2012-11-01, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Är det inte tanna-klas som menas?
Jag tycker att han är mer lik en ekorre. Inte helt olik Piff och Puff.
Citera
2012-11-01, 00:58
Medlem
CVics avatar
Undrar om Sanna gör en Erik Niva? Han som var med i Farmen.
Citera
2012-11-01, 01:49
Medlem
Antitrinitarians avatar
Jävlar så snopen jag blev över Sven-Arnes val. Var övertygad om att hans slutval skulle bli den han röstade ut ikväll.. Elisabeth fick jag, som flera andra, lite kalla kårar av ikväll. Hon pratade så märkligt om Harriet, att hon vill vara undergiven för att bli bekräftad eller vad det var hon sa.

Och för er som undrar över Ulrika kan jag säga att hon verkar må ganska bra. Hon pratar, skojar och är trevlig på jobbet som vanligt. Lite speciell har hon alltid varit, men de spekulationer som funnits här kring att hon använt droger och så stämmer inte.
Senast redigerad av Antitrinitarian 2012-11-01 kl. 01:53.
Citera
2012-11-01, 02:09
Medlem
Flor-Idas avatar
Den enda av bönderna som vuxit under programmets gång är Klas. Han verkar vara en genuint snäll och trevlig människa. Han är värd en reko kvinna som Mona Lisa. Jag hoppas på dem.
Citera
2012-11-01, 02:53
Medlem
Ändrar inte min uppfattning om S.A, även fast han nog pratade mer i sista avsnittet än alla program tillsammans..

Det här ska vara tjädertuppens dans inför honor, flirtar i ögon och smekande blickar. Inte en redogörelse för vad han och terapeuten snackade om vid sista sessionen... Tjejer vill ha trygghet, en björnfamn och nått att luta sig emot, det är därför dom söker till programmet. Jag tror inte dom är så haja på att vilja ha den dom jagar vara den svage och trasiga själen som dom skall reparera.. Sånt där skall vara någotsånär reparerat INNAN man kastar sig ut offentligt och söker nytt.. Även fast en törn i själen kanske aldrig går över som han säger att han blivit ordentligt sårad. Tjejerna känner säkert medkänsla och medsorg men måste ochså vara lite egoistiska och faktiskt begripa varför dom är där... Inga av böndernas alla tjejer är riktiga tvärmiffon, vilket betyder att dom helt absolut säkert träffar ngt mycket bättre än bonden in showen.. Finns ju faktist avsnitt i tidigare säsonger där en och annan brud vaknat till och ställt sig frågan, va fan håller jag på med.. och sedan outat sig själva.

S.A är så pass trasig så även om han nu får med sig en av tjejerna så tror jag hon får agera trygga famnen och själsreparatören så länge det förhållandet varar... Inte vad hon vill innerst inne, garanterat. Skulle det dock hålla i sig får tjejen räkna med, som jag sagt förut, att livet med Sven-Arne består av 13 meningar i veckan, dela morgontidningen med varandra och bingolotto.... Utan att ens ha koll, men är det så konstigt att hans X drog och begärde skillsmässa....?
Senast redigerad av Avenger 2012-11-01 kl. 02:56.
Citera
2012-11-01, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenger
Ändrar inte min uppfattning om S.A, även fast han nog pratade mer i sista avsnittet än alla program tillsammans..

Det här ska vara tjädertuppens dans inför honor, flirtar i ögon och smekande blickar. Inte en redogörelse för vad han och terapeuten snackade om vid sista sessionen... Tjejer vill ha trygghet, en björnfamn och nått att luta sig emot, det är därför dom söker till programmet. Jag tror inte dom är så haja på att vilja ha den dom jagar vara den svage och trasiga själen som dom skall reparera.. Sånt där skall vara någotsånär reparerat INNAN man kastar sig ut offentligt och söker nytt.. Även fast en törn i själen kanske aldrig går över som han säger att han blivit ordentligt sårad. Tjejerna känner säkert medkänsla och medsorg men måste ochså vara lite egoistiska och faktiskt begripa varför dom är där... Inga av böndernas alla tjejer är riktiga tvärmiffon, vilket betyder att dom helt absolut säkert träffar ngt mycket bättre än bonden in showen.. Finns ju faktist avsnitt i tidigare säsonger där en och annan brud vaknat till och ställt sig frågan, va fan håller jag på med.. och sedan outat sig själva.

S.A är så pass trasig så även om han nu får med sig en av tjejerna så tror jag hon får agera trygga famnen och själsreparatören så länge det förhållandet varar... Inte vad hon vill innerst inne, garanterat. Skulle det dock hålla i sig får tjejen räkna med, som jag sagt förut, att livet med Sven-Arne består av 13 meningar i veckan, dela morgontidningen med varandra och bingolotto.... Utan att ens ha koll, men är det så konstigt att hans X drog och begärde skillsmässa....?

Nja, där tror jag att du missbedömer kvinnors sätt att reagera och se sin egen roll i en relation. Det var ju helt uppenbart att kvinnornas hjärtan började blöda så snart han öppnade sig och visade sin svaghet. Kvinnor är påfallande ofta svaga för män som "vågar visa känslor" även om männen också samtidigt ska vara starka och trygga, en paradox som inte alltid återfinnes i män. Så för S-A var det hans räddning att han berättade om att han var bränd. Risken var annars uppenbar att han hade blivit lämnad av alla tre.
Citera
2012-11-01, 08:44
Medlem
Esposito1887s avatar
Lite kort om gårdagens avsnitt:

Sven-Arne började äntligen leverera lite i alla fall. Små myrsteg framåt. Hoppas han väljer Carola och inte den übertråkiga blonda.

Inte några större överraskningar hos Klas. Övertygad om att Mona Lisa blir den utvalda. Hoppas han vågar kliva förbi "hålla handen"-stadiet i nästa avsnitt.

Hos Bengt händer det inte mycket, i mina ögon den bonden som är minst intressant att följa. Gubben är helt klart en profil men det händer för lite. Alla pratar om hur intresserade de är men ingen gör något åt det. Elisabeth är obehaglig, hoppas han väljer någon av de andra.

Johan spelar högt och hånglar runt. Respekt för att han vågar men hur är det att kolla på detta idag om han nu är tillsammans med någon av dem?
Citera
2012-11-01, 11:06
Medlem
[quote=Antitrinitarian]Jävlar så snopen jag blev över Sven-Arnes val. Var övertygad om att hans slutval skulle bli den han röstade ut ikväll.. Elisabeth fick jag, som flera andra, lite kalla kårar av ikväll. Hon pratade så märkligt om Harriet, att hon vill vara undergiven för att bli bekräftad eller vad det var hon sa.

Och för er som undrar över Ulrika kan jag säga att hon verkar må ganska bra. Hon pratar, skojar och är trevlig på jobbet som vanligt. Lite speciell har hon alltid varit, men de spekulationer som funnits här kring att hon använt droger och så stämmer inte.[/QUOTE]

Skönt att höra att hon är på banan igen. Hon verkar vara en snäll tjej men kanske inte riktigt någon man vill ha ett förhållande med. Vad jobbar hon med? Vad tycker du om hennes medverkan?

Själv hatar jag cyniska Tv4. Det är uppenbart varför de har med Ulrika i programmet. Äckliga jävla människor som utnyttjar "utsatta" människor på det sättet.
Citera
2012-11-01, 11:18
Medlem
Esposito1887s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilnoc2009
Själv hatar jag cyniska Tv4. Det är uppenbart varför de har med Ulrika i programmet. Äckliga jävla människor som utnyttjar "utsatta" människor på det sättet.

Är hon inte med för att hon själv sökte och sedan plockades vidare av Klas?

Kan dock hålla med om att TV4 är duktiga på att "förstärka" personlighetsdrag genom klippning och bakgrundsmusik. Men ger man sig in i leken...
Citera
2012-11-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Är hon inte med för att hon själv sökte och sedan plockades vidare av Klas?

Kan dock hålla med om att TV4 är duktiga på att "förstärka" personlighetsdrag genom klippning och bakgrundsmusik. Men ger man sig in i leken...

Hon sökte förmodligen själv till programmet. Vart vill du komma?
Citera
2012-11-01, 11:55
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilnoc2009

Skönt att höra att hon är på banan igen. Hon verkar vara en snäll tjej men kanske inte riktigt någon man vill ha ett förhållande med. Vad jobbar hon med? Vad tycker du om hennes medverkan?

Hon jobbar som nån slags allt i allo i ICA-butiken i sin lilla hemby, så jag träffar henne ett par gånger i veckan sådär. Ulrika har alltid varit lite speciell och "seg", men hon är ju trevlig och go. Hon behöver nog nån som är lite mer på sin egen nivå. Jag tycker hon har skött sig ganska bra hittills, höll på att skämmas ihjäl när hon skulle pussa Klas. Men visst, jag tycker tv4 har framställt henne som lite mer speciell än hon är också.

Hon har för övrigt varit med i tv tidigare. Tror att Hanna Widell hade en talkshow på trean för sådär 10-15 år sedan. Då var Ulrika med och förklarade sin kärlek till nån som vunnit Fame Factory eller nåt liknande.
Citera
2012-11-01, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Så för S-A var det hans räddning att han berättade om att han var bränd. .

Han använder det som ursäkt för sin hänsynslösa associalitet. Hela tiden pratar han på ett dräpande sätt då kvinnorna försöker göra kontaktförsök,
att han tänker inte visa något (Eh, vara lite social) förrän han är helt säker på att det är rätt: "så är det ju" dräper han av om någon då försöker få lite VANLIG social kontakt med honom.
Men vad fan begär han, han tror alltså det "ska visa sig" om en person är en lämplig relationspartner genom att han är totalt introvert, och stängd för alla kontaktförsök.
Det är aldrig "något som kommer att visa sig" då.
Den totala nollställdheten han visar, med den kan man ju som eventuell vän eller relationspartner inte ens veta om han går att "ta om hand om".

Har han någon enda vän överhuvudtaget? Verkar inte ha visat sig i programmet.

Nej, skicka honom till något terapiprogram med en djuplodande psykoanalys istället. Det här är att lura singlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in