2015-12-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Trist att man lägger ner jag tror inte den nya kommer att funka
Vad ska läggas ner? Hela serien?
Citera
2015-12-13, 19:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Den nya vad?
Citera
2015-12-14, 01:03
Medlem
Citat:

Ha,ha,antar att du syftar på gnällbondens resesällskap?
Citera
2015-12-16, 18:29
Medlem
Jaha det blev som jag trodde, det verkar inte funka mellan Daniel och Alexandra. Tydligen har de redan gjort slut. Men jaja, så kan det gå. Känns som man redan vet hur det kommer att sluta för årets deltagare, ingen direkt spänning.
Citera
2015-12-16, 21:47
Medlem
Lostworlds avatar
Nej, inget förvånande att det inte höll mellan Daniel och Alexandra.
Daniel hade ju precis dessa farhågor från början gällande henne vilket gör det hela ännu mer idiotiskt. Hade han tagit sina egna tvivel på allvar så hade han ju kunnat ge de andra tjejerna en chans. Särskilt den ena blonda tjejen, Madeleine, var ju både snygg och vettig.
Istället satsar han på en trebarnsmorsa som bor 30 mil bort och vars ansikte han förälskat sig i (ytligt nog).

Att det skulle vara problem med jobb låter som en ursäkt eftersom Alexandra jobbar som undersköterska vilket räknas som ett bristyrke. Däremot kan man ju undra över om de tre barnen har olika pappor (vilket inte skulle vara direkt förvånande) och ifall det är det som ställer till det.
Citera
2015-12-16, 22:14
Medlem
FrkHögers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nej, inget förvånande att det inte höll mellan Daniel och Alexandra.
Daniel hade ju precis dessa farhågor från början gällande henne vilket gör det hela ännu mer idiotiskt. Hade han tagit sina egna tvivel på allvar så hade han ju kunnat ge de andra tjejerna en chans. Särskilt den ena blonda tjejen, Madeleine, var ju både snygg och vettig.
Istället satsar han på en trebarnsmorsa som bor 30 mil bort och vars ansikte han förälskat sig i (ytligt nog).

Att det skulle vara problem med jobb låter som en ursäkt eftersom Alexandra jobbar som undersköterska vilket räknas som ett bristyrke. Däremot kan man ju undra över om de tre barnen har olika pappor (vilket inte skulle vara direkt förvånande) och ifall det är det som ställer till det.

Var det inte hon som svarade så självsäkert på speeddatingen att "det löser sig om man verkligen vill" på frågan om hur det skulle gå med att de bor så långt ifrån varann?

Kul att se Stefan och Hanna så lyckliga

Kul att även se bonden (kommer inte ihåg hans namn) som inte varit med i serien hittat kärleken men var det samma tjej på bilden i brevet som var där nu hos honom, Ida?
Citera
2015-12-16, 22:26
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Var det inte hon som svarade så självsäkert på speeddatingen att "det löser sig om man verkligen vill" på frågan om hur det skulle gå med att de bor så långt ifrån varann?

Kul att se Stefan och Hanna så lyckliga

Kul att även se bonden (kommer inte ihåg hans namn) som inte varit med i serien hittat kärleken men var det samma tjej på bilden i brevet som var där nu hos honom, Ida?

Ja, det var hela tiden hennes svar, att "det löser sig om man vill". Vilket skitsnack.
Nu sa hon nåt om att hon kände skuld/hade dåligt samvete för att ha tagit upp en plats i programmet och det borde hon göra. Känns som om hon bara ville ha sina 15 minutes of fame.

Stefan och Hanna räddar hela programmet. Jag hade Hanna som favorit hela tiden och det var kul att Stefan valde rätt tjej.
Citera
2015-12-17, 00:10
Medlem
ColaKexs avatar
Hanna och Stefan är ju som gjorda för varandra. Kul att det verkar funka mellan dom. Skulle tippa på att det inte dröjer mer än 1 år innan dom väntar tillökning.

Att Daniel och Alexandra gav upp och plötsligt insåg att hindren var för många var lite oväntat. Så lät det inte under sommaren....

Att Pontus skulle gå lottlös efter sommaren kände jag redan i första avsnittet. Killen är inte redo för ett förhållande på långa vägar.

Marcus och Isabell känns ytterst tveksamt om det mynnar ut i kärlek. För inte allt för länge sedan så stötte jag på en dyngrak Marcus på en finlandskryssning utan Isabell Ska tilläggas att jag aldrig såg han kladda på någon tjej då ifs...
Citera
2015-12-17, 00:21
Medlem
Z0DIACs avatar
Daniel och Alexandra vilket skämt. Varför inte lägga energi på blondinerna istället där det faktiskt fanns potential till ett seriöst förhållande. Han hade världens chans ..
Citera
2015-12-17, 00:45
Medlem
TimTebows avatar
Var det inte fler än 1 bonde som TV4 valde att inte följa? Brukar väl vara typ 8 bönder och 4 väljs ut. Varför visades inte övriga 3?

Hursomhelst så verkade den tjejen (Ida?) lite udda. Sökte till BSF men ville inte vara med på TV. Inte ens en snabb intervju nu när hon redan blivit vald verkade hon vilja ställa upp på.

Annars också trist att Lisa inte var med i sista avsnittet, hade varit intressant att få höra hennes åsikter också. Men tycker helt klart att Pontus var vettigaste bonden i år.

Stefan framstod som riktigt korkad, visserligen glad och så men det brukar korkade personer ofta vara. Norrlänningen gjorde ju ett mycket korkat val. Och ja Marcus var ju rakt igenom creepy, men det kan ju man kanske beskylla redigeringen för, men bara delvis.
Citera
2015-12-17, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Marcus och Isabell känns ytterst tveksamt om det mynnar ut i kärlek. För inte allt för länge sedan så stötte jag på en dyngrak Marcus på en finlandskryssning utan Isabell Ska tilläggas att jag aldrig såg han kladda på någon tjej då ifs...

Aha alltid tacksamt med lite insiderinfo, kanske att det rann ut i sanden för Marcus och Isabell tlll slut då? Annars tycker jag dem verkade vara rätt så samspelta, nästan mer som om Marcus kanske inte var så intresserad i slutändan när verkligheten sjönk in och Isabell började ställa krav. Marcus tycker jag har växt som person i mina ögon och rätt så modigt av honom att våga gå sin egen väg.

Citat:
Ursprungligen postat av Z0DIAC
Daniel och Alexandra vilket skämt. Varför inte lägga energi på blondinerna istället där det faktiskt fanns potential till ett seriöst förhållande. Han hade världens chans ..

Yepp men samtidigt så måste det ju finnas attraktion och intresse vilket det tydligen inte fanns tillräckligt av från hans sida. Sedan får man ju intrycket av att det är lite av och till med Alexandra, förmodligen så passar inte deras barn ihop eller så sjönk verkligheten in.

Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Var det inte fler än 1 bonde som TV4 valde att inte följa? Brukar väl vara typ 8 bönder och 4 väljs ut. Varför visades inte övriga 3?

Hursomhelst så verkade den tjejen (Ida?) lite udda. Sökte till BSF men ville inte vara med på TV. Inte ens en snabb intervju nu när hon redan blivit vald verkade hon vilja ställa upp på.

Annars också trist att Lisa inte var med i sista avsnittet, hade varit intressant att få höra hennes åsikter också. Men tycker helt klart att Pontus var vettigaste bonden i år.

Stefan framstod som riktigt korkad, visserligen glad och så men det brukar korkade personer ofta vara. Norrlänningen gjorde ju ett mycket korkat val. Och ja Marcus var ju rakt igenom creepy, men det kan ju man kanske beskylla redigeringen för, men bara delvis.

Övriga 3 hade väl ingen kärlek att visa upp?

Att Ida inte väl ställa upp på TV gör väl henne till den mest vettiga personen i Bonde söker fru programmet.

Lisa hade nog bättre för sig än att ställa upp på Bonde söker fru.

Vilken konstig slutsats du drar av Stefan och på vilket sätt skulle han vara korkad? Han är ju snarare levnadsglad och sprider glädje runt omkring sig. Hanna och han passar ju perfekt ihop, så hur kan det vara ett fel val?
Citera
2015-12-17, 06:17
Medlem
Tror ingen är förvånad över att det inte blev något mellan Marcus och Isabell. Nu berättar de i Aftonbladet att det hela rann ut i sanden och att de inte har någon kontakt längre. Att det skulle bli som det blev mellan Daniel och Alexandra visste jag från början men det är klart att man ska ge det en chans och ibland tar ju känslorna över. Men de verkar ju i alla fall vara vänner. Det förstod ju vem som helst att Pontus inte skulle träffa någon genom programmet, han verkade mest besvärad och inte alls redo för något seriöst. Så det var inga direkta överraskningar. Kan bara hoppas att det kommer gå bra för Stefan och Hanna för de passar verkligen ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in