Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-20, 12:49
Medlem
Varför var det här avsnittet så mycket tråkigare än förra avsnittet ?
Varför tenderar BSF bli så seeegt in i serien? (det måste vara alla ufon vid speed-datingen som "gör" att det blir lite kul att kommentera i början?
Och så tillkom ju Sigrid och Erik som satte lite fart på programmet, det var lite annorlunda mot det vanliga ) Ja, ja, vi får se om det tillkommer några roliga (när de är taffliga är det ju ganska kul. Men vi har tex ingen udda Sebastian eller dylikt med den här säsongen) inslag. Oroväckande att det är ganska mainstream bönder som är med nu,
vars enda bidrag kommer bli "att de bjuder på sex"(enligt Linda Lindorff) eller?
Citera
2016-10-20, 13:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Någon som är avundsjuk bara
Avundsjuk på vadå? Det märktes ju ganska tydligt att han inte var någon kille för henne tyckte jag. Hon ville ju inte ha någon "badboy".
Citera
2016-10-20, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vad säger det om henne att de är gamla barndomsvänner och delar hästintresset tillsammans? Utveckla gärna!

Känner mig lite tveksam till att Victoria Silvstedt skulle ha något vidare hästintresse, men det kan ju vara så.

Silvstedt är ju känd för att leva lyxliv, älska pengar, fina prylar och status. Utseende och yta är enormt viktigt för henne, verkar inte vidare jordnära som person. Det verkar vara precis som med Sigrid, så man kan förstå att dom "trivs ihop".

För övrigt, tycker jag inte Sigrid har något vidare modellutseende, så det förvånar mig att hon varit modell. Tänderna är sneda och fula dessutom.

När det gälle Jennifer, verkar det lite väl överdrivet romantiskt, blir nästan patetiskt.
Citera
2016-10-20, 15:50
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
TV4 som står för produktionen har så klart ett ansvar, självklart borde de kolla belastningsregistret. En enda "felmatchning" och programserien är rökt. Så om dom inte gör kollen är det dåligt tycker jag.
Hur ska man kunna lasta TV4 för att en av deltagarna valt ut en brevskrivare som är en tidigare brottsling? Om Jennifer vill ha honom får det väl stå för henne, ingen är så dum att man skulle gnälla på TV4 för det. Tror du de sållar bort folk som kan ha högerpopulistiska åsikter också? Nej, inte fan bryr de sig.
Citera
2016-10-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
ja då får vi vänta tills nästa vecka och se hur allt blir på gårdarna. Ja man lär kanske få se något möte mellan Annelie och Stefan & Hanna när de filmar på Pers gård. Det brukar ju vara ett moment att man får träffa bondens familj..om nu hon tar sig så långt.

På nåt sätt tror jag ändå Jennifer var / är intresserad av André, det fanns ju en attraktion mellan dem, men sen har vi ju kunnat läsa om att hon fått ett brev från honom efter gårdagens avsnitt och att hon då ångrade sig och drog tillbaka sin inbjudan. Så man är ju lite undrande..är det 3 killar på hennes gård då?!.

Som sagt, en väldigt avvikande säsong.....

Det vore intressant att se hur Annelie skulle bete sig om hon träffade tex. Hanna och Stefan. Om hon då skulle ha samma attityd som hon annars brukar ha. På ett sätt känns det som att hon har lugnat ner sig en aning men det kan ju bero på att hon faktiskt är intresserad av Per på riktigt.

Jag tycker alltid att man ska ge människor en andra chans, ingen är perfekt och alla kan göra misstag i livet. Det är så lätt att hamna på fel spår men med rätt hjälp och stöd från omgivningen kan man komma tillbaka till en fungerande tillvaro. Nu vet jag inte alls vad det är han har gjort men jag tänker att det att kunna sig trygg i ett förhållande, att man kan lita på varandra. Det förutsätter ju att personen gått vidare och inte är kvar i det gamla.
Citera
2016-10-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Känner mig lite tveksam till att Victoria Silvstedt skulle ha något vidare hästintresse, men det kan ju vara så.

Silvstedt är ju känd för att leva lyxliv, älska pengar, fina prylar och status. Utseende och yta är enormt viktigt för henne, verkar inte vidare jordnära som person. Det verkar vara precis som med Sigrid, så man kan förstå att dom "trivs ihop".

För övrigt, tycker jag inte Sigrid har något vidare modellutseende, så det förvånar mig att hon varit modell. Tänderna är sneda och fula dessutom.

När det gälle Jennifer, verkar det lite väl överdrivet romantiskt, blir nästan patetiskt.

Håller med, det där med att allt skulle vara så romantiskt blev ju bara löjligt och kändes inte speciellt naturligt.
Citera
2016-10-20, 18:22
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Någon som har luskat rätt på vad det är Jennifers kriminella kille gjort?
Äh fjanten vill ju bara göra sig intressant, och det lyckades han tydligen med. Varför är tjejer så blåsta?Redan på herrgården satt han ju och gjorde sig till. "Bilar" och "Motorer" sade han med överdriven stockholmsdialekt, och bondjäntan stöp direkt. Varför är dom så lättlurade?

Varför kliver man fram på nästa första träffen och deklarerar att man inte är kriminell? Det var det väl inte heller någon som påstått, jävla jöns!
Citera
2016-10-20, 18:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Någon som har luskat rätt på vad det är Jennifers kriminella kille gjort?

Ja.

(FB) Bonde söker fru
Citera
2016-10-20, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Håller med, det där med att allt skulle vara så romantiskt blev ju bara löjligt och kändes inte speciellt naturligt.

Ja, känns ju nästan mer som en anställningsintervju med alla hennes tester hit och dit...
Citera
2016-10-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ja, känns ju nästan mer som en anställningsintervju med alla hennes tester hit och dit...

Usch, ja inte ett dugg spontant och avslappnat utan väldigt uppstyrt och stelt. Men hon vill väl ha det så.
Citera
2016-10-20, 21:46
Medlem
Ta en sån som Erik. Han ser ut som en vanlig svensk kille. Han verkar inte vara tråkig men inte så oerhört skön eller rolig heller. Är inte ful men inte speciellt snygg heller. Hur i helvete kan överlag väldigt vackra flickor söka till en sån kille?

Drömmer så väldigt många tjejer att bo på en bondgård eller vad fan är saken liksom. Ser tjejer saken som en tävling o vill vinna honom för den skull och inte personen Erik. Ta en som Nina illar pangbrud hon har sett honom 1 gång och verkar helt fucking dödsförälskad. Fattar inte ett skit.
Citera
2016-10-20, 22:04
Medlem
Citat:

Instämmer när det gäller Sigrid och även i den biten med Silvstedt.

Visst är det fint med romantik och även jag tycker det är eb viktig del i en relation, men i Hennifers fall så tycker jag att det BARA var det hon fokuserade på, allt skulle handla om romantik på hennes gruppdejt och det finns ju mycket annat som är viktigt i en relation. Hon kunde ju tagit reda på lite annat om deltagarna också kan tyckas....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in