2012-10-31, 22:56
Medlem
Scrapers avatar
De enda som ger bra TV är ju numera Klabbe och S-A.

Gummor (dvs de hos Bengt) ger aldrig bra TV, och hos Johan är det ju bara så slätstruket och beräknande. Ingen passion (tror jag..... spolar ).

Synd med Ulrika. Hon kan gärna få 10 barn av mig om hon PM:ar

Par med potential:
Klabbe + Mona-Lisa
S-A + Gråtmild
Citera
2012-10-31, 23:21
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dräng-Erik
"Ulrika ville ha tio barn med sin bonde."

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15699390.ab

Ouch. Man får hoppas att hon hittar någon snart som kan befrukta henne. Fast hon får se upp så att hon inte blir utnyttjad, är man såpass emotionellt sårbar som hon är så ligger hon nog i riskzonen.

Ja, hon ligger verkligen i riskzonen för att hamna med nån riktigt osympatisk. Nästan så att det snarare är regel än undantag tyvvär

Vi kan ju också konstatera att bönderna inte heller dom är några vidare människokännare. Kamelbondens elisabeth är en riktigt obehaglig person. Klas Sanna är ett otrevligt WT som jag skrivit förut. Ann-sofie(?) på sven-arnes gård är ganska kall, vilket man ser direkt på hennes ointresserade ögon. Men Sven-Arne verkar ha henne som favorit av någon outgrundlig anledning, hans komplimang till henne vid valet var ju verkligen tvärtemot vad hon är. Han är uppenbarligen förälskad i henne.
Citera
2012-10-31, 23:27
Medlem
"mm, så är det ju"-Sven-Arne verkar ju få till det kanske? Fan han är ju den värsta kommunikationsmarodören med sitt "mm, så är det ju". Han säger det för att dräpa varje kommunikationsförsök, på ett sätt som faktiskt är hänsynslöst mot den som vill kommunicera med honom. Ja, ja, han gör det för att han är totalt associal,
men jag förstår inte för mitt liv hur någon ska orka fixa en relation med någon som är så introvert? Det blir väl i så fall en fling efter programmet, där vederbörande verkat TRO att hon är störtkär (den där gråtiga tjejen) men sen kanske hon ser ordentligt att det faktiskt är oöverkomligt att vistas dagarna i ända med en sån.
Begriper att hans före detta äktenskap blev ohållbart om han aldrig i hela sitt liv sagt en komplimang till en kvinna, som han sa i programmet idag.
(Man börjar bli oerhört nyfiken på vem hans förra fru var. Var hon förståndshandikappad eller vad var det för någon?)
Citera
2012-10-31, 23:29
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
De enda som ger bra TV är ju numera Klabbe och S-A.

Gummor (dvs de hos Bengt) ger aldrig bra TV, och hos Johan är det ju bara så slätstruket och beräknande. Ingen passion (tror jag..... spolar ).

Synd med Ulrika. Hon kan gärna få 10 barn av mig om hon PM:ar

Par med potential:
Klabbe + Mona-Lisa
S-A + Gråtmild

Om nu Klas väljer Mona Lisa, vilket det verkar som, tror jag inte det håller särskilt länge. Typ särbos i några månader, kanske nåt halvår. Sen ebbar det ut. Dom är för olika.
S-A tror(vet) jag inte väljer Carola tyvvär, utan den kalla personen. Det blir aldrig till nånting, vilket är bäst för Sven-Arne.

Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
"mm, så är det ju"-Sven-Arne verkar ju få till det kanske? Fan han är ju den värsta kommunikationsmarodören med sitt "mm, så är det ju". Han säger det för att dräpa varje kommunikationsförsök, på ett sätt som faktiskt är hänsynslöst mot den som vill kommunicera med honom. Ja, ja, han gör det för att han är totalt associal,

Håller med. Den sortens plattityder är gräsliga och förtryckande som du säger. I Sven-Arnes fall säger han ju den plattityden för att han är förtryckt själv, fast i kontrollsystemet. Det är ojämförligt mycket värre när någon osympatisk person använder såna plattityder, för då förtrycker den personen den hen pratar med eftersom hen, i egenskap av att vara osympatisk, är ok med att förtrycka andra. Sven-Arne är inte ok med att förtrycka andra.
Senast redigerad av 2mas 2012-10-31 kl. 23:40.
Citera
2012-10-31, 23:34
Medlem
Sanna litar man ju inte på, alls. Hon är för stöddig. Men hon kanske har någon hemlig defekt eller liknande?
"Hon kände sig som en filmstjärna" när hon satt där i bilen med Klas.
Nej, jag fattar inte om han känner sig trygg med henne. :-?
Men han kommenterar hennes snygga utseende hela tiden. Så det finns väl en dragningskraft i att vilja ha henne kvar, så länge hon (låtsas?) vara med på det. Det lyser ju inte direkt av intresse från hennes sida. Medan hon Sandra, där ser man ju, att hon är intresserad.
Citera
2012-10-31, 23:37
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Ja, hon ligger verkligen i riskzonen för att hamna med nån riktigt osympatisk. Nästan så att det snarare är regel än undantag tyvvär

Vi kan ju också konstatera att bönderna inte heller dom är några vidare människokännare. Kamelbondens elisabeth är en riktigt obehaglig person. Klas Sanna är ett otrevligt WT som jag skrivit förut. Ann-sofie(?) på sven-arnes gård är ganska kall, vilket man ser direkt på hennes ointresserade ögon. Men Sven-Arne verkar ha henne som favorit av någon outgrundlig anledning, hans komplimang till henne vid valet var ju verkligen tvärtemot vad hon är. Han är uppenbarligen förälskad i henne.

Håller helt med. Den där Elisabeth ger mig kalla kårar. Det är något med henne som inte verkar stämma riktigt....
Verkar ha tokig människosyn, manipulativ och bara.... lömsk... Nej hoppas hon åker!
Citera
2012-10-31, 23:54
Medlem
Svidmyras avatar
Äsch stackars rädda stackare. Ni gillar inte Elisabeth för att hon har krokodilskinn på näsan och beter sig som en hel karl!
Citera
2012-11-01, 00:03
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Äsch stackars rädda stackare. Ni gillar inte Elisabeth för att hon har krokodilskinn på näsan och beter sig som en hel karl!

Det är snarare hela hon som känns som en krokodil...

http://www.expressen.se/noje/dalig-stamning-mellan-tv-bondens-kvinnor/

Intrigerar och lyckats vända andra mot Harriet? Tror att elisabeth mycket väl kan vara psykopat.
Senast redigerad av 2mas 2012-11-01 kl. 00:10.
Citera
2012-11-01, 00:05
Bannlyst
Kaninen är jobbig att se på liksom jultomten med!
Citera
2012-11-01, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FantaNaranja
Kaninen är jobbig att se på liksom jultomten med!
Vem är kaninen, Carola?
Citera
2012-11-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra

Hon har skinn på näsan och säkert rolig för Bengt att hoppa runt i sänghalmen med, men tror nog han söker en lite lugnare donna Hon verkar inte riktigt vara hans personlighetstyp, kanske?...
Annars är det ju drag i henne, och det är ju lite lite roligt.
det känns lite trist kanske att det blir någon av de andra...

Äsch, han har nog inte så bra urval där? Så populär han är här på flashback, så skulle han nog kunna hitta allt möjligt kvinnfolk, och definitivt någon som är yngre än dessa urval i tv-programmet.
Men Bengt ser samtidigt äldre ut än för sin ålder, det är kanske därför han inte fick så många unga brudar som ansökte då?
Citera
2012-11-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Vem är kaninen, Carola?
Är det inte tanna-klas som menas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto