2016-10-20, 22:10
  #7129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det vore intressant att se hur Annelie skulle bete sig om hon träffade tex. Hanna och Stefan. Om hon då skulle ha samma attityd som hon annars brukar ha. På ett sätt känns det som att hon har lugnat ner sig en aning men det kan ju bero på att hon faktiskt är intresserad av Per på riktigt.

Jag tycker alltid att man ska ge människor en andra chans, ingen är perfekt och alla kan göra misstag i livet. Det är så lätt att hamna på fel spår men med rätt hjälp och stöd från omgivningen kan man komma tillbaka till en fungerande tillvaro. Nu vet jag inte alls vad det är han har gjort men jag tänker att det att kunna sig trygg i ett förhållande, att man kan lita på varandra. Det förutsätter ju att personen gått vidare och inte är kvar i det gamla.


Ja jag skulle också gärna vilja se ett möte mellan Annelie och Stefan & Hanna, man kan nog inte förutspå hur det skulle gå. Antingen så kör Annelie på i sin vanliga stil eller så är hon en helt annan människa nu för att hon som du säger verkligen är intresserad av Per. Men jag tror nog att hon kommer köra sin vanliga "Annelie-stil"...ränderna går ju sällan ur zebran som man säger....

Visst är det så, alla är värda en andra chans och man kan komma tillbaka till ett fungerande liv efter att ha gjort dumma saker och det var säkert så Jennifer tänkte när hon valde ut André att följa med till gården. Men som sagt, efteråt ångrade hon tydligen sitt val och tog tillbaka sin inbjudan. Har ju stått en hel del här i tråden, saker han har gjort som folk tydligen kollat upp, bland annat stalking och försök till köp av sexuella tjänster.

Nej tryggheten är enormt viktig i en relation och Jennifer uttalade ju sig själv i artikeln där det står att hon tog tillbaka sin inbjudan...."jag tror inte detta låg så långt bak i tiden eller var så avslutat som han först försökte påskina"
Citera
2016-10-20, 22:14
  #7130
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Ta en sån som Erik. Han ser ut som en vanlig svensk kille. Han verkar inte vara tråkig men inte så oerhört skön eller rolig heller. Är inte ful men inte speciellt snygg heller. Hur i helvete kan överlag väldigt vackra flickor söka till en sån kille?

Drömmer så väldigt många tjejer att bo på en bondgård eller vad fan är saken liksom. Ser tjejer saken som en tävling o vill vinna honom för den skull och inte personen Erik. Ta en som Nina illar pangbrud hon har sett honom 1 gång och verkar helt fucking dödsförälskad. Fattar inte ett skit.
Måste ju vara pga att man vill vara med i TV och kanske på den vägen göra ett namn för sig, bli lite känd etc.... Big boobies var väl med i en annan tv-4 produktion..farmen va? Uppenbarligen gillar hon rampljuset och är antagligen inte seriös.
Citera
2016-10-20, 22:26
  #7131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Ja, känns ju nästan mer som en anställningsintervju med alla hennes tester hit och dit...


Lite som den där tråkiga Marlene som var med för några år sen, hennes dejter var ju också i det närmaste anställningsintervjuer,,,,"Kan du sköta djur", "har du vana med maskiner", "har du körkort",,,,riktigt trist när en del bönder lägger upp det så...men men trivs man med det så....
Citera
2016-10-20, 22:41
  #7132
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Lite som den där tråkiga Marlene som var med för några år sen, hennes dejter var ju också i det närmaste anställningsintervjuer,,,,"Kan du sköta djur", "har du vana med maskiner", "har du körkort",,,,riktigt trist när en del bönder lägger upp det så...men men trivs man med det så....
Det är väl vanligare med mer rationella äktenskap på landet, snarare än känslomässiga förhållanden, som tenderar att självdö efter några år med ett gäng ungar på halsen. Antagligen därför bönder så sällan (förhållandevis) skiljer sig.
Citera
2016-10-20, 23:01
  #7133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Det är väl vanligare med mer rationella äktenskap på landet, snarare än känslomässiga förhållanden, som tenderar att självdö efter några år med ett gäng ungar på halsen. Antagligen därför bönder så sällan (förhållandevis) skiljer sig.



Ja så kanske det är, har aldrig reflekterat över det, men möjligt att rationella äktenskap är vanligare på landet. Men man ska ju gå mer efter det känslomässiga enligt mig. Partnern kan ju ha helt andra intressen och et arbete i närliggande stad och inte alls jobba med bonden på gården.
Citera
2016-10-20, 23:57
  #7134
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Ta en sån som Erik. Han ser ut som en vanlig svensk kille. Han verkar inte vara tråkig men inte så oerhört skön eller rolig heller. Är inte ful men inte speciellt snygg heller. Hur i helvete kan överlag väldigt vackra flickor söka till en sån kille?

Drömmer så väldigt många tjejer att bo på en bondgård eller vad fan är saken liksom. Ser tjejer saken som en tävling o vill vinna honom för den skull och inte personen Erik. Ta en som Nina illar pangbrud hon har sett honom 1 gång och verkar helt fucking dödsförälskad. Fattar inte ett skit.

Hur kan man tycka att Lina är en pangbrud?
Citera
2016-10-21, 00:02
  #7135
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Hur kan man tycka att Lina är en pangbrud?
Blond + Ass n Titties

Men det förstår inte en hipster som du kanske?
Citera
2016-10-21, 00:07
  #7136
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Blond + Ass n Titties

Men det förstår inte en hipster som du kanske?

Nä, jag kräver lite mer än så.

Den enda i Eriks gäng som jag tycker verkar riktigt bra och vettig är My. Hon är rätt söt också. Så, jag hoppas inte att han "väljer" henne för Erik själv verkar ju vara rätt tråkig och inte direkt skön över huvud taget.
Citera
2016-10-21, 00:15
  #7137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nä, jag kräver lite mer än så.

Den enda i Eriks gäng som jag tycker verkar riktigt bra och vettig är My. Hon är rätt söt också. Så, jag hoppas inte att han "väljer" henne för Erik själv verkar ju vara rätt tråkig och inte direkt skön över huvud taget.


Linnea är väl också vettig? Jag tycker hon är rena drömmen för en singelman, snäll, söt, varm, är redo att göra allt för den hon älskar. Jag tycker man ser att hon verkligen är där för att hon söker kärleken genuint.
Citera
2016-10-21, 00:20
  #7138
Medlem
Djitiis avatar
I denna blogg går det att läsa lite om Jennifers "Tiger".
Möjligt att allt som står där redan har varit uppe i tråden, men varsågoda:

https://madeleineelhanafi.com/2016/10/14/bonde-soker-fru-deltagare2016-nyligen-slappt-ifran-rattspsyk-domd-for-flera-allvarliga-brott/


Citat från bloggen

Citat:
”Av den det rättspsykiatriska utlåtande som inhämtats i målet framgår att ************* begått den åtalade gärningen under påverkan av en allvarlig psykisk störning, att han lider av en sådan störning, att han till följd av sitt psykiska tillstånd och personliga förhållanden i övrigt har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och annat tvång och att det därmed finns förutsättningar att överlämna honom till rättspsykiatrisk vård enligt 31 kap. 3 § brottsbalken.

Enligt utlåtandet finns det till följd av den psykiska störningen en risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag. Påföljden för ************* bör därför bestämmas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning”

Citat:
Efter att ha pratat med en tidigare medverkande bonde så har jag fått informationen in att utdrag ur belastningsregistret måste uppvisas. Dock om man är dömd till rättspsyk så finns man inte alltid med där
Citera
2016-10-21, 00:52
  #7139
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Linnea är väl också vettig? Jag tycker hon är rena drömmen för en singelman, snäll, söt, varm, är redo att göra allt för den hon älskar. Jag tycker man ser att hon verkligen är där för att hon söker kärleken genuint.

Jag tycker att hon verkar lite väl skör. Men är antagligen väldigt snäll.
Citera
2016-10-21, 01:04
  #7140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Linnea är väl också vettig? Jag tycker hon är rena drömmen för en singelman, snäll, söt, varm, är redo att göra allt för den hon älskar. Jag tycker man ser att hon verkligen är där för att hon söker kärleken genuint.

Hon är nog lite för needy och "svag" för att vara en drömtjej i mina ögon. Med svag menar jag att hon verkar osäker och redan halvt förälskad i Erik och dessutom visar/berättar detta för sina konkurrenter. Det är ett tecken på svaghet då hon blir enkel att psyka om det finns någon tjej på gården som skulle vilja det, hon lägger sig liksom i underläge redan från start. Det visar också på dåligt självförtroende och låg självkänsla att hon sätter sig i den positionen. Detta är min högst personliga analys och åsikt naturligtvis, i ett annat sammanhang skulle hon kunna vara en drömtjej, men i detta forum blir hon en svag pjäs tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in