2015-12-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Bönder i allmänhet är inte intresserade av kultur.

De flesta människor är inte speciellt intresserade av kultur... Årets bönder verkar vara rätt så genomsnittliga.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Verkar inte Marcus tjej ganska ointresserad och tråkig? Lite stel på något sätt.

Isabell verkar mer se det här som en erfarenhet och verkar ju inte vara intresserad av Markus på allvar. Hade hoppats att han skulle se igenom henne på ett tidigare stadium och välja Ida istället som hade passat han perfekt, men nej istället väljer han den unga lite snobbiga storstadstjejen, som om hon på allvar skulle vilja leva lantbrukarlivet.

Fast egentligen tror jag att Ida hade tur som kom undan och kan hitta någon mer passande man.

Pontus är verkligen inte färdig i sin utveckling och verkar bara spänd, tror han ska ta det lugnt och komma tillbaka till dejting scenen i 30 års åldern. Ganska så uppenbart att han tvingades att delta i programmet.

Lite oväntat med problematiken kring Daniel och Alexandra. Antar att Alexandra vill att han ska flytta till Jämtland istället. Hon lär ju ha småbarn 28 år som hon är och Daniels barn är nog mer tonåringar. Samtidigt så klickar ju dem så himla bra och har svårt att se Daniel med någon annan av tjejerna, han låste sig så fort för Alexandra.
Citera
2015-12-10, 21:41
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Markus ger douche ett ansikte trots att han inte är en, hånskratta åt nån slags vråk på zoo

Aldrig har väl någonsin varit angelägnare om att berätta i TV att han ska få ha sex, sätter oss på pottan rejält.

Från Markus runkande klipper man till oromantiske Daniel i bergsbestigarhjälm, tänker er han självgott
prata om sitt sexliv i TV

Jag förstår ingenting av vad du skriver.
Citera
2015-12-10, 21:46
Medlem
timpanis avatar
Marcus verkar tända på tjejer med större kroppshydda än han själv.
Citera
2015-12-10, 21:47
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag tror det var en dialektal felsägning, han verkar inte alls korkad i mina ögon.

I vilka dialekter säger man att man ska semestra Grekland?
Citera
2015-12-10, 21:49
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Pontus verkar osäker i sin manlighet. "I Skottland går de runt i kjol", riktigt omogen kommentar och respektlöst mot Skottlands kultur och historia. Det låter som något som hö-höande SD-pappor skulle kunna säga.

Knappast. De har respekt för andra länders kultur. Övriga tycker väl inte ens att det finns något som heter "skotsk kultur" lika lite som det finns svensk kultur.
Citera
2015-12-10, 21:49
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Musikfrågorna kunde jag eftersom jag är allmänbildad och kulturintresserad.

Tack, för informationen; vi är många som undrat.
Citera
2015-12-11, 00:26
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani

De två sista var väl ändå de mest attraktiva han hade på gården? Även om jag själv föredrar tjejer i form tycker jag det.
Citera
2015-12-11, 01:26
Medlem
Citat:
Jag förstår ingenting av vad du skriver.

Du är inte ensam om detta. Jag tror att det har druckits lite för mycket roligheter i den kroppshyddan, som Herr Bökberg själv skulle sagt.
Citera
2015-12-11, 01:40
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Pontus verkar osäker i sin manlighet. "I Skottland går de runt i kjol", riktigt omogen kommentar och respektlöst mot Skottlands kultur och historia.

Om jag inte såg fel så satt de och sörplade i sig Budweiser där på puben dessutom...?

Citat:

Han är ju så himla liten så det blir nog så att ska han ha en mindre tjej än han själv så blir det till att leta bland anorektiska thailändskor och dvärgar.
Citera
2015-12-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
De flesta människor är inte speciellt intresserade av kultur... Årets bönder verkar vara rätt så genomsnittliga.

Isabell verkar mer se det här som en erfarenhet och verkar ju inte vara intresserad av Markus på allvar. Hade hoppats att han skulle se igenom henne på ett tidigare stadium och välja Ida istället som hade passat han perfekt, men nej istället väljer han den unga lite snobbiga storstadstjejen, som om hon på allvar skulle vilja leva lantbrukarlivet.

Fast egentligen tror jag att Ida hade tur som kom undan och kan hitta någon mer passande man.

Pontus är verkligen inte färdig i sin utveckling och verkar bara spänd, tror han ska ta det lugnt och komma tillbaka till dejting scenen i 30 års åldern. Ganska så uppenbart att han tvingades att delta i programmet.

Lite oväntat med problematiken kring Daniel och Alexandra. Antar att Alexandra vill att han ska flytta till Jämtland istället. Hon lär ju ha småbarn 28 år som hon är och Daniels barn är nog mer tonåringar. Samtidigt så klickar ju dem så himla bra och har svårt att se Daniel med någon annan av tjejerna, han låste sig så fort för Alexandra.

Både Daniel och Alexandra har ganska små barn. Var en artikel om Daniel i en veckotidning och hans yngsta var väl ungefär 6 år. Eftersom Alexandra bara är 28 så utgår jag från att hon inte har så stora barn. Så ingen av dem kommer ju att kunna flytta på många år. Det kan säkert funka mellan dem ändå för det här med avståndet visste de ju om från början.

Är det någon som vet hur gammal Hanna är? Det har inte nämnts något om att Stefan redan har barn för det är ju lite speciellt och det ska ju funka med dem också. Men jag tror inte blir något problem för Hanna verkar väldigt trevlig och enkel som person.

Isabell verkade inte alls intresserad på resan, hon kändes mest besvärad så det lär knappast bli något långvarigt mellan dem.

Undrar om det var någon kompis till Pontus som anmälde honom? För han är ju uppenbarligen inte redo och jag tycker det är lite konstigt att det alltid ska vara med så unga bönder varje år. Det är väl ganska naturligt att man vill hinna göra andra saker innan man träffar någon och bildar familj. Känns mer som det är en press från omgivningen.
Citera
2015-12-11, 16:41
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Undrar om det var någon kompis till Pontus som anmälde honom? För han är ju uppenbarligen inte redo och jag tycker det är lite konstigt att det alltid ska vara med så unga bönder varje år. Det är väl ganska naturligt att man vill hinna göra andra saker innan man träffar någon och bildar familj. Känns mer som det är en press från omgivningen.

Inte konstigt att unge Pontus är med. TV4 vill ha så bred målgrupp som möjligt som tittar.

Med Pontus hjälp blir även de yngre tv-tittarna intresserade av programmet.

Jag tror inte TV4 främst utgår ifrån att ta med de bönder som fått flest brev. Alltså TV4 tänker inte på böndernas behov utan det viktigaste är att få göra bra tv. Det är ju först och främst ett underhållningsprogram, det fanns ju en bonde till, som sökte kärleken i år men han fick inte vara med antagligen för att han inte var tillräckligt tv-mässig, dvs. för tråkig.

Sen har vi ju legenderna Fredrik, Roger och Ann-Katrin, de var definitivt inte tv-mässiga, de fick inte speciellt många brev heller, men deras inträdesbiljett till TV4 blev istället driftkucku-faktorn. Fredrik hörde man knappt vad han sa och Roger var så där härligt kufig och hämmad, en av hans tjejer hade Asperger-diagnos. Härligt gäng !! Läste att Roggan äntligen har flyttat hemifrån (vid 48 års ålder) tyvärr kvalade han inte in som brandman, föräldragården är såld och han är anställd som dräng på en annan gård nu.
Citera
2015-12-11, 17:22
Medlem
Citat:
Inte konstigt att unge Pontus är med. TV4 vill ha så bred målgrupp som möjligt som tittar.

Med Pontus hjälp blir även de yngre tv-tittarna intresserade av programmet.

Jag tror inte TV4 främst utgår ifrån att ta med de bönder som fått flest brev. Alltså TV4 tänker inte på böndernas behov utan det viktigaste är att få göra bra tv. Det är ju först och främst ett underhållningsprogram, det fanns ju en bonde till, som sökte kärleken i år men han fick inte vara med antagligen för att han inte var tillräckligt tv-mässig, dvs. för tråkig.

Sen har vi ju legenderna Fredrik, Roger och Ann-Katrin, de var definitivt inte tv-mässiga, de fick inte speciellt många brev heller, men deras inträdesbiljett till TV4 blev istället driftkucku-faktorn. Fredrik hörde man knappt vad han sa och Roger var så där härligt kufig och hämmad, en av hans tjejer hade Asperger-diagnos. Härligt gäng !! Läste att Roggan äntligen har flyttat hemifrån (vid 48 års ålder) tyvärr kvalade han inte in som brandman, föräldragården är såld och han är anställd som dräng på en annan gård nu.

Läste om några av bönderna och Ann-Katrin verkar inte vara alltför missnöjd med att vara singel. Hon kanske inte vill ha något förhållande överhuvudtaget? Fredrik är i alla fall gift och har nyligen fått barn. Vissa av bönderna har ju fått en töntstämpel medan andra blir stämplade som utseendefixerade och ytliga. Jag förstår att tv4 vill ha en bred målgrupp men en del verkar inte alls redo för ett seriöst förhållande. I år är det Pontus, förra året var det Erik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in