuella tjänster.
Nej tryggheten är enormt viktig i en relation och Jennifer uttalade ju sig själv i artikeln där det står att hon tog tillbaka sin inbjudan...."jag tror inte detta låg så långt bak i tiden eller var så avslutat som han först försökte påskina"

