2022-07-15, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Tar du så avstånd från livet? Det verkar vara alla människornas berättelse. Jesus är förvånansvärt chockerande ja. Det är det som får mig tro att det är riktigt. Det Han säger och gör.Annars hade dom kommit på nåt annat fjantigt.
Det funkar. Give it up for Jesus. And gain life. Seems hard. But it's harder to fail and die, not trying.
Jag försöker!

Jesus är den store läkaren.*Bibeln säger i Matteusevangeliet 9:35” Jesus vandrade omkring i alla städerna och byarna, och han undervisade i synagogorna, förkunnade budskapet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor.

Förr eller senare kommer alla människor att erkänna att Jesus är Herre.*Bibeln säger i Filipperbrevet 2:9-11 ”Därför har Gud upphöjt honom över allt annat och gett honom det namn som står över alla andra namn, för att alla knän skall böjas för Jesu namn, i himlen, på jorden och under jorden, och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är herre, Gud fadern till ära.

Paulus vittnar om Kristus gudomlighet.*Bibeln säger i Kolosserbrevet 2:9” Ty i honom har hela den gudomliga fullheten förkroppsligats och tagit sin boning.

Den kristna varianten av Jesus historian är uppenbarligen påhittad när det skedde något mycket problematiskt för Jesus-dyrkar sekten; huvudpersonen som var de trodde var messias gick och dog.

För att komma runt detta till synes oöverkomliga problem så att Jesus-dyrkar-sekten ska fortsätta sin existens så hittar man på en mycket absurd och motsägelsefull förklaring om människan-guden som har offrat sig själv.

Om Gud ville ge människorna en religion så vore den vacker, transparent och begriplig. Det är raka motsatsen till vad Jesus-dyrkar-sektens Jesus-historia är.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-07-15 kl. 12:36.
Citera
2022-07-15, 14:05
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Den kristna varianten av Jesus historian är uppenbarligen påhittad när det skedde något mycket problematiskt för Jesus-dyrkar sekten; huvudpersonen som var de trodde var messias gick och dog.

För att komma runt detta till synes oöverkomliga problem så att Jesus-dyrkar-sekten ska fortsätta sin existens så hittar man på en mycket absurd och motsägelsefull förklaring om människan-guden som har offrat sig själv.

Om Gud ville ge människorna en religion så vore den vacker, transparent och begriplig. Det är raka motsatsen till vad Jesus-dyrkar-sektens Jesus-historia är.
Du vet inte bättre än Gud och vår överpräst Jesus.
Citera
2022-07-15, 14:49
Medlem
Citat:
Du vet inte bättre än Gud och vår överpräst Jesus.

Varför inte tillbe Alexander den Store som också blev gudaförklarad?
Citera
2022-07-15, 14:52
Medlem
Citat:

Det fanns en tid där de goda ansågs som onda och de onda som goda
Citera
2022-07-15, 17:38
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Varför inte tillbe Alexander den Store som också blev gudaförklarad?
Jag känner inte han. Jag känner och vet tillräckligt om Jesus Kristus, och älskar honom.

Vissa vill hoppa över Jesus. Människosonen. Dom jävlarna.
Citera
2022-07-15, 19:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Den riktiga historien innehåller inga speciella märkligheter en profet går runt och predikar med sina lärjungar och gör "mirakel". Profeten och hans framgångar blir till slut ett problem för vissa makthavare som ser till att få honom avrättad genom korsfästning. Liknande saker har hänt många gånger förr och människor i Palestina trodde på mirakel vid denna tidpunkten.

Den kristna berättelsen och tolkningen däremot är som hämtad ur en B-film eller mycket mycket dålig kiosklitteratur. Någon utan fantasi och talang ska skriva ett jobbigt manus på en kväll. Huvudrollsinnevaren råkade dö av någon anledning så nu hittar man på en mycket långsökt och orimlig förklaring till hur det kunde komma sig.

En mycket lumpen och usel irrationell historia påhittad av mycket vidskepliga personers önsketänkande eller kanske medvetna bedragare eller kanske både och.

Om någon kom och sa till dig att de antika personerna Julius Cesar eller Alexander den Store är Gud själv och en hörnsten för universums existens så skulle du med rätta sagt att de kanske är mentalsjuka eller i alla fall har en grovt rubbad verklighetsuppfattning.

Den kristna historien är ett som ett hus byggt på sand för att dra paralleller till bibeln.

Det du kallar "den riktiga historien" är ateisters omtolkning ett par tusen år efter att det hände. Den kristna berättelsen är ögonvittnens iaktagelser.
Citera
2022-07-15, 19:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Så vi måste göra samma sak för Han gjorde det?
Hjälper det oss få syfte till livet och hjälpa, Omvända folk från dödens väg? Och bära våra kors vad det nu är. Jag är lätt förvirrad från födseln.

Samma sak? Nej, Jesus har redan dött för oss, den biten är gjord. Det vi behöver göra är tro på och följa Jesus, och vad det innebär lär bibeln oss om.
Citera
2022-07-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Jag gillar hur du beskriver de starka som en koloss på lerfötter. Det förklarar så mycket som jag behövt få svar på.

Det känns dock som att du dragit in varenda klyscha som finns. Agnarna från vetet, vänd andra kinden till och gud bestämmer när någon ska dö.

Jag får vänligt avböja ditt erbjudande.
Jag förstod inte heller om det var något jag skulle svara på. Jag vet inte ens varför jag skriver.

Jag känner mig lite förvirrad och klickar vidare nu.
Citera
2022-07-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det du kallar "den riktiga historien" är ateisters omtolkning ett par tusen år efter att det hände. Den kristna berättelsen är ögonvittnens iaktagelser.

Det finns tusentals vittne som har sett diverse mirakel eller UFO:n för den delen.

Den kristna berättelsen är framförallt doktrinen att:

• Jesus var Gud i mänsklig gestalt.
  • Jesus dog för människornas synder.
  • Jesus uppstod från döden på tredje dagen.

Det är bara den sista punkten som någon kan vara vittne till de två första är antaganden.

Jesus återuppstod från döden finns det inte många vittnen till. Man kan vara säker på att graven var tom av någon anledning. Det finns tusentals vittne som säger sig sett diverse mirakel eller UFO:n för den delen utan det för den delen är sant.

När man har börjat tillbe en död människa som en gudom så är nästa steg på uselhetsskalan i att vara en vidskeplig människa är att börja tillbe heliga stenar eller träd. Det finns ingen knappast någon brist på exempel i historien där vidskepliga primitiva människor folk har sysslar med att tillbe t.ex. heliga träd.

En människa är inte Gud av samma anledning som en helig ko, heligt träd eller en helig sten inte är Gud.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-07-15 kl. 21:22.
Citera
2022-07-15, 21:42
Medlem
Citat:
Det finns tusentals vittne som har sett diverse mirakel eller UFO:n för den delen.

Den kristna berättelsen är framförallt doktrinen att:

• Jesus var Gud i mänsklig gestalt.
  • Jesus dog för människornas synder.
  • Jesus uppstod från döden på tredje dagen.

Det är bara den sista punkten som någon kan vara vittne till de två första är antaganden.

Jesus återuppstod från döden finns det inte många vittnen till. Man kan vara säker på att graven var tom av någon anledning. Det finns tusentals vittne som säger sig sett diverse mirakel eller UFO:n för den delen utan det för den delen är sant.

När man har börjat tillbe en död människa som en gudom så är nästa steg på uselhetsskalan i att vara en vidskeplig människa är att börja tillbe heliga stenar eller träd. Det finns ingen knappast någon brist på exempel i historien där vidskepliga primitiva människor folk har sysslar med att tillbe t.ex. heliga träd.

En människa är inte Gud av samma anledning som en helig ko, heligt träd eller en helig sten inte är Gud.

Man kan mycket enkelt bemöta din utläggning med att du är utsänd av djävulen. Du predikar satans evangelium. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-07-15, 21:49
Medlem
GanjaFarfars avatar
Jesus var inte frälsaren, enligt de uråldriga skrifterna skall frälsaren komma när människan som mest förtjänar det eller som mest behöver det. Satan är vägen till kristus då vi människor förtjänar en frälsare mindre och mindre för var år som går.
Citera
2022-07-15, 21:53
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Jag gillar hur du beskriver de starka som en koloss på lerfötter. Det förklarar så mycket som jag behövt få svar på.

Det känns dock som att du dragit in varenda klyscha som finns. Agnarna från vetet, vänd andra kinden till och gud bestämmer när någon ska dö.

Jag får vänligt avböja ditt erbjudande.
Jag förstod inte heller om det var något jag skulle svara på. Jag vet inte ens varför jag skriver.

Jag känner mig lite förvirrad och klickar vidare nu.
"Klyschorna" är formuleringar av Jesus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in